/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
ang. mc batteri.
Fra : sweetblue2839
Vist : 926 gange
100 point
Dato : 06-03-08 11:06

hejsa.

når jeg kører på min mc og starter motoren igen og igen, ved små ture. så dræner det batteriet ret kraftigt. pågrund af at batteriet ikke kan nå at genoplade pågrund af de små korte ture.

er det muligt ved hjælp af elektronik eller andet at skabe mere strøm til batteriet ???

hvilket er det bedste batteri man kan købe på markedet ??? som kan have/holde en stor mængte strøm.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-08 11:20
Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-08 17:38

Er det sådan at den lige er kommet på gaden så vil jeg da anbefale en fuld opladning for så burde den kunne følge med og lade efter, selv på små korte ture Det kan også (og det er det ofte )være akumulatoren der er ved at dø. Sidst men ikke mindst kan det også være at maskinen ikke lader så godt ,men det er sjældent det.Jo flere amperetimer jo bedre og så er de Gamle kendte mærker jo også indbegrebet af kvallitet.

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 06-03-08 21:35

hejsa.

hej Eyvind :
det fortalte en del om hvad batterier er og dog ikke. for stadig er der jo stor forskel på batterier og der er mange mærker at vælge imellem. synes ikke artiklen går helt i bund. mangler nogle test.

så hvad ville være den bedst tænkelige batteri der kan købes være ???

hej sunowich :
ja. kan jo være det er akkumulatoren. vil jeg have checket. hvad vil du tro sådan en ny en koster ??? og ang. om batteriet skulle kunne holde på korte ture eller ikke. så har jeg hørt og kender en del, som har samme problem som jeg. at batteriet af og til skal genlades i hjemmet. og er virkelig træls. nu har jeg kickstart på min, så gør det nemmere, men der skal bruges en del kræfter. men sværere er det jo for de som ikke har kickstart, må være træls at stå et eller andet sted også bare ikke at kunne komme videre.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-08 21:52

Hvad hedder det og hvad er dataerne på det du har på ?? så er det jo let nok at finde evt et med flere amperetimer på eller måske kan du få plads til et ekstra måske kan der placeres en ekstraspole så ladekapaciteten kan komme op

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 07-03-08 00:12

til sunowich :
hvad er det helt nøjagtig du skal vide ??? navn på nuværende batteri ??? eller akumulatoren ??? har ingen ide om hvor akumulatoren er.

for så vil jeg checke det efter hurtigst muligt.

Godkendelse af svar
Fra : sweetblue2839

Dato : 09-03-08 10:07

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-08 11:39

Takke og bukker Desværre har jeg først set dit spørgsmål nu men ser ud til at du har fundet ud af det

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 09-03-08 19:50

hej suniwich.

nej har ikke fundet ud af det endnu. tråden er stadig åben for dig.

skriv når du får tid.

Ps : synes bare det tog lidt lang tid. Ss.

Kommentar
Fra : biker-ew

Dato : 22-04-08 07:55

hej sweetblue2839
et mc batterie kan ikke klare at bleve oplæde med for meget, da den så bleve hurtig tørt .ca 13-14 volt.eller overbelaste den .evt extra batterie i sidetaskerne som du kan slå til nå du strarter hver gang .mvh