/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Metakoder
Fra : jansler
Vist : 478 gange
300 point
Dato : 03-03-08 12:07

Hej

Jeg har et spørgsmål ang. metakoder.

Jeg har været forbi http://www.metamaten.dk og fået fremstillet metadata. Nu har jeg et spørgsmål til, hvordan jeg lægger dem op.

Jeg arbejder i FrontPage og på HTML står der flg.:
<head>
<title>JANSLER BOOKING</title>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">

<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

Når jeg sletter det der står mellem head og head og sætter mine nye metadataer ind, ja så bliver hjemmesiden total anderledes.

Hvad gør jeg forkert? Eller skal jeg tilhøje ændre noget.

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen
Annegrethe Jansler

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 03-03-08 12:23

Hej

<head>
<title>JANSLER BOOKING</title>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">

Her sætter du dine metadata ind

<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

Hvis du sletter henvisningen til style.css kommer siden til at se anderledes ud
Håber det kan bruges

mvh klaudi

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 03-03-08 12:38

Supert - det virker

Før havde jeg slettet hele indholdet mellem head og head. Har det ingen betydning at der er to titler med forskelligt indhold?

Hilsen
Annegrethe Jansler

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 03-03-08 12:39

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-08 12:41

Det var så lidt

Slet den Titel du IKKE vil have

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-08 15:02

Hej igen

Tror du skal slette
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="10;URL=ny_side.html">
hvis det da ik' er meningen man skal sendes til en anden side.

Er kun på siden 10 sekunder før man bli'r sendt viderer

mvh klaudi

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 03-03-08 19:17

Hej igen

Nu har jeg et problem!!!!

Min side vil ikke vises : The webpage cannot be found - og hvis jeg så trykker på: Go back to the previous page. Ja, så kommer jeg tilbage og kan så starte forfra. Hvad har jeg gjort forkert?

Jeg har nu prøvet at slette alt hvad jeg lagde ind, men det virker stadig ikke. Dette sker på en underside. Det samme er sket et par gange på forsiden.

Hjælp søges.....

På forhånd tak.
Hilsen
Annegrethe Jansler

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 03-03-08 19:22

Hej igen

Hvis dette hjælper, så har jeg flg. liggende:

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<title>IT - Kurser</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

<link href="../style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

Hilsen
Annegrethe Jansler

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-08 19:32

Siden IT-Kurser virker hos mig, men startsiden sender en videre til ny_side.html så du skal fjerne denne linje i index.html

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="10;URL=ny_side.html">

så vil jeg tro at det virker

mvh klaudi

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 03-03-08 19:37

Hej igen

Den har jeg lige fjernet, men det virker stadig ikke

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-08 19:42

Virker her, du skal lige have ryddet op i Cachen, det gør du her: Funktioner>Slet Browserdata... Slet Filer tryk Ja tryk Luk... Dette er for IE7

mvh klaudi

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 03-03-08 19:50

Hej igen

Tak - det hjalp

Det er vist på tide at slutte for i dag Tak for hjælpen!

Go' aften til dig.
Hilsen
Annegrethe Jansler

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-08 19:50

Hvis du bruger Mozilla Firefox er næsten det samme: Funktioner>Fjern private oplysninger...Marker det du vil slette "Cachen" og tryk Fjern ...nu

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-08 19:52

Velbekommen og en Go' aften til dig også

mvh klaudi

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 04-03-08 09:40

Hej igen

Så har jeg igen et spørgsmål. Jeg skal slette den ene af overskrifterne, men jeg forstår ikke rigtig forskellen på overskrifterne og hvor meget jeg skal slette.

Fx denne overskrift, som siden var 'født' med: <title>Microsoft Access</title> Den gentages ikke som fx denne overskrift: <TITLE>Jansler Booking kurser i personlig udvikling og it</TITLE> Teksten gentages i <META NAME="Title" CONTENT="Jansler Booking kurser i personlig udvikling og it"> og igen senere med DC foran.

Jeg ønsker fx kun at beholde: <title>Microsoft Access</title> Jeg er ved at lægge metakoder ind på hver side, så de bliver så målrettede som muligt. Kan jeg fx lave overskriften i Title om til: <title>Microsoft Access - Grundlæggende kursus</title>

I Metamaten bruger jeg Metamaten Light, men det kan du sikkert se

Nedenstående er de koder som jeg henviser til.

