/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Når jeg skal åbne cd-rom...
Fra : Gucci1704
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 06-03-08 08:14

Hej
Jeg har lånt en cd-rom på biblioteket, som jeg meget gerne vil have gang i men...Når jeg vil starte den op, kommer der et felt på skærmen, hvor der står :

Error Zoo1 : Internal error.

Hvad gør jeg ? Har haft gang i den før, og fatter ikke dette problem,- er ikke computer-ekspert.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-03-08 08:17

Du er sikker på det ikke er en DVD, du sætter i et cdromdrev? Ellers gå i denne computer, og højreklik på drevet, tryk på åbn.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-08 08:27

Er der leverposteg på cd'en det kan skyldes mange ting Som nævnt i første svar eller en forældet cd til din maskine Hvad er der på den er det spil musik film eller??Feks spil kan man ændre kompatilitet på så det passer til forskellige styresystemer i denne computer åbne cd filen højreklikke på selve programfilen og der vælge kompatilitet til feks Win 98 hvis man nu har xp som styresystem og det skal være 98 der skal til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-08 08:35

Du har fejl i din Java

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-08 08:37
Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 06-03-08 12:15

Hej igen.
Jeg har nu installeret nyeste java,- men det hjalp ikke.Genstartede også computeren. Kan det passe, at der er installeret en "sikkerhed" i windows, der blokerer for en sådan download ?
Computeren er iøvrigt utrolig langsom idag, og mine mails kan jeg heller ikke læse, da den så skriver fejl i send/modtag. Dette ved jeg dog ikke har betydning for at åbne cd-rommen, hvortil den stadig skriver ,- internal error.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-03-08 12:20

Kan du se drevet i denne computer?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-08 14:39

Nu syntes jeg liiiige du skal få din komputer til at køre "ordentligt" inden du bekymrer dig om cd-rom og andet af den slags....

Betingelserne for at noget sådant virker er trods alt at MASKINEN er i orden.....

Så en STØRRE udrensning og oprydning vil nok gøre underværker....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-08 16:29

Ind hos www.spywarefri.dk og lav en onlinescanning

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 06-03-08 17:30

hej Gucci1704
Hvis du køre på Stofanet er det fordi deres mail server har været nede fra 8.15 til 16.00
Hilsen Kim

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 06-03-08 18:42

ok ja jeg har stofanet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-08 18:50

Rolig nu....

Det er sikkert ikke det der er problemet....

Det med Stofa har stået på et stykke til og vil vare lidt endnu....

De er ved at opgradere deres kabelnet til ZAPTOR - det er KUN i perioder der er problemer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-08 18:50

+ det kan jo IKKE have noget at gøre med dit drev

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 06-03-08 20:23

hej refi
Det jeg skrev var bare at man ikke kunne sende og modtage email over Stofanet fra 8.15 til 16.00 her idag fordi de har haft fejl på systemet. Jeg har heller ikke kunne bruge min mail.
Hilsen Kim

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-08 20:30

Jo jo - du har da ret

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 25-03-08 16:46

Tak for svaret refi.
Der er bare det at microsoft har lagt nogle sikkerhedsopdateringer ud som blokerer for disse spil. Det er blevet løst gennem edbridgeklubben.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-08 19:25

Hovedsager er da at det så lykkedes....

Microbløds veje er uransaglige