/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Septiktank
Fra : Daffyy
Vist : 3702 gange
20 point
Dato : 05-03-08 09:09

Hejsa..
håber nogen kan hjælpe mig!
Toiletterne står med højt vand og vil ikke rigtigt skylle ud!
vi har haft en suger ude og han sagde at der var noget der stoppede hans spule slange væk fra huset(et godt stykke ude af vores grund!)...
Så kommer mit spørgsmål. er det mit problem eller kommunens?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-03-08 09:16

Det er helt sikkert dit problem.

Ellers ring til det lokale rensningsanlæg og forhør dig, eller Teknisk forvaltning.

Men ligger der ikke en skriftlig aftale om at det er kommunens (gør der i under 1 %) så er det dit eget problem. Du betaler jo heller ikke afledningsbidrag, ud over tømningsordningen, så hvorfor skulle kommunen betale.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-03-08 09:17

ps.

Jeg går du fra at du har septitank, når det er hoved overskriften.

Lige et spg. er det før eller efter septitanken han ikke kan spule

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-03-08 09:22

Septik tank og overløb skal da holdes inde på egen grund.
tror du ikke der er noget du har misforstået.

enten er det ikke en septiktank, eller også er det ikke ( et godt stykke ude af vores grund), men et godt stykke inde på vores grund.

Kommentar
Fra : Daffyy

Dato : 05-03-08 09:29

vi er ikke på offentlig kloak..
der render et rør væk fra vores grund altså fra septiktanken og det går væk fra vores grund!
han kunne spule langt ud fra tanken men langt væk stoppede den sagde han! så nej det er ikke inde på vores grund...det er vel en septitank når det ikke er offentlig kloak:)?jeg har haft rense bånd og spulet fra toilet ud til tanken men der er et rør der fører vidre ud af grunden!

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 30 point
Dato : 05-03-08 09:55

Forfra

I har vel spilet fra septitanken og ind mod huset???? ellers er det jo det første man skal gøre.

Hvis i har gjort det, og det er fra septitanken og ud i drænet det er stoppet, så er der ikke andet at gøre end grave det op.

Til dit spørgsmål, det er din egen pung der skal op

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 05-03-08 10:32

Vi havde tidlige en "septictank" eller overløbstank med forbindelse ud til den offentlige kloak. Tanken skulle tømmes ca. hvert 5 år. Her hæftede kommunen får kloak uden for skel.
Vi har brug for at vide hvor røret FRA tanken løber hen, når det er uden for grunden kan det vel ikke være til et dræn?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 05-03-08 10:34

Undrer mig lidt at der står septictank som overskrift, i så fald skulle den jo være tømt af sugeren og så skulle der ikke være problemer med at trække i toilettet, er du sikker på at der er frit fra toilet til tank??

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 05-03-08 11:14

Jeg har stået med samme problem, vi kontaktede vores forsikringselskab, og fik dem til at hjælpe os. Det er ikke kommunes ansvar hvis der er problemer med septitanken. men dit eget. vores kloakrør til septitanken var kolapset, så vi måtte have gravet hele haven op. Men forsikringen betalte, da vi havde udvidet rørskadeforsikring. Prøv at kontakte dem, de må kunne hjælpe dig, eller fortælle hvordan du skal forholde dig til det..

Vi betaler nu også vandledningsafgift, selvom vi ikke har offentlig kloak. Vi har dog lige fået skrivelse om at vi skal anskaffe os et rensningsanlæg, som er rimelig dyr. Så undersøg lige på længere sigt, om det er det i skal til at invistere i, hvis nu det kunne være jeres nuværende tank det er galt med. www.biokube.dk

Godkendelse af svar
Fra : Daffyy

Dato : 05-03-08 11:25

Tak for svaret troldenesdhb.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 05-03-08 11:42

Hvis du ikke er på offentlig kloak , og du bor på landet.
Så er det der stopper spuleslangen dit "sivedræn" som almindeligvis "bare" er et hul fyldt med sten.
Virker afløbet fra Toilettet når du har fået suget Septiktanken?
Hvis det gør , må du igang med at få lavet et nyt Sivedræn et stykke vej fra det gamle (hvis det stadig er lovligt) , et sivedræn har jo en begrænset virkningstid , alt efter jordforholdene.
Hvis du bor langt ude så lad være med at spørge , så får du da ikke et nej!!!