/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Guppy
Fra : ANNImartin
Vist : 546 gange
50 point
Dato : 05-03-08 16:07

Hej jeg har en masser guppy hunner der er med unger.. Jeg har sat hunnerne til side. Jeg har hørt guppy hunner ikke spiser deres unger, men spiser de dem som ikke er der unger+?
Håber i kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-03-08 16:16

De spiser både deres egne og andres unger!

Du skal have en del planter, der er så tætte at ungerne kan skjule sig, der vil alligevel blive ædt mange de første dage. De er snart for store og for hurtige til at de kan nå at sluge dem. De føder ca 100 unger en gang om måneden, så der er nok at tage af.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-03-08 17:00

Nogen guppier spiser yngel, andre gør ikke.......men så optimistisk med antal af unger, som nævnes ovenfor, skal du ikke være....de får omkring 30 unger af gangen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-03-08 17:27

OPDRÆT OG ADFÆRD: Det er nemt at se forskel på kønnene, hannen har gonopodium, og hunnen er større og har ikke så mange farver. Det er ikke noget problem at opdrætte guppyer som hver 4 til 5 uge føder op til 100 unger. Guppyer kan holdes både i arts- og selskabsakvarier, de er fredelige og stiller ikke store krav til hverken foder eller temperatur. Guppyen er nok den fisk som har betydet mest for akvarie hobbyen over hele verden.

http://www.larz.esenet.dk/akvarie/fisk/guppy.htm

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 05-03-08 18:36

Åh Valde, så det er noget du fandt på nettet....så manglede du jo at henvise til kildematerialet

Nå, men jeg har haft akvariefisk i mere end 30 år, deriblandt guppier.......og de forædlede guppiarter får altså ikke så mange unger.....min datter har endda en, som har fået unger adskillige gange nu, den får såmænd kun 4-5 stykker hver gang

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-03-08 19:32

Dova, der kan du se - de har ædt demj jr g har da haft gubbyer dobbelt så længe som dig, de har fået langt over 100 unger

Jeg var da nød til at finde en der var klogere end dig, på nette, en dem der ved noget o akvariefisk- det kunne jeg vel ikke henvise.

Jeg svarer dig ikke mere i denne tråd. spørgeren er ikke tjent med at vi bruger hans tråd til indbyrdes skænderier.

Kommentar
Fra : ANNImartin

Dato : 05-03-08 22:49

Men tak for svarende alle sammen. Har lige syv kæmpe hunner som venter sig, så håber nogle vil have nogen unger..

Kommentar
Fra : ANNImartin

Dato : 06-03-08 09:55

den ene har lige født i netomkring 50 unger

Godkendelse af svar
Fra : ANNImartin

Dato : 06-03-08 09:58

Tak for svaret dova.