/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
idéer til søndags udflugt ????
Fra : majsepige
Vist : 3672 gange
100 point
Dato : 12-03-08 18:37

vidste ikke lige hvor det her hørte under, men nu kom det her ind:

Har i nogle idéer til hvad jeg på en lørdag el. søndag ville kunne lave sammen med min papfar?

Hver anden uge er er vi på en udflugt sammen, og vi skiftes til at bestemme hvad vi skal lave, og nu er det min tur næste gang.. Og jeg aner ikke hvad vi skal lave...

så HJÆLP hvis i har nogle idéer - det må koste omkring 500-600 kr.....

p.s. vi har spist brunch - gået tur i dyrehaven - været på ekspermentariet og været på travbanen ---- vi bor på sjælland i stor kbh, og det skal ikke tage mere end en 45 min. ca at komme ud til....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-03-08 19:03
Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-03-08 19:04
Kommentar
Fra : clou

Dato : 12-03-08 19:06

Tag en tur ind på Thyco Brahe Planetariun, se: www.tycho.dk der vises mange spændede film, en oplevelse for hele familien.

Der er også Henry Heerups museum ude i Rødovre, som er et besøg værd.

Vi besøger selv disse steder når vi er i København - vi er jyder

Clou

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 19:18

Ud og bowle eller anden sportslig aktivitet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 19:19

Tag færgen en tur til sverige eller kør selv hvis i har bil

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-03-08 19:44

Ja færgen er hyggeligt. Det tager 20 min fra Helsingør til Helsinborg.

Ellers er der Bornholmer færgen fra Køge til Ystad. Den tager lidt længere tid, men sejler ikke så tit, og I skal jo osse hjem igen. Det er hvad der er af færger til Sverige. Og så er der er forresten lidt kedeligt i Ystad.

Malmö er til gengæld en lækker by, men så skal i med toget. Eller med færgen til Helsingborg og derfra toget til Malmö

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 12-03-08 20:10

Bakken åbner i morgen

http://www.bakken.dk/bakken_a_aa/aa/aabningstider.html

Så er der også Luisiana i Humlebæk

http://www.louisiana.dk/

Teknisk museum i Helsingør

http://www.tekniskmuseum.dk/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 20:53

Ja og hvis i så vælger den hyggelige 20 min tur til Helsingborg så er der ikke langt til kullen sveriges svar på møns klint bare som klipper Der er bare helt fedt og der kan man lave klatring og rapelling hvis det skulle være Har været der med massere af rødder.Men er papfar ikke meget for så store udfoldelser og så afstanden der allerede er overtrådt før færgen ? alt efter hvor i storkbh i kommer fra .Ellers er der også massere muligheder for at nyde vejret hvis det ellers arter sig Der er jo massere af strand strækninger Havnemiljøer skove parker osv. Mener også at der er bådudstilling i Bellacenteret som kunne kombineres med en tur på amager fællled Og meget meget mere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-03-08 21:03

Tag en tur til Vestskoven og se Thygo Brahes opservatorie, se Koppedal museum som har udstillinger om verdensrummet. Begge dele ligger i Vestskoven. Og det er helt bestemt en tur værd.

Der er flere gåture i Vestskoven, foldere om turene kan fåes på biblioteket.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-03-08 22:36

Undskyld jeg stavede forkert, men her kommer en genvej.

http://www.kroppedal.dk/

Godkendelse af svar
Fra : majsepige

Dato : 15-03-08 14:09

Tak for svaret Nordsted1. Det bliver til en tur på teksnisk museum...