/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Skal der moms på porto
Fra : Klumme
Vist : 1842 gange
100 point
Dato : 04-03-08 14:39

Hvad sker der LOOOL

Jeg skal have lavet nogle visitkort og de skal tilsendes fra fra udlandet. Firmaet (Vista Print) kræver 33,- DKK i Forsendelse & Ekspedition. Dette beløb tillægger de moms....... kan det være rigtigt??

I øvrigt ret sjovt...De reklamerer med, at det er GRATIS....så koster det 23,- DKK + 12 DKK for nogle elektroniske visitkort jeg ikke aner hvad er, og heller ikke har bestilt. Summa sumarum ender de på 180,53 DKK......og vi startede med at være GRATIS LOOOOOOOOL Det er bare for meget med de platugler. Nu annullerer jeg hele lortet og sender dem en mail, der er værre end dem jeg skriver til landsbytossen

119,- DKK er normalpris
77,- DKK for en farvet bagside, som matcher forsiden LOOOL
12,- DKK for elektroniske visitkort, som jeg IKKE har bestilt LOOL
208,- DKK bliver dette. Men så skal der fratrækkes 96,- DKK i rabat
-96,- DKK
112,- DKK skal far her betale + moms og porto- Jeg fatter ikke den med momsen af portoen. Told & skat ser da aldrig en bøjet 5øre, når firmaet ligger i udlandet. Men lad os se hvad det ender med. 112 x 25 % moms = 28,- DKK som skal tillægges de 112,- DKK = 140,- DKK. Dertil kommer porto og fragt, som er angivet til at være 33,- DKK for den langsomme på 21 dage LOOOOOOL. I alt 173,- DKK. Firmaet får det til 180,56 DKK.... hvordan gør de??

De 12,- DKK for elektroniske visitkort (som jeg ikke bestilte) er åbenbart uden moms for at fuldstændiggøre farcen Og jeg troede det hele var gratis hvis man bestilte 250 stk. LOOOOL

Herunder firmaets opstilling lidt forskudt

*******************************************************

Se din Ordre

Ordre Detaljer

Mine produkter Mængde Pris Sutotal
Premium

250 stk. kr 119,00
kr 23,00
Mat finish INKLUSIV
Farvet bagside kr 77,00 kr 100,00
Elektroniske Visitkort

kr 12,00 kr 12,00

Please enter your credit, coupon or gift certificate code.**
Promotion code:
Product Total Before Discounts: kr 208,00
Du gemte: kr -96,00
Product Total After Discounts: kr 112,00
Forsendelse & Ekspedition (Langsom 21 Dage): kr 33,00
Skat: kr 35,53
Ialt: kr 180,53

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 04-03-08 14:53

Ha ha, røvere og banditter er de

Moms af porto, jamen der er da vel også moms incl i firmærkets pris når man køber dem, så nej gu skal der da ikke nej betales igen

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 04-03-08 15:00

Hvad koster det så, når det ikke er gratis længere?

Der må alligevel være nogle, der ryger på den. Ellers ville de vel ikke være at finde på nettet !

Du kan sagtens komme til at betale moms på porto + fragt.
Alle serviceydelser skal belægges med moms - så vidt jeg husker - så den del af det er fuldt legalt.

Men resten

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 15:15

Ahhh det er ikke helt rigtigt Brokke. bare lige hurtigt ud af ærmet, så er tandlæger og taxi momsfri..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 15:25

Momsfrie Varer.
- Frimærker
- Taxa
- Erhvervslejemål og lejemål generelt
- Tog og flybilletter
- Forsikring
- Bisættelser

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 04-03-08 15:25
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 15:27

Momsfrie Varer.
Citat
- Frimærker
- Taxa
- Erhvervslejemål og lejemål generelt
- Tog og flybilletter
- Forsikring
- Bisættelser

Sådan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 15:28

Citat
Moms i og udenfor EU
Varer købt i et andet EU land, skal pålægges en moms på 25%, som så kan modregnes i din salgsmoms. Sælger du varer til en momsregistreret virksomhed indenfor EU, skal du ikke opkræve moms. Sælger du til en privatperson indenfor EU skal du opkræve 25% Dansk moms.

