/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
simlåst mobil
Fra : safadi
Vist : 1172 gange
20 point
Dato : 09-03-08 12:50

hey
min son har købt en brugt nokia 6233 af en privat ,men den var sim locked til telia .
Jeg ved ikke hvordan man fjerner simlås , så jeg kan bruge andre simkorte fra sonofon f.eks. PLEASE hjælp mig med problemet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-03-08 12:57

Så skal du ringe til Telia og få den kode der kan låse telefonen op....det skal de gøre gratis hvis telefonen er over ½ år gammelt......hvis den er nyere koster det penge

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-03-08 12:58

Prøv denne side: http://www.unlocked.dk/ den brugte jeg!

Clou

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-03-08 14:05
Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 09-03-08 14:05

hvis den er ikke over ½ år gammel så vil telia ikke semde oplåsning kode til dig og sadån model kan man ikke fjerne sim lås gratis på den, så skal du finde en unlock butik og normal pris er 50-100,jeg betale 50 kr, her i Århus,jeg ved ikke hvor du bor.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 09-03-08 14:15

se på fijalas forslag , eller ring til Telia ...

da det er en BB5 telefon skal du passe på da du kun har 3 forsøg med koden ellers skal den låses op med kabel ...

og der finder du nærmeste unlocker på www.find-unlocker.dk

og jablaya og clou , hvis i ikke ved hvad i snakker om, så lad venligst være med at forvirre folk med jeres svar, de duer ikke til den type telefon...

men jeg vil tro den er over 6 mdr. gammel telefonen, så prøv som sagt fijalas løsning først.

vh
D9N

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 15:53

Ja Telia er det bedste bud....

At købe BRUGT telefon der er simlåst "lugter" - sikker på den ikke er stjålet.....

Nå det finder du ud af når du henvender dig til Telia.....

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 09-03-08 18:56

Gør det nemmeste ( måske det dyreste )
Gå ned i din lokale mobil/pc forhandler og få den låst op ..
det koster omkring de 70 kr. hvis det er nokia :)

Scrub ..

Accepteret svar
Fra : D9N

Modtaget 10 point
Dato : 09-03-08 19:09

scrup .. hvad er det for en forhandler der låser BB5 telefoner op for 70.- ???

eller glemte du lige at læse tråden igennem ...

D9N

Godkendelse af svar
Fra : safadi

Dato : 09-03-08 19:58

Tak for svaret D9N.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 09-03-08 20:55

hmmm tak ville hellere ha undværet frem for at få 2 * *G*

og det var et sted fijala der satte løsningen her S**

vh
D9N

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-03-08 17:36

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 10-03-08 18:41

du må godt få pointene fijala så opretter kge en til dig *S*