/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Automatisk send/modtag
Fra : ingelein
Vist : 941 gange
50 point
Dato : 09-03-08 20:05

Hej
Er det bare mig der er for dum - (spar Jeres kvikke bemærkninger, når jeg nu selv indrømmer det!) Men jeg mener at det en gang var sådan at e-mails selv blev synlige i indbakken uden at man skulle trykke på send/modtag knappen.

Jeg har ledt efter stedet hvor jeg kunne indstille det: Funktioner/indstillinger/Postformat osv.
Eller er det noget der hører til ældre programmer.

Det er ret usmart at skulle trykke på send/modtag knappen og så yderligere at skulle vente nogle minutter inden de eventuelle mails var scannet og røg i indbakken.

Regner med ordentlige svar.
Mange hilsner Ingeborg

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 09-03-08 20:09

funtioner>>instillinger>>konfiguration af email>>send/modtag
her kan du selv sætte den til at hente feks for hvert 5 min

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-03-08 20:34

funktioner - indstillinger - fanebladet send send hvor du sætter hak i send meddelelser straks - og under læsning hvor du sætter hak i hent automatisk meddelelser når de vises i indholdsruden.

Men - virker hos nogen og ikke hos andre - der skete en forandring med de seneste opdateringer ( beklager har glemt hvilken)

og ja det ER irriterende for mange - jeg ser det til gengæld som en fordel

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-03-08 20:34

Hej Bredker
Tak for svaret. Den mulighed er allerede forsøgt og min send/modtag frekvens er sat til 5 minutter. Det har ikke ændret at jeg har været inde og tjekke det efter dit svar, så fejlen ligger et andet sted.
(Sendte selvfølgelig en test og ventede 12 minutter)
Nu må jeg afvente andre bud. Gad vide om det er en sikkerhedsindstilling et eller andet sted.
mange hilsner ingelein

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-03-08 20:34

ps.. min indstilling er sat til 1 minut - jeg tror faktisk ikke det gør nogen særlig forskel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-08 20:49

Øv jeg kunne ellers godt finde et par smarte bemærkninger, men du har jo frabedt dig har du overvejet at gå over til Windows Live Mail ? Lidt smartere at se på men ellers virker den som Outlook Express, har de samme indstillinger, og de virker med det samme, jeg kan skifte Send og modtag fra 1 minut til 5 minutter og så gør den det bare, kan du ikke se om post programmet arbejder ? Den test mail du selv har sendt behøver ikke at være hjemme igen på 1 minut, den kan godt forsinkes undervejs, derfor forslaget om at se på aktiviteten
http://get.live.com/WL/desktop sorter med hård hånd, hvis du vil hente det nye fancy post program, vælg eventuel kun den

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-03-08 21:58

Hej og tak for alle svar
Sjovt nok virker det på min bærbare, og jeg kan ikke finde forskellen, bortset fra at der på min stationære er XP prof. og XP home på den bærbare.

Jeg bruger iøvrigt ikke Outlook Express men Outlook.
Jeg har heller ikke overvejet andre postprogrammer eller browsere fordi jeg underviser seniorer i EDB og det er p.... irriterende hvis jeg skulle bruge andre programmer herhjemme end dem jeg har til rådighed på de 8 pc'ere på Aktivitetscentret. Jeg laver opgaver med udspecificerede "tastetryk", og så skulle det gerne være brugbart i undervisningen, hvor jeg har fået kommunen til at installere Win XP og Office 2003. Det er galt nok at jeg herhjemme må skifte til Outlook Express når jeg laver opgaver.
Det lader til at jeg må leve med at skulle taste send/modtag når jeg vil have fat i mine mails.
Mange hilsner og tak Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-03-08 22:31

Hej til alle
Problemet er løst:
Ved siden af send/modtag knappen er der en pil. Ved at vælge pilen kommer man videre til indstillinger for send/modtag. Her er der igen en udvidelsespil, som har nogle bokse man kan aktivere. Min boks med etiketten: "Deaktiver planlagt send/modtag handling" - var deaktiveret.
Nu vælter e-mails ind med det samme.
Mange hilsner Ingelein, som lukker spørgsmålet i morgen

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 50 point
Dato : 29-03-08 16:09

Citat
Mange hilsner Ingelein, som lukker spørgsmålet i morgen

Det glemte du vist alt om hva'?

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 29-03-08 17:06

Tak for svaret iah.
Tjah sådan kan det gå - det er alderen, der trykker.
Mange lørdagshilsner Ingelein

Kommentar
Fra : iah

Dato : 29-03-08 17:32

Jow tak Ingelein...

Kender det, vi bliver jo ikke yngre med tiden - kun bedre

Mange lørdagshilsner og god weekend.