/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford Mondeo modeller
Fra : tenson
Vist : 2725 gange
100 point
Dato : 04-03-08 17:04

Har lige et par spørgsmål ang ovenstående.
Jeg har en Ford Mondeo 2.0 TDCRI årgang 2004 (vil gerne vide hvad R-et står for) min kammerat har osse en Ford Mondeo 2.0 årgang 2002 men den kun hedder TDI (hvad betyder dette).
Der står TDCI på begge biler men ifgl. reg.attesterne står der det andet
Er der nogen der har svaret på disse spørgsmål - så tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 18:30

http://bilmodel.dk/Biler/Ford/Mondeo/Mk_III/

Det er nok bare ham der har udfyldt reg.attesten der ikke kan stave.....

der er IKKE nogen der betegnes TDCRI

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-03-08 18:48

TDI= turbo- diesel-injektion

TDCI=Turbo-diesel-commonrail -injektion

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 04-03-08 21:41

Jo, det er der faktisk hvis man leder på nettet, men den nærmeste forklaring jeg kan diske op med, er fra en spansk side (tror jeg nok )
Turbo Diesel a Rampe Commune d`Injection

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-03-08 22:05

Min søn har arbejdet hos Ford indtil for nylig, han kendet nu heller ikke til en model med et R i

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-08 23:07

Commonrail,… eller rettere Common rail,.!!
bogstaverne bare sættes rigtig sammen,!
TDCRI = turbo - diesel - common - rail,.. vupti,.!

Se også :
http://www.bosch.dk/content/language1/html/715_4475.htm[/B]

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-03-08 23:10
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-03-08 23:15

Min søn stavede det nu sådan

Citat
TDCI=Turbo-diesel-commonrail -injektion

Men det kan vel være forskelligt, nu var han altså mekaniker på et værksted i DK

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 04-03-08 23:35

På engelsk sammensætter man ikke common og rail som vi naturligt ville gøre på dansk. Commonrail er en fordanskning. For en sikkerheds skyld kan du skrive motornummeret eller stelnummeret her og jeg skal tjekke om det er en importmodel eller noget andet.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-03-08 01:12

Så er det altså ”bare” England, Tyskland og USA der skriver
Common rail "forkert",.. ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail
http://blog.myarchive.us/?p=504

Common rail betyder ”fælles rør” ikke fællesrør dvs. brændstoftrykket opbygges
i et fælles rør, for at opnå ensartet tryk i hver cylinder,

I virkeligheden er der slet ikke noget der hedder TDCRI,..!
det er bare den mest sandsynlige forklaring, på det efterspurgte ”R”
og jeg er ret sikker på at det ikke står på bilen (originalt)

Godkendelse af svar
Fra : tenson

Dato : 05-03-08 08:22

Tak for svaret EA_HS. - ifgl Ford Danmark er det bare en "skrivemåde" intet andet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-08 08:47

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-08 08:56

aha.....

Det var et "testspørgsmål" for at afprøve vores viden