/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vista+ trådløs netværk
Fra : biksemad
Vist : 605 gange
181 point
Dato : 10-03-08 19:22

Hej jeg køre windows vista og der har jeg sat mit trådløse netværk op, det er wpa psk krypteret,mit problem er at det nogle gange logger på et andet netværk som ikke er krypteret, kan jeg gøre noget så den er 100 procent låst til mit netværk.

jeg har skrevet koden inde på den bærbare altså på det trådløse net værkkort og den er sat op i routeren.

den skal selvfølgelig vælge mit netværk , kan man stille det som favorit så der er en stjerne ved det så den kun tager mit netværk.

jeg kørte før med xp der var der ikke disse problemer

mvh jan

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-08 19:29

Når du søger og har fundet dit netværk, så hak af at den skal huske dettet netværk.

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 10-03-08 19:36

hvor gøres dette henne for det har jef ikke set nogen steder ?

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 10-03-08 19:37

undskyld stavefejlen
hvor gøres dette henne for det har jeg ikke set nogen steder ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 191 point
Dato : 10-03-08 19:45

Når du opretter forbindelse til netværket og makerer dit netværk og vælger tilslut.

Så lige inden du lukker oprettelsen skal du:

[ V ] gem dette netværk
[ V ] start denne netværksforbindelse automatisk.

Når du går trådløst på nettet et andet sted skal du så huske ikke at have de to [V] [V] for så søger den bare et tilfældigt netværk.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-03-08 20:32

Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværks- og delingscenter

Se menuen opgaver: Afbryd eller opret forbindelse til et andet netværk.

Nu skulle det gerne gå helt efter opskriften.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 11-03-08 20:40

vil det sige sig at man bare går ind i Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværks- og delingscenter,og går i menuen opgaver og der kan man så klikke af,vinge af afbryd forbindelsen
til et andet netværk .

vil den så kun holde sig til mit netværk, så vil den aldrig kunne forsøge og logge på et andet netværk
?

mvh jan

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-03-08 21:29

ser nu, at der lige over Kontrolpanel, er en "Opret forbindelse".....ja, det skulle virke.
Jeg har ingen problemer....og der er flere netværk i nærheden.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 12-03-08 20:21

Gå ind i Netværks- og delingscenter
Klik på "knappen" i venstre side der hedder "Administration af trådløse netværk"
Der kan du så trykke Flyt ned / Flyt op og på den måde ændre prioteten på hvilke netværk den logger på.

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 15-03-08 13:44

Tak for svaret Eyvind.