/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton Ghost !
Fra : Sygate
Vist : 573 gange
480 point
Dato : 04-03-08 15:07

Hejsa !

Jeg har fået mig en CD med Norton Ghost.

Der er en ting jeg er lidt forvirret over.

Den CD jeg har, er det meningen at den skal fungere som en Windows CD, så jeg skal boote fra den hvis der sker noget med min computer?`

Skal jeg så smide alt over på den CD?

Eller skal det ligge et andet sted, f.eks en ekstern harddisk?

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 490 point
Dato : 04-03-08 15:44

Hvis det er programmet Norton Ghost du har fået på en CD, så skal du installere det og så bruge det til at lave en kopi af dit system, som du brænder ud på nogle CDer. Disse CDer er så en backup af dit system.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-03-08 15:44

Så vidt jeg husker skal du bare installere Ghost, og du vil på et eller andet tidspunkt blive spurgt om du vil lave en Resque disk, og det bestemmer du jo så selv, men det vil være klogt at gøre det, idet du kan starte PC'en igen med den.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-08 15:50
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-08 15:53

Eller denne side hvor du også kan stille spørgsmål om it http://www.it-svar.dk/doctor/thread.aspx?id=57098

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 04-03-08 16:10

Nårh.. på den facon..

Dvs. at jeg laver blot en ISO fil ud af dem og bruger så de Cder til at boote fra hvis det skulle gå galt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-08 16:11

Norton Ghost kan benyttes i en slags DOS tilstand - altså køres direkte fra CD

Ghost kan også installeres og bruges inde fra windows.

I begge tilfælde skal ghost-filen ligge et andet sted end selve windows.
Der kan ikke lægges noget på den CD du har

Steder hvor Ghost-filen bør ligge:
DVD
En anden partition på din harddisk
På en anden harddisk evt. en USB harddisk, som er det bedste.

En Ghost fil fylder ca. det halve af hvad dit C: drev indeholder.

Ghost-filen er et speglbillede (Image) af den partition du gemmer og kan lægges tilbage igen
og din com bliver som den dag du lavede det image.

Hvad hedder din CD og hvad viser den i windows.