/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
!!! SÅ ER DEN DER IGEN !!!
Fra : Sunowich
Vist : 1266 gange
220 point
Dato : 10-03-08 12:15

.....en altså og det er bare så skønt så man blir helt i fårårshumør og fuglene kvidre Har allerede hørt og set både stære lærker viber og familien rødspætte lige derhenne 20 meter fra mine øjne i det gamle halvrådne træ som en masse har spurt om jeg dog ikke skal fælde men nej do .2 gange om dagen kommer en flok råger og fortæller højlydte historeier fra de varme lande ... nåhr nej de er her jo hele året De må have fået de der historier fortalt af nogle af trækfuglene. Positive historier beleønnes med tak dem kan man ikke få for mange af og så er der stakater i form af de ubrugelige kanduer møntfoden her

Solen skinner på orlas kasket og livet er bare så let der er unge svaler på sommetræk og en på låget hvis man er fræk og på et hospital i den indre by der begynder livet på ny åh ja en kvinde hun skriger og klynker sødt og så med et er barnet født
Forårshilsner Fra SunoFisk apropo fisk de er også helt i humør i havesøen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-03-08 12:33

Hold da op hvor du kan sunofisk...man bliver jo helt blød i knæene.

Jeg får snart min nye bil..har været billøs i 5 uger nu..glæder mig til at kunne komme omkring igen.
Det har været lidt hårdt, at være afhængig af andre...skulle gerne få den på fredag..og ve i hva så?? så bor jeg nok i den i en uge i træk *GG*

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-08 12:37

Da jeg skulle ud for at rengøre fuglekassen, var den allerede beboet.
Så nu må fuglene selv gøre rent, efter sidste års redebygning og ungefodring...
Forgæves forstyrret af vor nye lille hund, der prøver at fange dem.

Svend, der nu også må i gang med have arbejde og græsslåning;
stadig med håndskubber, men bare vent...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-03-08 12:45

Kan du slå græs nu???

Kommentar
Fra : pve

Dato : 10-03-08 12:49

Ja og hold da op hvor jeg glæder mig til mere sol, sommer og varme

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-08 13:05

Her i Sønderborg har alle mine naboer slået græs første gang,
jeg har kun nået halvdelen; trods splinterny håndskubber...Svend

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 230 point
Dato : 10-03-08 13:13

Ja, det er faktisk i dag man skal åbne http://www.detdan.dk/sange/hilsen.htm
skrue op for højttalerne og skråle med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-08 13:40

Sikke en formiddag. Vi stod op som normalt, hunden drøner ud i haven, for dernæst at skynde sig ind i dynen hos sønnen, indtil sengen skal redes.

Da jeg kommer ud for at sige at han skal ud af fjerne,(hunden altså) ligger hunde på gulvet helt sammenkrøbet i det ene hjørne af værelsen..

Jeg har så gået rundt om ham og ikke vidst om jeg skulle til dyrlægen eller hva, han ville godt spise, men ikke gå.

Til sidst ringer jeg til dyrlægen og siger at nu kommer vi, og hvad sker der, hunden vil gerne ud, og går gladeligt med - nogle gange gider han ikke gå tur - springer op af trappen til dyrlægen, så vi gik ind og aflyste besøger, med aftale om at bliver der noget, så kommer vi igen i morgen, og lige nu er han fuldstændig som han plejer.. pu ha altså for en forskrækkelse

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-03-08 13:48

Ja føj en forskrækkelse...nogen gange får de altså nogle fikse ideer, de der hundebasser

Min søde veninde har lige været og hente mine 2 for at tage dem med på stranden.
Hvor er det guld værd med en god veninde..hun har troligt hentet dem næsten hver dag de sidste 4 uger, hvor jeg ingen bil har haft.
Jeg bestiller en kæmpe buket blomster til hende, for mage til hjælpsomhed, skal man lede længe efter.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-08 15:12

Man bliver sq da helt rørstrømsk !!!
Det er da lige før jeg er ked af at vide at du er GIFT
Men alle os der bare har hamrende travlt.... Tænk lige på OS

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-08 15:25

Citat
rødspætte

Jeg var ikke klar over at du havde flyvefisk suno

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-08 16:05

Flagspætte eller Rødhals? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-08 16:55

Inden jeg tog hjem fra arbejde, nåede jeg lige at spørge min unge kollega:
"Det hedder vel ikke Flagspætte i Sverige? Hvad hedder det så??"

