/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Glasuld til planter
Fra : Ole
Vist : 761 gange
200 point
Dato : 12-03-08 16:22

Kan man bruge almindelig isolerings glasuld til at plante akvarieplanter i, eller et det tilsat nogle kemikalier som planterne eller fiskene ikke kan lide.
Mvh
Ole

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 16:33

I glasuld er der blandt andet urinsyre såe måske skulle du vælge et andet materiale og det er også meget luftigt så det vil tage temmeligt lang tid at få det til at komme under vand hvis det var det der er påtænkt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-03-08 16:41

Det er ikke glasuld planterne sidder i....det er stenuld

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-03-08 16:42

Stenuld kan du bruge...Stenuld er kun fremstillet af smeltet sten, og glasuld er fremstillet af kalk, sand og soda.

Kommentar
Fra : Ole

Dato : 12-03-08 16:49

lige et ekstra spørgsmål.
Glasuld er gult og stenuld er brumlig, har jeg ret ?

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 210 point
Dato : 12-03-08 17:04

stenuld er nærmest grønt

Kommentar
Fra : Ole

Dato : 12-03-08 17:09

Tak for et dejligt hurtigt svar
Mvh
Ole

Godkendelse af svar
Fra : Ole

Dato : 12-03-08 17:10

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 17:12

Hvoffor vil du da ikke bruge feks.sand eller lign ??mere naturlige materialer som også er nemmere at plante I

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 17:12

Takker og bukker