/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
vinduesstørrelse
Fra : endymion
Vist : 934 gange
50 point
Dato : 04-03-08 19:22

Når jeg vil åbne en ny side på min PC, får jeg altid et lille billede. Kan jeg indstille et sted, så jeg altid åbner fuld skærm ?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-03-08 19:25

Når et vindue/program har været maksimeret - så skal det afsluttes via FILER -> AFSLUT for at gemme indstillingen.
Hvis man benytter krydset i øverste højre hjørne, så er det et kendt windows program problem, at den seneste visning ikke huskes til næste gang.

Nogle programmer er dog kodet således at de ALTID åbnes i den størrelse som programmøren har bestemt....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-03-08 19:25

En hurtig tastaturgenvej til at maksimere et vindue (f.eks. internet explorer) er ALT+Mellemrumstast og derefter tryk på x .... så maksimeres vinduet, uden brug af mus...

Du kan finde flere tastaturgenveje her:
http://support.microsoft.com/kb/126449

Accepteret svar
Fra : LeifHansen

Modtaget 60 point
Dato : 04-03-08 19:26

Har tit haft samme problem. Men efter nogle gange hvor jeg har lukket, typisk Explorer, vinduet, genåbner det i samme størrelse som jeg lukkede i.

Guderne må vide hvorfor det er ikke er enten eller, men prøv det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 19:28

Bare sæt egenskaber for genvejen til ALTID at åbne maksimeret....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-08 19:30

Hej

Hent dette lille program så skulle den være klaret
http://inky.50megs.com/programdocs/PageFixer.zip

her kan du se hvon' det bruges
http://inky.50megs.com/programdocs/usingpagefixer.htm

mvh klaudi

Kommentar
Fra : LeifHansen

Dato : 04-03-08 19:36

Refi's ide er god. Du vælger et under egenskaber, men det kræver at du har en genvej til det aktuelle vindue/program.

Godkendelse af svar
Fra : endymion

Dato : 05-03-08 09:54

Tak for svaret LeifHansen.