Den forstod han ikke? Og vi kan ikke svensk...Hvem kan??

Og græsset er vokset, særligt den uslåede halvdel skriger til mig, Svend

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-08 21:00

Citat
Inden jeg tog hjem fra arbejde, nåede jeg lige at spørge min unge kollega:
"Det hedder vel ikke Flagspætte i Sverige? Hvad hedder det så??"
.

RØDSPÆTTE
Det er derfra suno har det

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-08 21:29

Nej Pia,
Suno er jo fra Sydsjælland, langt væk fra Rödspätterne "hinsidan"...

Jeg tror svenskerne kalder (Søren) Spætte(r) for: "(Kalla) Skog Hacker(e)"?
Hilsan Svend

r

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 21:32

Jae de jævla rødspætter sidder der och hakker i deet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-08 21:39

Rigtigt Suno.
Vi hakker og du vrøvler. Du startede selv med de rødspætter

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 21:57

Ja men den er sku osse god nok de sidder rundt om i mine træer og hakker i det og slår lidt med halerne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-08 21:59

Vor skipper prygled konen, både gul og blå hver dag,
så blev hun hejst i mastens top, det var det svenske flag,

og hella dussa da, som de svenska flagspätter sa´

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-08 22:26

[CITAT]--------------------------------------------------------------------------------
Ja men den er sku osse god nok de sidder rundt om i mine træer og hakker i det og slår lidt med halerne[/CITAT
Er det RØDSPÆTTEN ????? FLYVEFISKEN ????

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-03-08 22:37

det der i tager, vil jeg osse ha

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 22:57

Kommentar
Fra : josga

Dato : 10-03-08 23:13

Jegtror der er ved at være forår i luften, det lyder sådan

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-03-08 10:22

Citat
Vor skipper prygled konen, både gul og blå hver dag,
så blev hun hejst i mastens top, det var det svenske flag,

Ja vi er heldige i forhold til de svenskere
Vi kan dyrke radisser i nationalfarver. De kan tæve deres koner i deres nationalfarver

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 11-03-08 14:17

pia!!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-03-08 10:34

Uanset hvem der er så tillykke med dagen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 10:35

Takker og sender den videre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-08 10:46

Jamen jeg vil også være med i lykønskningskortet, så derfor

tillykke med fødselsdagen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-08 10:59

Kortet=Koret

Kommentar
Fra : pve

Dato : 12-03-08 11:09

Ja nu ved jeg ikke hvor I bor, men her er den så absolut ikke, det pisser ned

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 11:12

Pjat pve det regner da ikke på en nybagt Far

Kommentar
Fra : pve

Dato : 12-03-08 11:14

- det gjorde godt nok i nat hvor jeg af mærkelige årsager var vågen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-08 11:14

Nordsjælland her.... overskyet med lidt dryp indimellem-- og hov nu kom solen også

Men den med stære, viber og lærker er jeg altså ret misundelig over, her har vi gråspurve, skader og duer, men til gengæld er de her året rundt.

Men jeg har da haft besøg af både bier og sommerfugle

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 11:21

Kan også nikke genkendende til alt det du nævner der Nordsted samt alle småspurve som rødkælk(maoistisk vintersportsfugl) mejser finker osv osv har også guldspurv og i går så jeg sku da også en frø i den største af søerne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-08 11:31

svendgiversen
Citat
Jeg tror svenskerne kalder (Søren) Spætte(r) for: "(Kalla) Skog Hacker(e)"?
Hilsan Svend

han hedder Hacke Hackspett hinsidan

gråt med regn og æuw her - sjælland nord - manglede da lige med en forårstråd så

også herfra

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-08 11:32

btw - har vi fået en dum pap i haven iflg en lille nabosøn i år

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 13:17

Hvoffor ka man mon ikke få lov at skrive i din pm ??mirrit

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-08 15:03

sikkert fordi den som regel er lukket "sandwich"

har du noget at sige så åbner jeg da gerne kort ?

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-08 23:10

Tak for sangen Balcanard. Det var sku helt dejligt og understøttede min føelse

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 17-03-08 10:16

Velbekomme - ja, solskin, musik & glad sang kan jage kedelige og triste tanker på flugt