/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Dyrehavsbakken
Fra : allanni
Vist : 839 gange
200 point
Dato : 06-03-08 22:55

Har det ikke været sådan, at Dyrehavsbakken åbner 15. april og Tivoli 1.5.?
Hvis det er sandt, hvornår ændredes dette, idet jeg kan se at Dyrehavsbakken åbner i marts måned i år?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-08 22:58

Er det ikke noget med at de åbner til Påske som jo ændrer sig ?? Er ikke sikker

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 06-03-08 23:00

jo det er rigtigt at tivoli engang først åbnede 1.maj....husker engang en dame jeg fulgtes med et eller andet sted hen formange år siden og hun fortalte at hun skulle til tivoli og mødes med veninder hvor de altid mødtes på åbningsdagen den 1.maj.....hvornår det blev lavet om ved jeg ikke.bakken åbnede også engnag først i april...det blev også lavet om ligepludselig...
kan du ikke finde oplysnongerne på deres hjemme side...
ciao fra en tidligere københavner.der to gange om året ikke kunne komme rundt på nørrebros runddel for motorcykelsværmene....
haha..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 23:05

Citat
Er ikke sikker

Hvorfor tier du så ikke stille?? Den som ingen pære har....han ævler

Bortset fra det, så har du ret, men det vidste du ikke LOOL. Bakken åbner altid torsdagen før påske. og lukker sidste tirsdag i august

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 23:10

Ups.. Det er lavet om det med lukketiden. Den har været flyttet helt ind i september for et par år siden, men det går ikke af hensyn til hjortene, som er i brunst på det tidspunkt og skal havefred og ro. Bakken lukker 31 august i år. Jeg beklager min vildfarelse.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-08 23:28

Og hvem har så spurgt om hvornår de lukker Selvicenesætter Borderdreng husk din hat

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 23:33

Hvad rager det dig. Spade

Hvad siger dine børn til at du er komplet til grin, og fremstår som en lallende kæmpeidiot og landsbytosse. Du skulle tage lidt hensyn. De kan jo, når alt kommer til alt ikke gøre for, at deres far er hamrende stupid. De skulle jo nødigt mobbes i skolen.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 07-03-08 00:02

Bakken åbner altid onsdagen før Skærtorsdag kl. 14.00

2006 30 marts

2007 29 marts

2008 13 marts

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-03-08 00:06

Citat
Bakken åbner altid onsdagen før Skærtorsdag kl. 14.00
. Nemlig og altid med et kæmpe opbud af motorcykler. Det er vældigt festligt

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 07-03-08 00:06

http://www.rmadsen.dk/kal/

Se her hvornår der er påske

2009 åbner bakken 8 apr.

2010 31 marts

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-03-08 00:10

Citat
Se her hvornår der er påske
. Tak for oplysningen .Hvor er du dygtig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 00:11

Ajii nu må I styre jer. Bakken åbner i flg deres egen oversigt den 13 marts 2008 og det er en torsdag.. BASTA

http://www.bakken.dk/bakken_a_aa/aa/aabningstider.html

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 07-03-08 00:12

Tak for det Pia. Så glemmer vi det om landsbytosserne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 00:18

Den du henviser til Smokei er da forkert, eller er det mig der ikke kan læse. Din tabel siger det er påske den 20 marts (skærtorsdag) Er det rigtigt, så fatter jeg ikke hvorfor de annoncerer med at de åbner den 13 marts. Der er pis hamrende koldt deroppe

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 07-03-08 00:18

Citat
Ajii nu må I styre jer. Bakken åbner i flg deres egen oversigt den 13 marts 2008 og det er en torsdag..

Man kan da heller ikke regne med noget mere Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 00:19

LOOL Hvad sker der???

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 07-03-08 00:31

Ja det må Du nok sige klumme Dette her er noget sludder. jeg tror jeg er ved at være træt.

Har lige hørt i min øresnegel at bakken åbnede i 2006 30 marts i 2007 29 marts og i 2008
13 marts

Glem alt om det med kalenderen men den kan måske bruges til noget andet. GODNAT

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 02:13

Go nat

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 07-03-08 11:39

Nu har jeg ringet til både Dyrehavsbakken og Tivoli.

Dyrehavsbakkens åbning sættes i forbindelse med hvornår påsken "falder". Der bliver åbnet torsdagen før påske. Det er kommunen, der bestemmer, hvornår Dyrehavsbakken skal lukke. Som regel ved udgangen af august.

