/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
kul og medicin
Fra : ANNImartin
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 10-03-08 17:52

healle!

jeg har fået sygdom i mit akvarie. har givet det medicin en gang men hjalp ikke s nu prøver jeg noget andet. jeg har fået at vide at når jeg har en givet det en slags medicin skal jeg rense det med en kulsvanp i filteret for at få gamle rester ud...

SPØRGSMÅL: hvor lange skal kulsvampen være i inden jeg kan tage den udog komme nyt medicin i og hvor langtid skal der gå fra svampen er ude til jeg kan komme medicin i?

på forhånd tak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-03-08 18:51

Det er tovligt først a fjerne medicinen for derefter at tilsætte igen.
Hvis du mener at der fortsat er behov for medicinering, skal du ikke fjerne det med kul.

Men pas på, medicinen er nok ikke så sunf for fiskene i længden.

Kurer hellere med god hugiejne, få fisk og rent vand.

husk at nye fisk ( og planter) altid skal i karantæne.

Kommentar
Fra : ANNImartin

Dato : 10-03-08 19:04

jamen det er 2 forskellige mediciner

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 17-03-08 07:42

Hvilken sygdom har du fået i akvariet?
- medicin kan også fjernes med vandskifte ;)

Annuller spørgsmålet
Fra : ANNImartin

Dato : 23-03-08 14:50

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål