/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Ordbog
Fra : Firstoftwo
Vist : 1456 gange
100 point
Dato : 12-03-08 10:54

Hvor finder man en Dansk Engelsk (og omvendt) ordbog til Photoshop CS

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 12-03-08 11:01

http://www.mmdok.dk/mmdok/adobe/photoshopCS/psgenerelt.htm#introduktioner
Lidt nede på siden er der en ordbog engelsk til dansk.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 12-03-08 14:55

Hvad skal man bruge en ordbog til i photoshop ?

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 12-03-08 15:03

Hvis du har en Engelsk udgave af PS CS2, har jeg diverse hjælpe filer du gerne må få, på Dansk.
De skal så bare skiftes ud med dem du har på Engelsk.
Eller du kan bare have dem liggende et andet sted.
Der skulle være forklaring på alt, hvad der findes i PS.
http://peecee.dk/upload/view/103248

Kommentar
Fra : sonnic

Dato : 12-03-08 20:16

En lille hjælp hvis du ikke er så velbedandret i engelsk, og vil lære og bruge dit program kan du evt se på dette link, det er godtnok i Photoshop 7,0 men der er ike den "store" forskeld på disse programmer.
Hilsen Villy

WWW. villysonnichsen.dk

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 12-03-08 20:29

Mens jeg er herinde, der kunne sikkert dukke noget med Copyrights op.
Men det jeg har, og vil dele kan jeg ikke se noget forkert i, da bruger
allerede har CS2 og en gyldig licens, at man kan bruge noget
fra andre og ligge ind på et existerende, ser jeg ingen fejl i.

Men nu syntes jeg altså at selve spørgsmålet er meget svagt formuleret.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 12-03-08 20:34

Medmindre, du tænker på at du selv kan ligge det ind,
men det har ikke noget med en ordbog at gøre.
Men bare lave det hele til Dansk eller Engelsk, med dine egne meninger,
dette mener jeg ikke du umiddelbart kan lave med CS, men er ikke helt klar på den.

Jeg ved du på andre store programmer, kan lave dine egne betegnelser
eller hvad man nu kalder disse, og lægge ind som en hjælpefil.

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 12-03-08 22:22

Hej alle

Jeg påtænker at investere i CS 3 og da hovedparten af de tutorials der ligger på nettet er på "udensognsk" vil jeg gerne have den engelske udgave, derfor Engelsk Dansk ordbog (og omvendt ) ti CS 3

Jeg er blevet "helt skudt" i HDRi > High Dynamic Range image billeder hvor du tager et billede med flere forskellige eksponeringer, redigerer hver eksponering i et lag og lægger alle lag sammem i "Marge to HDR" med CS 3, der er eksempler på billederne her:
http://www.fotostart.dk/index.php?p=600&v=2&l=HDRi

Til Willy: Jeg har PS 7 OG jeg har hentet dit fortrinlige kursus :

http://www.villysonnichsen.dk/menu.html

Og til sobokan: jeg kontakter dig nok her gennem Kandu når jeg har fået programmet

Accepteret svar
Fra : sonnic

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-08 20:19

Tak for de pæne ord Firstoftwo.
Det er altid et problem med "store" programmer når de skal overesættes til et lokalt sprog, vi skal vendte på at det bliver oversat til er lille sprogområde (dansk). Det er jo her udbyderne tjæner kassen.
Hvis du bruger programmet daglig lære du efterhånden hvor og hvad det heder, jeg ved godt det er en begrændset hjælp men vi er flerre der den vej har lært de specifikke gloser at kende på den måde. Pøj Pøj bar klø på og lær.

Hilsen Villy

Godkendelse af svar
Fra : Firstoftwo

Dato : 12-04-08 10:39

Tak for svaret Villy.