Tivoli kunne ikke give en forklaring på hvorfor de havde ændret åbningsdagen fra den 1. maj til midten af april.
Men jeg tror det har noget med penge at gøre. Tivoli vil tjene penge på "Blå mandag"

God weekend

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 07-03-08 11:39

det er ikke påske skærtorsdag.....der er det skærtorsdag og landfredag er heller ikke påske..det er langfredag...påske er det først søndag og mandag....
det ligesom julen...det er ikke jul den 24.december,men først den 25. dette med skærtorsdag og langfredag er udelukkende i ganske få lande, DK, USA/UK,DE og ESP om torsdagen og F,CH og A er med om fredagen....i alle andre lande er det påske søndag og mandag...slut....og jul den 25.dec. og ikke én dag mere...sidder med en italiensk kalender, hvor der står alle europas helligdage på...og kun i de nævnte lande er det de dage...sidebemærkning....
og bakken har altid åbnet en torsdag med motorcykeloptog fra nørrebros runddel...har boet der i mange år og set motorcykelr fra mit stuevindue i hobevis den torsdag.

sunowich......idioten på billedet er på banen igen....omtaler vist dig som det han selv er...se bare på selvpåortrættet...hahahhha...ikke for køn....han har fået spaden i ansigtet....klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam fis............hahhha kun eeeeeeeeen er ren til grin dumme klamme klummerumme,...hahhahaaahhhhh der eeeeeeeeeeerrr så pisse klog... det ses tydeligt.....ikke engang en frisør ved han hvad betyder....hahahah..tak sunowich....du sku en snut....

tuttelut.....j.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 12:39

Citat
det er ikke påske skærtorsdag.....der er det skærtorsdag og landfredag er heller ikke påske..det er langfredag...påske er det først søndag og mandag...

Sikke noget crap. Har du drukket af natpotten. Prøv en dag at udtale dig om noget du har forstand på. Det gør ikke noget det varer længe LOOOL Det er nok nærmere regelen end undtagelsen.

BTW...Hvornår falder landfredag

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 12:41

Forresten, så passer sunoVitsen og du fint sammen. I er lige stupide og indbildte verdensmestre.

Og de som ingen pære har....de ævler http://www.youareanidiot.org/

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 07-03-08 17:27

det er ikke påske før påske søndag hr grimme....der er kun eeeeeeen her der er stupid og det er dig....se bare på dig selv og det grimme fjæs du render rundt med....vi er vist nogen he rder har mre forstand på visse ting end du har..hahahah..læs din historie hr grumme ...så vil du finde ud af at jeg har fuldkommen ret....skærtorsdag og langfredag er skærtorsdag og langfredag og IKKE påske....det er udelukkende ganske få lande , de som jeg har beskrevet der har ddet fænomen..og det vil du få bekræftet ved at læse i den dertil indrettede tekst....åsken er noget meget højhelligt i de katolske lande og man fejrer ikke skærtorsdag og langfredag i disse lande....men derimod palmesøndag, den er endnu mere hellig end den såkaldte langfredag...læs din historeie grumme...læs og lær...
den eneste årsag til man har de andre to helleigdage i de nævnte lande er at de både er katolske og protestantiske....men i vores del er det for at få lidt extra fridage...ikke engang i sverige har de helligdag om torsdagen...derfor valfartede man engang til sverige om torsdagen for at handle ind til påskeædegilderne søndag og mandag...hvor det er påske...har grumme....læs og forstå du aner jo intet om noget overhovedet du fyrer baren masse lort og ævl af som ´kun de naive gir dig point for....de aner nemlig ikke endnu hvor smålig du er...alle vegne er du alle.....ikke et enenste sted har du ikke sat dine grimme spor...hahah du er så ækel og klam at kun en regnorm vil synes om dig...stakkels regnorm....måske den sku også er for klog til at stifte bekendskab med en som dig...så fjerner du selvportrættet...det var da en skam.....men nu er der spiritus på i stedet for...drikker sig grim som på det forige foto..hahha....klaaaaaaaaammtt...
ja du ka tro vi passser sammen og vi slipper dig ALDRIG ud af syne ikke før du fjerner dig fra folks indlæg og kommer med fornuftige udtalenser.....aldrig...du ganske simpelt for langt ude.....tror sku du er indlagt på den der lukkede.....du ligner da en sådan.....på det selvportrætdu havde på tidligere ida.....var du bange for at de små børn skulle blive for skræmt siden du har fjernet det...synd for dig at du er så hjernedød......hahaha ....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-03-08 17:47

missjosephine

Dit sidste indlæg har ikke ret meget med spørgsmålet at gøre

Der bliver spurgt om "åbningstiderne" på Dyrehavsbakken og Tivoli.

Ja jeg går ud fra, det er i Danmark. Så er det underordnet, hvornår der er helligdage i resten af verden, og hvad du end mener om den ene eller anden bruger.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 18:08

Og de som ingen pære har....de ævler http://www.youareanidiot.org/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-03-08 18:20

Det var ikke til dig Ans, men til hende puttanescaen LOOL, som måtte flytte ud af landet og finde nogen, som ikke forstår hendes sprog, da det lyder som en skraldebøtte og stinker som en sildekasse.

