/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
.MOD og .MOI filer afspilles h
Fra : jnctennis
Vist : 1551 gange
100 point
Dato : 06-03-08 13:33

Hej

For et stykke tid siden havde jeg et videokamera af harddisk typen. Det var et JVC og det fungerede fint.

Imidlertid fandt jeg ud af at det var lettere at redigere i optaget materiale fra et minidv kamera. Derfor solgte jeg det førstnævnte kamera og købte et minidv og det fungerer perfekt når jeg redigerer i imovie på min mac.

Inden jeg solgte haddisk kameraet lagde jeg alle filerne over på min computer og de ligger i .MOD og .MOI format.

Mit spørgsmål går på om der er nogen der ved hvordan jeg afspiller disse filer?. Kræver det et specielt program og er det overhovedet muligt?.

Som sagt ligger filerne på en ekstern harddisk. Jeg har både en mac og en pc men ved ikke om der er en af disse computertyper man lettest kan få et program til?

Håber nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 06-03-08 14:06

Det kan godt lade sig gøre, de skal bare konverteres med det rigtige program.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=free+MOD+to+avi&btnG=S%C3%B8g&meta=
http://www.google.dk/search?hl=da&q=MOD+to+avi&meta=
Se også her, det er muligt at der ligger noget du kan bruge.
http://www.abmedia.dk/video/index.htm

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 110 point
Dato : 06-03-08 14:14

.MOD er som regel MPEG2 filer med at andet navn, MOI er noget metadata.

I de fleste tilfælde kan du omdøbe MOD filen til MPG og afspille dem i næsten alle afspillere.

Godkendelse af svar
Fra : jnctennis

Dato : 06-03-08 15:35

Tak for svaret WinXPeter.