/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Åbning af vedhæftet fil
Fra : granner01
Vist : 4631 gange
50 point
Dato : 07-03-08 18:13

Hvilket program åbner en vedhæftet fil som hedder .xsl

Min nabo har problem, hun kører XP pro. og bruger Outlook Ekspress.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-03-08 18:17

Det gør office Excel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 18:21

Mon ikke det er xls

Works og OpenOffice kan også klare den - hvis din nabo IKKE har office

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-08 18:32

Min nabo har Office 2000 og hun er medlem af en bestyrelse. Formanden sender mail med vedhæftede filer som .xsl.

Jeg ved at exell har xls, men det er ikke det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-08 18:37

Jeg kender også OpenOffice og Calc.

Men kan man have både Officepakken og Open Office på samme drev? Eller er det et selvstændigt spørgsmål?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 18:43

Prøv at åbne den med Notepad

http://filext.com/file-extension/xsl

Du kan jo selv kigge om der er noget genkendeligt.....

Umiddelbart vil jeg sige du ENTEN skriver forkert ELLER det er en forkert forsendelse der er modtaget....

Måske "kun" en part af et program....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-03-08 18:43

Man kan sagtens have begge programmer på en gang

men hvad der lige kan åbne xsl er jeg ikke lige klar over.

XSL står for EXtensible Stylesheet Language.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 18:44

JA - du kan SAGTENS have begge office og works med for den slags skyld....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-03-08 18:45

De kan åbentbart åbnes med Access som er med i Office pakken. Mon ikke også Open Office kan klare dem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-08 18:45

Det er ikke " .xsl " for det er udvidet stylesheet sprog.

Så det er nok nærmere .xls = Excel, men måske en nyere udgave som din 2000 udgave ikke kan læse

Men prøv at gemme den fil og så højreklik på den og vælg åbn med........
Hvis den ikke er for ny så kan den åbnes i Excel.

>>Formanden bør gemme og sende i office 2000 så alle kan læse de gyldne opstillinger i excel.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-08 18:55

Jeg har været inde i mappeindstillinger og prøvet alle de programmer som blev vist, ti lat åbne xsl filen med, men intet virkede. Når jeg skal ind til hende i morgen så downloader jeg Open Office og forsøger at bruge den. Og så vil jeg samtidig fortælle min nabo, at hun skal sige til formanden at han skal gemme filerne i .rtf format, så kan word vise dem.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-03-08 18:55

Hvis det er -xls istedet for -xsl er det korrekt at excel åbner dem, men så er det måske fordi han sender i det nye Office 2007 format som ikke ældre Office kan åbne. Med mindre at man henter denne konverter og installerer.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=da

Han kan dog også vælge og gemme i et ældre format inden han sender.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-03-08 18:59

Det er bare så dejligt, når bill`s programmer ikke kan tale sammen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-08 19:02

.rtf > så ryger den "fine" opstilling. Det skal bare gemmes som, og så vælge udgven der kan læses af office 2000.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-08 19:09

Gem som > filtype > Microsoft Excel 97/2000 ............så kan den læses af en office 2000 (med eller uden pro) udgave.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-08 23:06
Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-08 01:15

en .XSL fil er en stylesheet language fil som man bruger sammen med en XML fil.

XML er et dukoment som bruges meget på websites, men en browser kan ikke vise det.

XSL filen er en slags oversætter af XML dukomentet til HTML eller andre dukomenter.

XSL filen åbnes i en XSL Editor eller Debugger, men XSL filen er kun et vedhæng til en XML.

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 09-03-08 01:16

Tak for svaret WinXPeter.