/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Rigtig dårligt arbejde....
Fra : rover600_valby
Vist : 886 gange
200 point
Dato : 05-03-08 22:48

Hej
Jeg har for 4 uger sidden afleveret 4 alu. fælge som trængte til at blive ordnet lidt, de skulle spartles lidt og males da de havde været et par gange på kantsten, "dækmanden" sagde at han ville sende dem hen et sted hvor de ville blive som nye et sted hvor de ik lavede andet end det....

Meeen jeg skulle hente dem i dag og da jeg så dem troede jeg det var løgn jeg tror min søn ku ha malet dem bedre end det og der var mange ridser i og stadig hakker der bare var malet over...

jeg sagde jeg ik ville betale for det der "arbejde" men så får jeg ik mine fælge....

Hvad gør jeg nu det er dyre fælge.... hjælp mig.....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-03-08 22:55
Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 05-03-08 22:57

men de kan jo ikke rigtig gøre noget vel???

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-03-08 22:59

Du har sådan set to muligheder:

1: Få en frivillig aftale med autoforhandleren
2: Klag til Forbrugerklagenævnet

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 05-03-08 23:01

Forbrugerklagenævnet behandler klager fra forbrugerne vedrørende varer eller arbejds- og tjenesteydelser

Fra BertelBranders link, så det tager de sig af, med mindre det er "orange" arbejde

Du skal ikke finde dig i det, så bare fortæl "fælgmanden" at du vil gå videre med det, ofte er en trussel nok, til at tingene kan blive klaret

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 05-03-08 23:02

hvad betyder frivillig aftale??? hvad går det ud på???

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 05-03-08 23:03

Det kan evt. betyde et afslag i prisen, eller en ommer

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-03-08 23:06

Der er naturligvis også den 3. mulighed: Du betaler for fælgende og finder et andet værksted næste gang du skal have bilen fixet.

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 05-03-08 23:07

orange arbejde mener du så sort arbejde??? nej nej det har jeg ik spurgt om jeg spurgte hvad det kostede og syntes prisen var ok men når jeg ser arbejdet burde jeg ha penge af ham....

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 05-03-08 23:07

Jeg syntes ikke den 3. mulighed eksisterer, sådan noget møjarbejde skal man ikke finde sig i, heller

ikke selv om det havde været billige fælge

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 05-03-08 23:09

Du kan jo også fortælle, at du vil fortælle om firmaet her

http://www.trustpilot.dk/

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-03-08 23:11

Spørgsmålet er hvor meget man gidder gøre ud af det. Skal man gennem forbrugerklagenævnet kan en afgørelse trække længe ud. Jeg ved ikke hvor meget det har kostet men forhåbenligt ikke mere end nogle få hundrede?

Jeg ville nok forsøge at lave en 50/50 aftale med forhandleren.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-08 23:11

Jeg ville betale for at få mine fælge (og dermed bevismateriale ) for derefter at fører sag mod ham feks. gennem FDM

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 05-03-08 23:14

Nej det mener jeg heller ikke, men det er bare det med hvad man kan gøre... det lød ik til at han ville gøre mere..... man sku kende en advokat der ku skrive et brev det havde han måske lidt respekt for.....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-03-08 23:16

Du får næppe en advokat til at skrive et brev for mindre end et sæt nye fælge koster.

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 05-03-08 23:20

FDM kører vist ikke sådan nogle sager kun hvis det har fælles interasse....
Det er vist noget rigtig skidt jeg er havnet i....

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 05-03-08 23:20

Du kan da "true" ham med at du vil omtale ham grimt på nettet, både det link du fik før, og så her på kandu, kender til en der lavede en meget dårlig omtale af et køkkenfirma her på kandu, fortalte køkkenfirmaet om det, og fik afslag,

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 05-03-08 23:22

rep af fælge 3000,- ny pris 20.000,- jeg ku da godt bruge 3000,- på noget andet end det....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-03-08 23:24

Hvis det er 3000,- så er der vist ingen vej uden om forbrugerklagenævnet!
Men du skal nok væbne dig med nogen tålmodighed.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 05-03-08 23:25

Det kan også være du er så heldig, at en trussel er nok

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 05-03-08 23:26

men det behøver han jo ikke at rette sig efter vel??? den afgørsel de nu kommer med..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-08 23:32

Nej det ser og hører man jo tit at de vil Ski--på potten over en afgørsel

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-03-08 23:33

Som regel retter værkstedet sig efter afgørelser fra forbrugerklagenævnet, i hvert fald hvis det er et lidt større værksted.

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 05-03-08 23:38

ja men det der er bare et lille lokalt dæk firma som har været her i 12 år......

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 06-03-08 00:55

Ud over de råd du har fået her, har du også muglighed for gratis at få en advokats råd.

Advokatvagten findes i alle større byer og er gerne åben en gang om ugen, der kan alle få gratis rådgivning, helt anonymt om alt mellem himmel og jord.

Kunne være at de viste noget om hvordan man kan presse sådant et firma.

http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11771

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 200 point
Dato : 06-03-08 01:26

Prøv at true ham med at sende en klage til forbrugernævnet og så vil du forresten samtidig fortælle om ham og hans møgarbejde rundt omkring hvor du nu kan komme til det!

