/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Alt væk v/ format. af Out.Exp?
Fra : cristian2
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 12-03-08 19:54

Jeg bruger Outlook Express 6. Da jeg for nylig skulle skifte bærbar, kopierede jeg mine mails og adresser over på min eksterne harddisk og tjekkede at alt kunne åbnes. Da jeg så havde formateret min nye bærbar med XP, gik jeg ind for at finde min adresseliste og gammel post i Outlook Express på min eksterne harddisk. Nu var alt pludselig forsvundet (?)

Er der nogen sandsynlighed for at jeg kan finde det frem igen - for det VAR jo på min eksterne harddisk inden jeg formaterede min nye bærbare pc?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 20:33

Det er et spørgsmål om ikke bare det var genveje du havde fået over på din eksterne

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-03-08 20:59

Hvis du kun har lavet hurtigformattering, kan det genskabes af kyndige folk .
Genskabelsen skal ske fra din computer og ikke fra den eksterne harddisk.

Hvordan kopierede du dine data?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-03-08 21:00

Mails skal normalt ikke kopieres men eksporteres.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 12-03-08 23:24

Det var ikke kun genveje, jeg lagde over, men i mellemtiden har jeg fået at vide at der er tale om et klassisk problem med Outlook Express. Det hjælper mig imidlertid ikke så meget.

Jeg kender ikke forskel på hurtig-formatering og ikke-hurtig. Men det ser på svarene ud som om problemet ikke er så let at løse endda.

Tak for hjælpen anyway.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-08 00:11

Hurtigformatering Jae det er noget med at ting egentlig skal slettes 7 gange før de er helt umulige at genskabe Der findes vist programmer der kan genskabe dine adresser Men det er jo så spørgsmålet hvor vigtige de er

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-08 03:29

Hvis din post var der og du ikke har formateret den disk, ja så burde dine mail og adresser være der endnu, du skriver ikke noget om hvordan du kopierer ? Jeg sikkerheds kopierer ved at finde mappen som Outlook Express bruger, filerne i den mappe hedder Folders.dbx - Indbakke.dbx - Sendt post.dbx for lige at nævne nogle af dem, alle disse dbx filer bliver kopieret over på en anden harddisk. Nu har jeg så meget mod min vilje, fået rodet så meget med computeren, at jeg to gange siden nytår har formateret og geninstalleret Windows XP, begge gange har jeg åbnet den nye mappe og kopieret dbx filerne fra den anden harddisk over i den nye mappe, hele indholdet har været intakt, adresserne og gamle mail er lige til at åbne igen
Hvis du har kopieret dbx filerne som jeg, så prøv at klikke på Søg og brug .dbx som søge ord, du skal sætte markering i Søg i systemfiler og Søg i skjulte mapper og filer, du kan også selv vælge hvilken harddisk som du vil søge på, så dukker de forhåbenlig op igen

Kommentar
Fra : malunte

Dato : 19-03-08 10:52

jeg fik også en laptop og kunne sagtens importere mails fra outlook over på den bærbare, jeg ved ikke lige hvad du har gjort galt,nu bruger jeg thunderbird mail system den virker bedre end outlook,ups,jeg har trådløs,og importerede fra den stationære pc,det er jo en anden sag.
venlig hilsen malunte

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 24-03-08 13:59

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-08 14:09

Selv tak, fandt du dine mails ?

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 01-04-08 00:10

Mails er der som regel ingen problemer med at flytte, det gør man med at kopiere hele mappen ud herfra:
Gå ind i Funktioner, indstillinger, vedligeholdelse, lagringsmappe her er stien til din mappe, så ved du hvor de ligger og du skal finde mappen i denne cpu eller med stifinderen.
Du skal så kopiere hele mappen ud et andet sted og lægge den ind i igen i ny harddisk.
Det er i hvertfald en måde det kan gøres på.
Men derimod adresser har jeg altid mistet nogen af, det har jeg ikke fundet ud af endnu hvad det er der sker.
Hilsen EH