/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
VISTA
Fra : engparken
Vist : 931 gange
100 point
Dato : 07-03-08 11:56

Hej
Jeg har købt en computer med vista på
Jeg fik at vide i forretningen at jeg skulle overflytte mit vista på en cd/dvd skive så jeg altid har det hvis jeg skulle få brug for det senere hen,men hvordan gør man lige det jeg mener at han sage noget med ALT + F10 samtidig så ville der komme noget frem,men det gør der ikke ? håber nogen ved hvordan.Mvh

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-03-08 12:03

Acer er Alt+F10 i opstarten recovery, du har et backupprogram på den, du skal bruge til, at lave en recovery-dvd, det foregår i windows.

Accepteret svar
Fra : Mette_Dyhr

Modtaget 110 point
Dato : 07-03-08 12:14

Klik på start.

Vælg computer.

Højre klik på HP_RECOVERY.

Gå ned og klik på egenskaber og derefter på fanebladet funktioner.

Klik på opret sikkerhedskopi nu.

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 07-03-08 12:41

[B]Fandt osse lige det her:[/B]
(Rcovery manager finder du under start, vis alle programmer)

Oprettelse af gendannelsesdiske

--------------------------------------------------------------------------------

Recovery Manager opretter et sæt gendannelses-cd'er eller -dvd'er til computeren. Gendannelsesdiskene bruges til at gendanne operativsystemet og programmerne til fabriksindstillingerne i tilfælde af systemfejl eller ustabilitet.

Bemærk! Pas godt på disse diske, og opbevar dem et sikkert sted. Det er kun muligt at oprette ét sæt gendannelsesdiske.

Bemærk følgende, før du opretter gendannelsesdiske:

? Brug cd-r, dvd-r eller dvd+r medier af høj kvalitet (skal købes separat).
Bemærk! Der kan ikke bruges formaterede dvd ± rw diske og dvd ± rw double-layer diske i forbindelse med Recovery Manager.

? Computeren skal være tilsluttet lysnettet i forbindelse med denne proces.

? Der kan kun oprettes ét sæt gendannelsesdiske pr. computer.

? Nummerér hver disk, før du indsætter dem i computerens optiske drev.

? Hvis det er nødvendigt, kan du afslutte programmet, før du er færdig med at oprette gendannelsesdiskene. Næste gang du åbner Recovery Manager, vil du blive spurgt, om du vil fortsætte med at oprette gendannelsesdiskene.

Sådan oprettes et sæt gendannelsesdiske:

1. Vælg Start > Alle programmer > Recovery Manager > Recovery Manager.

Recovery Manager åbnes.

2. Klik på Advanced Options (Avancerede indstillinger).
Bemærk! Hvis computeren kører på batteristrøm, vil du blive bedt om at tilslutte den lysnettet, før du kan fortsætte til næste trin.

3. Klik på Recovery disc creation (Oprettelse af gendannelsesdisk), og klik på Next.

4. Følg anvisningerne på skærmen

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 07-03-08 13:55

Hejsa
Har lige prøvet at gøre hvad du skrev klokken 12:14 men kan ikke finde HP_RECOVERY.
Det som kommer frem er dette her
ACER ( C )
DATA ( D )
Dvd-rw-drev ( E )
Flytbar disk ( F )
Flytbar disk ( G )
Flytbar disk ( H )
Flytbar disk ( I )
Mine delemapper

Hvad gør jeg lige forkert Mette ??? Mvh Engparken

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-03-08 14:14

Du er i denne computer, du skal i programmer under start.

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 10-03-08 13:51

Tak for svaret Mette_Dyhr.
Jeg takker mange gange Mette
Det var mig der lige sov,så har fundet ud af det Jeg takker.Mvh Engparken