/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
hvem kender L. hede...?
Fra : marie08
Vist : 1113 gange
240 point
Dato : 12-03-08 21:43

Jeg har et maleri som jeg meget godt kunne tænke mig at vide mere om. Det forestiller en lysning i en skov og i bundet af maleriet står det noget det ligner: L Hedely eller Hede...? efterfuldt af årstallet 1916.

Håber at i vil hjælpe.

De venligste hilsner M

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-03-08 12:40

Læg et billede her, det kunne hjælpe.
http://peecee.dk/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-08 15:02
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-03-08 15:25

Suno siden du henviser til, beskriver hvor mange tønder land, der er hede
Citat
630 tdr. l. hede
Citat
30 tdr. l. hede
Citat
9 tdr. l. hede at bygge

tak for grinet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-08 15:45

Jae det gik lidt for hurtigt kender du det Helle ?? venter spændt på at du finder et bedre link med nogle billeder i Thihi

Kommentar
Fra : marie08

Dato : 13-03-08 17:27

..men det var sødt af dig at forsøge, om ikke andet så har jeg lært lidt om heder
Jeg har søgt på alt, men jeg synes simpethen ikke der er noget at finde. Men tak for indsatsen. Vh M

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-03-08 18:55

Hej marie. Jeg ville rigtig gerne hjælpe dig, men det er altså svært med den "ulæselige signatur"

Prøv at skrive til ugebladet Søndag´Antik og kunst brevkasse. Du får svar direkte udenom bladet

ANTIK OG KUNST
Ved Dorthe Taarup
dorthe.taarup@soendag.dk

http://www.soendag.dk/kontakt.aspx

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-08 18:56

Jeg har også søgt, og jeg tror ikke der er en kendt dansk kunstmaler: L.? Hede?? ly???

Så er alternativerne:
En amatør kunstmaler; dem er der jo mange af?
En udenlandsk kunstmaler, måske tysk, men står der Heide??
Eller der står noget helt andet???

Svært at tyde, Svend

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-03-08 19:08

Hvad med at lægge ind et billede af biledet og signaturen.
alimak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-08 19:32

Har du et kamera ?? så læg et billed eller 2 som du kan uploade på www.peecee.dk som Teil skrev så kan du derefter lægge linket til billedet/erne herind så vi kan hjælpe med at tyde det ....Måske

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-08 20:23

Ud fra denne liste er det ikke lige en der figurerer med det navn du oplyser

http://www.malerifortegnelse.dk/kunstnere/h_kunstner.htm

Kommentar
Fra : marie08

Dato : 14-03-08 18:46
Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 240 point
Dato : 14-03-08 18:51

Jamen jeg kan også kun tyde signaturen som L. Hedely, ud fra dine foto
Send dem med, hvis du vælger at føge mit råd
Citat

Godkendelse af svar
Fra : marie08

Dato : 15-03-08 11:26

Tak for svaret HelleBirgitte.

Det var en super god ide du kom med. Jeg har skrevet til søndag og de vil kigge på det. Så tak tak

VH Marie

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-03-08 11:29

Selv tak ,håber de kan hjælpe dig med opklaringen