Øv hvor er det ærgerligt at der findes sådan nogle mider som ikke laver et ordentligt stykke arbejde. Lige præcis sådan en som ham og hans værksted er ko netop grunden til at folk IKKE gider gå til de små - men vælger de store og velrenomerede....ligesom du sikkert gør det næste gang

Men ja - prøv at true ham med en ordentlig omgang dårlig reklame, det er der altså rigtig mange af de små forretningsdrivende som har respekt for - de lever trods alt af det (og nogle af dem lever ganske fedt af det).

Rigtig meget held og lykke med det!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-03-08 10:55

Du står lidt svagt, når han har dine fælge og ikke vil udlevere uden betaling.

Det er selvfølgelig ulovligt og uacceptabelt, hvad han gør.

Noget tyder også på at han ikke har forstand på det, hvis han lover at mærker efter kantsten forsvinder. Der gør de ikke. Så han har lovet noget, som der ingen virkelighed er i. Det skal man selvfølgelig ikke betale for.
Den rigtige behandling er glasblæsning og nylakering. Ridser og den slags forsvinder ikke.
Nægt at betale og få en advokat til at komme med fogeden for at få fælgene udleveret.

Det er en ret enkel sag.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-03-08 11:22

Der er jo noget der hedder gratis retshjælp. du kan få at vide på din kommune hvor det er hos jer.

http://www.live.com/?searchonly=true&mkt=da-DK

tag en gratis snak med dem

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-03-08 11:46

Jrg tror da slet ikke han har lov til at tilbageholde dine fælge. Det er vel selvtægt eller måske endda tyveri.
At tilbageholde et sæt fælge til 20.000 kr. for en reparation på 3000 kr. det lyder da ikke helt som en korekt fremgangsmåde.

spørg på den gratis retshjælp!

Jeg tror at han skal udlevere dine fælge, og indrive betalingen for reparationen på normal vis.

Kommentar
Fra : AznTax

Dato : 06-03-08 17:12

Jeg vil helt sikker sige til dem at de skal laves igen, på deres egen regning!!! Hvis de ikke går med til det, så tilbage behold pengene og gå til forbrugerombudsmanden.

Her på linket kan du se, hvordan du kan klage.
http://www.forbrug.dk/klage/guide/bilklage/

Kommentar
Fra : kanduik

Dato : 06-03-08 17:25

Du har krav på at få dine fælge igen. Og ligeledes evt. få erstatning såfremt fælgerne nu er dårligere end da du afleverede dem.

Juridisk set kan en mekaniker tilbageholde fælgerne som sikkerhed for at han får betaling for sit arbejde. Men da der her ikke er foretaget det aftalte arbejde kan mekanikeren ikke beholde fælgerne til sikkerhed for at få betaling. Dette uanset om mekanikeren tilbageholder dem for at få dækket et evt. beløb han har betalt til personen der malede dem. Det er et forhold mellem mekanikeren og ham som er dig uvedkommende.

Du bør sende et anbefalet brev til mekanikeren at du ønsker fælgerne tilbage og i dette brev gør du opmærksom på at såfremt dette ikke sker vil du rette et erstatningskrav mod ham for det beløb som du anser fælgerne for at være værd.
Du gør i brevet ydermere opmærksom på at du beregner rente efter rentelovens bestemmelser derom fra den fristdag hvor du ønsker fælgerne udleveret.
For god ordens skyld så få en anden fagmands vurdering af fælgernes værdi.

Såfremt fælgerne ikke udleveres må du så rette pengekravet efterfølgende for det tab du har haft ved ikke at have fået fælgerne tilbage. Dvs. pengekrav, med efterfølgende rykkere med rykkergebyrer efter rentelovens bestemmelser.
Såfremt mekanikeren ikke

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 07-03-08 08:27

det letteste ville jo være bare at betale hvad han vil ha og jeg kan få mine fælge igen og starte forfra igen hos et ordentligt sted..
Er der nogen af Jer der kender nogle sidder hvor jeg kan "hænge" ham ud eller noget jeg kan gøre mod ham??? ja det lyder måske lidt hårdt men ja hvad ellers.....

Godkendelse af svar
Fra : rover600_valby

Dato : 24-03-08 13:28

Hej Dorthe ja det blev ik helt som håbet men jeg sagde til ham at jeg ville køre sagen videre gennem FDM hvis han ik ville gå ned i pris og det endte med jeg kun skulle betale de omk. han havde haft ved det så det var ok...
Ha det rart...

Mvh Roberto

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-03-08 13:35

Hej Roberto.

Ok, så fik du da alligevel noget ud af det!

Men for pokker - hvor er det dog ærgerligt at der er så mange som ikke sætter en ære i at udføre et ordentligt stykke arbejde - som de, mange gange, for så rigeligt betalt.
Mon de kan se sig i spejlet med god samvittighed? Det tror jeg næppe.

Held og lykke med at få lavet dine fælge et andet sted! Prøv at høre i din omgangskreds, det kan da være at der er nogle der har erfaringer som du kan drage nytte af?

Nu kan jeg ikke skrive 'God Påske' mere men jeg kan ønske dig en god uge

Venlige Påskehilsener fra Dorthe.