/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Freeware firewall
Fra : jedi_bjerre
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 12-03-08 19:37

Hey hvad eksisterer der på markedet og hvad kan folk anbefale?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 12-03-08 20:26

Der er en gratis mulighed her: http://www.personalfirewall.comodo.com/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 20:35

Hvis du eks.har win xp ligger den jo i opdatering sp 2

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 12-03-08 20:40

Hej

Her er 5 stk freeware
http://www.filehippo.com/software/firewalls/

jeg bruger Zonealarm, den syns jeg bedst om

mvh klaudi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-08 21:11

tag dig et kig her og spørg hvis der er noget du vil vide i forum (gratis at oprette sig

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=490

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=156

ps læg mærke til der er nogen af programmerne der ikke duer til vista - men det står udtrykkeligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-08 21:12

det er rimelig vigtigt at vide om du kører xp eller vista - eller ???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-03-08 23:48

Firewallen i sp2 er en dårlig spøg da den tillader trojanere og keyloggere at "ringe hjem".

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-08 00:08

Jae og de komme jo væltende ind fra højer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-08 04:57

Jeg bruger Online Armor, bedre firewall findes ikke, hverken som gratis ellers betalings model, du kan læse mere om Online Armor hos Malwarecheck, med den som firewall, kan du sætte din browser til mindre rettigheder, det vil sige at du ikke kan risikere at programmer installeres i baggrunden når du ikke har rettiheder til at installere programmer, de fleste programmer kender firewallen og giver automatisk adgang til nettet, vil du på nettet med et program som ikke er i databasen, så bliver du spurgt, der får du mulighed for Create Rule og eventuel Run Safer, create rule så bliver du ikke spurgt hver gang, og run safer er den nævnte mulighed for begrænsede rettigheder, Online Armor er utrolig spørgelysten når du vil starte et ukendt program eller installere et nyt program, men du har så mulighed for at Create Rule så er det kun første gang du bliver spurgt, farven på den popop som spørger, viser om det er et program som Online Armor tror (har i databasen) du kan have tillid til, enkelte gange risikerer du et rødt spørge popop, der kan du ikke starte programmet, firewallen har fundet et eller andet som den mener er skidt, det kan være en spy i programmet som vil på nettet, men det kan også være falsk alarm, hvis du vælger Online Armor er du rigtig godt beskyttet både når du surfer på nettet og i øvrig med hvad der kører på computeren, selvfølgelig sammen med et antivirus program og eventuel et antispy program.
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=217 Online Armor anbefales nederst på siden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-03-08 17:33

Jeg tvivler på at trusler kommer ind fra "højer" da den by ligger i sjette kartoffelrække i Jylland, (kendt med Højer Sluse).

Næh, det kommer såmænd ind sammen med alt det piratmusik adskillige henter via p2p fra andre snavsede computere........og får tømt deres bankkonto.

Online Armor har jeg også hørt en del godt om.

Godkendelse af svar
Fra : jedi_bjerre

Dato : 13-03-08 18:21

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-08 18:29

Det var så lidt