/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mislykket systemgendannelse
Fra : paaskelp
Vist : 543 gange
40 point
Dato : 09-03-08 16:41

Jeg har forsøgt en systemgendannelse og fået svaret, at den mislykkedes. Når PC startes op nu får jeg en "pop up" at jeg skal vælge et nyt gendannelsespunkt osv. Det vil det ikke acceptere, så nu får jeg blot denne meddelelse hver gang jeg starter op. Til syneladen er der ikke driftsproblemer, når jeg lukker den meddelelse ned. Jeg har også forsøgt med at slå gendannelse fra. Hvad gør jeg?

paaskelp

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-03-08 16:52

prøv at køre en checkdisk

Åbn Denne Computer - Højreklik på C-drevet - Egenskaber - Fanebladet Funktioner - Undersøg nu - Flueben i begge Felter - Ok - Genstart så comp. rør den ikke de første 10 sekunder.

Hav lidt tålmodighed det varer et stykke tid, for at rette eventuelle problemer.

Clou

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 09-03-08 18:36

Prøv at starte i fejlsikret tilstand (F8 under starten) men i stedet for at vælge fejlsikret, så vælg at starte: Sidst kendte tilstand hvor computeren fungerede

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-03-08 10:28

Jeg har samme problem på min pc det er en bærbar acer.Jeg må Bruge back up pladerne jeg har lavet for at få computeren tilbage til der den fungerte perfekt.Ved ikke om det skal være sådan på disse pcer.
alimak

Kommentar
Fra : paaskelp

Dato : 10-03-08 15:57

Tak til Clou. Det hjalp desværre ikke
paaskelp

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 10-03-08 16:06

Citat:
at jeg skal vælge et nyt gendannelsespunkt

Har du prøvet at lave et nyt gendannelsespunkt, genstart og prøv at
gendanne til den sidste nye, det kunne måske lure din pc.

Ellers prøv at slå gendannelse fra, og ryd op på din disk.
Genstart og slå gendannelsen til igen

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 10-03-08 16:08

Du slår system gendannelse fra i kontrolpanel - system.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-03-08 16:33

Har du prøvet at lade den starte i Fejlsikker tilstand (F8 under opstart) ?
Dette fjerne nogen gange - underlige fejlmeldinger i opstarten. Jeg ved ikke hvorfor men måske rydder "Fejlsikker tilstand" op i opstartsbetingelser.
Den skal bare starte i "Fejlsikker tilstand", når den er oppe og køre lukker du den bare ned og starter normalt.
Jeg ved ikke om det virker men det er da værd at prøve.
vh Ben

Kommentar
Fra : paaskelp

Dato : 10-03-08 17:40

Hej Ben m.fl.
Under upstart virker det ikke med f8. Den kører bare videre til opstart af Windows xp.

Jeg har slået gendannelse fra.

leif

Godkendelse af svar
Fra : paaskelp

Dato : 10-03-08 17:43

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 10-03-08 18:02

Du kan prøve at gå i "Denne computer" højreklikke på dit systemdrev og vælge "Egenskaber" klik på "Diskoprydning"

Den vil så lige regne lidt på pladsen og så kommer der en boks frem, der skal du vælge fanen "Flere indstillinger"

Der nederst kan du slette alle systemgendannelsespunkter undtaget det sidste

Kunne være det kan få den til at indse at der ikke er nogle punkter at vælge.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 10-03-08 18:05

Der kan man se, allerede lukket og slukket mens jeg har været væk

Men godt du fik det løst

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-08 01:04

Citat
Under upstart virker det ikke med f8. Den kører bare videre til opstart af Windows xp.
tak for accept, jeg går ud fra ar du fik løst problemet