/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstra harddisk
Fra : droslerne
Vist : 512 gange
200 point
Dato : 10-03-08 20:53

Det svært at formulere det rigtig
Min søn har købt en stor harddisk til at sætte ind i sin compurter, så spørger jeg, når han sætter den i og gerne vil have alt fra c: ind på den nye, men stadig vil beholde den gamle disk, skal han instalere xp på den nye eller kan han bare overflytte det hele til den nye.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 10-03-08 22:40

Ja det kan godt lade sig gøre at flytte det hele over.
Der skal bruges et klone værktøj som dette:
http://www.blumaise.org/blog/archives/2007/10/download-telecharger-hiren-boot-cd-9-3.html
Lige under den røde djævel.
DOWNLOAD HIREN'S BOOT CD 9.3 og gem den på skrivebordet.
Den kan så brændes i NERO > brænd image til disk
Det er en boot CD med programmet Ghost som kan klone hele partitioner over på en anden HD
Den nye HD skal helst sidde i comp ved operationen

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 10-03-08 22:52

Hej prøv at kigge her.. der kan du også lave en clone af dit c: lige som man gør når man i dag mange steder køber en computer hvor man får sådan en cd med som sætter det hele op.. jeg kan se at det link du har fået af en anden ikke virker....

http://www.symantecstore.com/dr/sat4/ec_Main.Entry17C?SID=49467&SP=10023&CID=0&PID=952108&PN=1&V1=952108&CUR=208&DSP=&PGRP=0&ABCODE=&CACHE_ID=207372

men prøv at tage et kig her.....

håber det kan bruges til noget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-08 23:04

Hmm - den side er vist ikke ok.................måske lukket.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-08 03:58

Svært helt at forstå hvad du mener, hvis du kloner alt incl. Windows fra den gamle til den nye harddisk, så vil Windows sandsynligvis brokke sig og skal registreres igen, men hvorfor ikke gøre som jeg, jeg har Windows + programmer på min gamle og alt andet på den nye som er indbygget, jeg plejer at have en Ubuntu sammen med Windows men i øjeblikket er Windows XP pro alene på disken, alle gemme mapper Dokumenter med mere kan ligge på den nye

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-08 04:06

Her ser du hvordan jeg gør: http://www.wintip.dk/artikler/map_fil.htm så sker der ikke noget med musikken og alle billederne når jeg piller lidt for meget og Windows går ned

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-08 10:22

Så virker siden igen...................

Ja det kan godt lade sig gøre at flytte det hele over.
Der skal bruges et klone værktøj som dette:
http://www.blumaise.org/blog/archives/2007/10/download-telecharger-hiren-boot-cd-9-3.html
Lige under den røde djævel.
DOWNLOAD HIREN'S BOOT CD 9.3 og gem den på skrivebordet.
Den kan så brændes i NERO > brænd image til disk
Det er en boot CD med programmet Ghost som kan klone hele partitioner over på en anden HD
Den nye HD skal helst sidde i comp ved operationen

Bare spørg hvis du vil prøve lykken.

Ps. D et kan afprøves uden at fjerne/ødelægge den oprindelige installation.

Pss. Er det SATA harddiske så er jeg ikke sikker på fremgangsmåden.

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 13-03-08 21:59

Tak for svaret Eyvind.