Køb og salg udenfor EU kræver registrering som Importør/Eksportør hos Told og Skat i Danmark. Salg udenfor EU er momsfrit. Køb udenfor EU pålægges en Importmoms på 25% Dansk moms.

Man skelner mellem Erhvervelsesmoms som er moms på import indenfor EU, og Importmoms, som er moms på import udenfor EU.

Skat kræver at du oplyser værdien din Erhvervelses og Importmoms. Letmoms Pro kan fx løse dette for dig.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 15:31

Det gælder da ikke "civile" vel??

Kommentar
Fra : pve

Dato : 04-03-08 15:31

og aviser er vist også undtaget, noget med at de, modsat ugeblade, er mere "serøse". Tak guskelov for Ekstra Bladet...................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 15:32

Men forsendelse er jo desværre ikke lig FRIMÆRKER

Brevduer er også en mulighed ( gad vide om der er moms på dem)......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 15:33

Skal der være så meget vrøvl, skal jeg slet ikke ha noget. Det har jeg forresten bestemt for længe siden (½ time hehehe) Men jeg skal da slaske Vista Print een over næsen, hvis jeg overhoveet kan finde deres adresse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 15:34

Nu ved jeg ikke hvad du mener med "civile".....

Men firmaet du køber AF er vel ikke civilt og skal følge DERES regler.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 15:34

De sendere dem da med posten (går jeg ud fra), så der må da være tale om frimærker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 15:35

Citat
hvis jeg overhoveet kan finde deres adresse

Sikker på det er et "registreret" firma

Det er vel ikke "Børge" nede i kælderen der tjener lidt lommepenge....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 15:35

jeg mener alm dødelige hr og fru Jensen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 15:38
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 15:39
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 15:41

Shittt tiden løber og min siesta er da lige ved at smutte Foreløbig tak... IBB

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 15:42
Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 04-03-08 15:44

Uh-ha-da-da.

Frimærker er ganske rigtigt momsfrie, men det var IKKE det, jeg påstod.

Når de indgår i en forsendelse - i dette tilfælde - som porto/fragt, kan (måske skal) virksomheden kræve moms på dette.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-03-08 15:59

Man modtager hele tiden tilbud på den slag "gratis" vare hvor der så lige er afgift, tillæg, dit og dat, så det langtfra er gratis.
Hold dig fra den slags.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 16:16

De trykker nok selv frimærkerne (er det ikke sådan et firma )

Dermed får de GRATIS-prisen dækket...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 04-03-08 21:26

Hmm klummerik - hvorfor dog ikke lave de visitkort selv?

Med en smule kreativitet, kan du sagtens kreere dine egne visitkort!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 23:11

Har prøvet for nogle år siden Dorthe, og det var absolut IKKE vellykket. Jeg er en spade til sån' noget husflid

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 18:54

Har spurgt hos Told & Skat....... venter på svar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-08 19:03

Told og skat er da ligeglade med et US firma......

Du skal have fat i det amerikanske skattevæsen IRS

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-08 11:58

Bahhh Refi LOOL

Svar fra Skat:

Citat
Vejledende svar.

Virksomheden er momsregistreret i Danmark, så de 25% dansk moms er som det skal være.

CVR nummer: 12215169
Firmanavn : VistaPrint B.V. Hudsonweg 8, 5928 LW Venlo Holland

Med venlig hilsen
Emil Cordes

SKAT
Kundecentret
Tlf. 7222 1818

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-08 14:28

Det var vel IKKE momsen det drejede sig om....

Var det ikke portoen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-08 14:54

Det var om der skulle beregnes moms af fragten. Og det skal der altså....sir skattefar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-08 15:11

Næh næh....

Den går ikke Klumme

Dette var dit spørgsmål

Citat
Skal der moms på porto

PORTO og FRAGT er IKKE det samme

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-08 15:53

hmmm. Jeg prøvede da.

Nej det er ikke det samme LOOOL Men så må jeg jo skrive til Skat og spørge, fordi deres svar går på fragt.

Nej gu gider jeg ej Der er IKKE moms på porto. Basta

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-08 16:16

Nemlig