/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista den vista--opstart
Fra : nielsjs
Vist : 584 gange
500 point
Dato : 06-03-08 16:44

Hej
Ville blive glad for lidt hjælp hvis der er nogen der kan.
Jeg har en komputter med Amd processor Athlon 64 med 32-bit operativsytem.
For en måned siden fik jeg den "brilliante" ide at købe en Vista opgradering og så køre den i en dual boot med Win xp.

Men MEN Vista er åbenbart gået ind og ændre noget i bios så komputteren skal startes op 2-3 gange ved hjælp af reset knappen fordi den går fast og når den så kommer ind i at indlæse Vista så går den også tit fast og kommer ikke helt igennem opstarten.
Bios er fuldt opdateret efter min mening

Hjælp hvis der er nogen der kan

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 06-03-08 16:55

og så har jeg lige oplevet en af flere totale nedbrud som i de gode gamle Windows 98 og Windows ME dage.
Men det er jo nok bare en virus!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-08 18:55

Drop den dualboot - du har lavet den forkert....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-08 19:14

Citat
Men det er jo nok bare en virus!!!!!!!!!
øhh er du ikke sikker på at maskinen var ren inden du startede op med installering ?? Du kan gå i www.spywarefri.dk og lave en scanning eller logge dig på og lægge en hijack this fil derind og få hjælp eller skrive til www.arlet.dk og få hjælp enten ved at scanne med hans program eller få ham til at læse din hijack her men kontakt ham lige først

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 06-03-08 22:40

Det jeg mener med virus er at de 2 virus programmer som er 2 forskellige modarbejder hinanden.
Og min instalation skulle være REN da det var en fuldstændig nyinstallation (altså ved en opgradering skal man jo først installere XP og dernæst Vista

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 09:04

Nu er det jo IKKE virus der gør at 2 programmer modarbejder hinanden.....

Hvis du tror det er det må du jo bare køre med samme program på begge.....

Men mit råd er stadig...

FJERN den XP eller læg den på en ANDEN harddisk....

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 07-03-08 20:51

de ligger altså på 2 forskellige harddiske.
Og angående virus tænkte jeg at det virusprogram jeg har kørende på Vista gik ind og scannede hele putteren og måske lukkede ned fordi den fandt en halv virus i mit andet antivirusprogram.
OG jeg kører med Ad-Watch så der burde ikke kunne komme spyware.

Men det var nu egentlig mest opstarten i min BIOS jeg var interesseret i.
Kan Vista have ændret noget i min bios og i bekræftende flad hvad og hvordan redder jeg mig ud af det??????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-08 21:15

Hvad udgave har du af Vista? Og hvilken udgave har du af XP?

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 08-03-08 09:26

xp en er en opgradering med sp2 fra ME
og Vista er en basic. Opgradering fra xp oem men jeg kan ikke huske om den fik sp2 med.
Jeg er ikke sikker på om Vista er blevet opdateret med sp1 endnu men automatiske opdateringer er slået til så mon ikke.

Undskyld det sene svar !!

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 500 point
Dato : 08-03-08 11:43

Hvis du har OEM programmer, så lægger de en fil i bios og så kan det godt være at 2 oem programmer konflikter. Også selv om de ligger på hver sin harddisk. På det punkt har jeg snakket med Microsoft, så jeg har min viden fra dem. Løsningen at er få et af programmerne i en professionel udgave.

Det er også et problem at have 2 forskellige virusprogrammer samtidig. Det er i hvert fald min erfaring.

Godkendelse af svar
Fra : nielsjs

Dato : 08-03-08 18:32

Tak for svaret granner01.
Jeg lever også med det