Ciao ciao bonna sera capito pasta lugano milano. Si perdone, men jag kan næsten ikke huske den danska sproget, for jeg har været væk i 4 mdr. og jeg er jo så lærenem fniiiis LOOOOOL

Hold da kæft. Da der af og til kommer børn herinde, skal jeg undlade at fortælle, hvad det er du lever af i Italien, som du fortalte mig i en PM. Yakkk at nogen kan få sig selv til det. Ufatteligt http://www.youareanidiot.org/

Godkendelse af svar
Fra : allanni

Dato : 03-04-08 13:30

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 03-04-08 14:55

hvad i helvede bilder du ind...grumme....hvad jeg lever af..hvad rager det dig hvad jeg lever af...du lever jo af at genere andre...
jeg lever af en velfortjent førtidspension, som jeg har ventet ventet og ventet på i tre år før jeg fik den, da jeg har et meget dårligt knæ efter mange som som balletdanser og hårdt arbejde...og udelukkende derfor er jeg flyttet og har endelig fået opfyldt en 16 år gammel drøm og at bo i italien, som jeg elsker meget højt...iøvrigt det land hvor mange af de danske traditioner kommer fra....også PÅSKEsøndag og mandag....for de andre dae ER iKKE påske...det er skærtorsdag og langfredag hr ynkelig...og uvidende..hvis ellers du gider at læse din historie....men du har sku nok overhovet ikke gået i skole...
tror faktisk slet ikke du kan læse...du har bisidder på, til at oversætte....
du læser jo intet af det jeg har skrevet...intetn du ævler bare som du selv siger, dine egne ord..ævl...bævl fra din side af....så ville du vide lidt bedre om mit sprog..jeg er ret god til det danske sprog, men som så mange andre smutter der af og til en stave fejl ind...eller mere en tastefejl...
det jo mere end hvad man kan sige du har..du sidder jo kun her foran skrærmen for at finde indlæg hvor du kan svine andre mennesker til....
du er ovenud ynkelig...ynkelig....ynkelig...du er meget meget lille.....

og til ans..jo det har i høj grad noget at gøre med hvordan det er i andre lande i verden, for mange af de danske helligdage og traditioner, er noget man har snuppet fra andre dele af verden og som er kommet til dk med indvandrere for mange år siden...
tro endelig ikke det danske sprog og det danske folk er rent som sne som nogen af jer tydeligvis ville ønske...danmark er et af de største blandingslande i nordeuropa...vi er blevet blandet i mange mange år....og vores sprog er i høj grad udviklet af det latinske og med aner i det tyske og engelske...dansk er et blandingssprog....og det er de fleste af de såkaldte danske traditioner også...f.ex så er jul ikke specielt dansk...ordet jul har sin oprindelse fra dengang man dyrkede solen...solhverv, jul er noget der drejer....og begynder forfra hele tiden...jul er oprindeligt vist nok den 21 december..solhverv....den danske jul kommer fra ordet chrismas som betyder kristus...og her.f.ex hedder det natale, hvilket betyder fødsel, jesu fødsel...julemanden stammer fra tyrkiet...juletræstraditionen fra tyskland...gavetraditionen fra mener det england...ikke helt sikker...ædegilderne fra ja mon hvorfra.....???
påsken stammer fra den kartolske tro....og den er taget med til danmark...engang for mange herrens år siden....men den er ikke 100% dansk...san valentins dag heller ikke dansk, halloween...heller ikke dansk...også kartolsk....san valentino som er kærlighedsbebuderen...

og hvis ellers man kan læse...så har jeg skrevet oppe foroven hr ans.....at jeg ved engang at tivoli åbnende 1.maj...og bakken i begyndelsen af april....så læs hvad der blir skrevet...før i begynder at jogge på andre...det ku måske være at det ville gå grueligt ud over jeres forstand...at være lidt oprigtige af og til..i stederfor evigt og altid være efter andre....
der findes et par ord på denne jord der hedder at holde af og være god og ved andre...som man ønker andre skal være ved en se

og så hedder det forresten buona sera....og hvad i h......er alt det der loooooollll for noget tomhjernet fnidder for noget...er du bare en lille skiderik på 12 år....grumme......
hahahahahaahhhhahahaaaaaa du rent til grin.....helt til grin...og jeg slipper dig aldrig...hvor du sætter dit aftryk, gir jeg igen...CIAOOOOOOOOOOOOOOOOOO.....j...

til de andre der er seriøse....undskyld..men han er bare så afskyelig....og ækel og totalt fra forstanden....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-04-08 17:42

Hvor er min brækpose. Sædcontaineren har været her Ballet.... jamen jamen LOOOL

Citat
kartolske tro
Det har ikke noget med kartofler at gøre LOOL Katolske tro...hedder det.

Hmmm det er ikke meget du har gået i skole som bedårende balletbarn hwa LOOOL. Nå men det er jo osse mest benene du brugte, og senere det mellem dem LOOOL Så op i revuen med stavning og grammatik...altså på dansk