/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Genveje forsvandt efter update
Fra : bennymanden
Vist : 428 gange
150 point
Dato : 08-03-08 02:03

Hej.
Efter at have opdateret fra IE6 til IE7 har jeg ikke mere de fire små genveje oppe i venstre hjørne på et billede som jeg ønsker at gemme.
Der kom før sådan en rude frem med dels en diskette (gem dette billede) og en printer (udskriv dette billede) eller en kuvert (send dette billede i en E-mail) og til sidst en mappe (åbn mappen billeder)
Efter opdateringen kan jeg ikke mere få disse muligheder frem - jeg kan kun gemme ved at højreklikke og så vælge "Gem som ...." Hvorfor har jeg mistet dem og hvordan får jeg dem igen.
På forhånd tak.
Bennymanden

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 160 point
Dato : 08-03-08 02:30

Først nu at jeg bemærkede at de muligheder ikke er i 7eren, jeg bruge dem nu heller ikke, bruger træk og slip i stedet, min skærm er bred nok til at jeg kan have dokument mappen Billeder åben i den ene side og browseren i den anden side af skærmen, når jeg vil gemme et billede, så sætter jeg musemarkøren ovenpå billedet, trykker venstre musetast ned og holder den nede mens jeg trækker over i billed mappen, det virker både med Internet Explorer og Firefox

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-08 02:33

Du behøver ikke at kunne se hele mappen, bare der er et lille stykke, en centimeter er nok, synlig af mappen, så kan du trække over i den

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 08-03-08 02:53

Jeg forstår ikke helt hvad du mener - hvis jeg gør som du beskriver, så kommer der et vindue op hvor der står: Do you want to move or copy files from this zone ?
Hvis jeg siger Yes til det. så kopierer den et link med IE - ikonet på over i mappen i stedet for billedet ......... og det er da også besværligt at man skal tilpasse størrelsen på de åbne vinduer og alt det der ....... jeg tror squ jeg går tilbage til IE6 igen ...... det her er da ikke særlig smart.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 08-03-08 03:03

du må prøve at skrive mappe navn i søg. så du vil nok find din gem mapper.
Held og lykke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-08 03:12

Næh det er lidt af en omvej at skulle højre klikke for at gemme, min spørger også om jeg vil flytte eller kopiere fra denne zone, jeg klikker ok og billedet ligger i billed mappen, jeg bruger mest Firefox men ville lige prøve om det også virkede i Internet Explorer, det gør det men med Firefox bliver jeg ikke spurgt, der er direkte kopiereing, kunne du tænke dig at prøve så prøv Firefox 3 den er godt nok kun som Beta endnu, men den er rigtig god med Smart Bookmarks og mange andre hjælpe funktioner, endnu ikke på dansk men det kommer når den er ude over Beta stadiet: http://www.filehippo.com/download_firefox/

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 08-03-08 09:41

Har du prøvet at højreklikke på et tomt felt, hvor disse plejer at ligge, der skulle gerne komme en
boks frem hvor du kan vælge tilpas.
Og derfra lægge ikoner til eller fra.

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 11-03-08 04:23

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-08 04:41

Selv tak, jeg håber du fik billed hentningen på plads