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen
Annegrethe Jansler

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<title>Microsoft Access</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

<TITLE>Jansler Booking kurser i personlig udvikling og it</TITLE>
<META NAME="Title" CONTENT="Jansler Booking kurser i personlig udvikling og it">
<META NAME="Description" CONTENT="Jansler Booking er specialist i skræddersyede virksomhedskurser i personlig udvikling og IT">
<META NAME="Keywords" CONTENT="Microsoft Access kurser, Access 2003, Access 2007, Access, Microsoft Access - Grundlæggende kursus, Microsoft Access - Videregående kursus">
<META NAME="Robots" CONTENT="ALL">
<LINK REV=made href="mailto:aj@janslerbooking.dk">
<META HTTP-EQUIV="Reply-to" CONTENT="aj@janslerbooking.dk">

<META NAME="DC.Title" CONTENT="Jansler Booking kurser i personlig udvikling og it">
<META NAME="DC.Description" CONTENT="Jansler Booking er specialist i skræddersyede virksomhedskurser i personlig udvikling og IT">
<META NAME="DC.Subject" CONTENT="Microsoft Access kurser, Access 2003, Access 2007, Access, Microsoft Access - Grundlæggende kursus, Microsoft Access - Videregående kursus">
<LINK REL="schema.dc" HREF="http://purl.org/metadata/dublin_core_elements">

<link href="../style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-08 10:51

Hej

Den første titel <TITLE>Microsoft Access - Grundlæggende kursus</TITLE> er titlen på browser vinduet, så kun 1 titel i HEAD sektionen.

Den anden <META NAME="Title" CONTENT="Microsoft Access - Grundlæggende kursus"> bliver brugt af søge robotterne, tror jeg

Hvad de linjer med DC.er til ved jeg ikke, men det har vist noget at gøre med dette, som der henvises til i linjen:
<LINK REL="schema.dc" HREF="http://purl.org/metadata/dublin_core_elements">

Så det ser cirka sådan ud:
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<TITLE>Microsoft Access - Grundlæggende kursus</TITLE>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<META NAME="Title" CONTENT="Microsoft Access - Grundlæggende kursus">
<META NAME="Description" CONTENT="Jansler Booking er specialist i skræddersyede virksomhedskurser i personlig udvikling og IT">
<META NAME="Keywords" CONTENT="Microsoft Access kurser, Access 2003, Access 2007, Access, Microsoft Access - Grundlæggende kursus, Microsoft Access - Videregående kursus">
<META NAME="Robots" CONTENT="ALL">
<LINK REV=made href="mailto:aj@janslerbooking.dk">
<META HTTP-EQUIV="Reply-to" CONTENT="aj@janslerbooking.dk">

<META NAME="DC.Title" CONTENT="Jansler Booking kurser i personlig udvikling og it">
<META NAME="DC.Description" CONTENT="Jansler Booking er specialist i skræddersyede virksomhedskurser i personlig udvikling og IT">
<META NAME="DC.Subject" CONTENT="Microsoft Access kurser, Access 2003, Access 2007, Access, Microsoft Access - Grundlæggende kursus, Microsoft Access - Videregående kursus">
<LINK REL="schema.dc" HREF="http://purl.org/metadata/dublin_core_elements">

<link href="../style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

mvh klaudi

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 04-03-08 11:24

Hej

Supert, så går jeg i gang med at ændre titler.

Jeg synes ikke, at det altid er lige logisk for uindviede med HTML og diverse koder. Men hvem har også sagt, at det skulle være det. Herligt med Kandu og hjælpen her. Mange tak

Rigtig god dag til dig.

Og igen mange tak for hjælpen og tålmodigheden.
Hilsen
Annegrethe Jansler

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-08 11:38

Hej

Det var så lidt, rart at kunne hjælpe

Opdagede lige at jeg ikke havde rettet dette:
<META NAME="DC.Title" CONTENT="Jansler Booking kurser i personlig udvikling og it">
det retter du så til:
<META NAME="DC.Title" CONTENT="Microsoft Access - Grundlæggende kursus">
for denne side, om det betyder noget ved jeg ikke rigtigt.

Fandt lige dette link om DC. http://www.bs.dk/publikationer/vejledninger/2/index.htm

Go' dag til dig også

mvh klaudi

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 04-03-08 12:18

Hej igen

Jeg så godt det med den sidste del. Jeg rettede det selv, selvom jeg heller ikke ved, om det har betydning, men nu er det gjort.

Det ser godt ud, det link du gav mig. Rart at blive klogere

Tak for hjælpen
Hilsen
Annegrethe Jansler

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-08 12:56

Hej

Velbekommen

Citat
Det ser godt ud, det link du gav mig. Rart at blive klogere

Så kan jeg os lære noget

mvh klaudi