/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilket grafik kort
Fra : grevelund
Vist : 481 gange
50 point
Dato : 03-03-08 09:00

Hej alle sammen

Jeg er på jagt efter en bærbar. Det vigtigste ved den er, at den er lille (12''-14''), dernæst må der meget gerne være et funktionelt grafik kort i den, ikke at jeg skal spille alle de nyeste spil, men vil da gerne kunne spille lidt.

Vil selvfølgelig også gerne have så meget for pengene, hvis man ser på processor, ram, hd.

Er der nogen som har nogle rigtig gode forslag (maks pris 6000 kr).

Jeg har selv kigget på et par stykker, er der nogen som kan fortælle mig, hvad der er bedst, Især hvilket grafikkort som er bedst.

Mvh

Kasper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 09:19

Du får næppe det svar du gerne vil have.....

Men Notebooks er IKKE beregnet til spil - derfor er grafikkortene også derefter...

Om lidt kommer der flere og fortæller dig at de spiller da på deres notebooks

Det kan man også - men det bliver ALDRIG optimalt da de IKKE er beregnet til den slags.....

Kommentar
Fra : grevelund

Dato : 03-03-08 09:44

Nej jeg ved også godt, at notebooks ikke er lavet til at spille computer. Jeg er heller ikke på nogen måde en, som bruger meget af min tid på at spille spil. Men derfor ser jeg jo gerne, at skulle jeg lige få lyst til at smide hitman i computeren, at den så kan spille det i fin stand.

Det behøver ikke være lige så god kvali som på en stationær, men bare fornuftig kvali.

Jeg glemte helt at skrive de modeller jeg selv havde kigget på, som jeg ønskede en sammenligning på:

-MSI VR201 12,1 WXGA CD T2330 1,6 g
-Acer Travelmate 4520-402g 16mi

Hvis I har andre forslag til en bærbar med skærm mellem 12''-14'', som er bedre (pris maks 6000), vil jeg meget gerne høre det

Accepteret svar
Fra : rtl817

Modtaget 50 point
Dato : 03-03-08 11:18

Et godt råd, når man køber en bærbar, skal man helst ikke have en med delt ram, da man så har mindre ram, et eksempel:

Min bærbar har 512 mb ram og 128 mb delt grafikkort. Grafikkortet tager 64 mb fra rammen og det gør, at min bærbar kun har 448 mb ram.

Da min bærbar har Windows XP gør det ikke noget, men da næsten alle pc'er der bliver købt i dag har Windows Vista, har man brug for mere end 2 GB.

En af mine venner, er nød til, at bruge en USB pen på 2 GB, som ekstra ram, på sin bærbar med Windows Vista, 1 GB ram og 256 mb delt grafikkort, for at spille noget så simpel som Warcraft 3 og Sim City 4.

Godkendelse af svar
Fra : grevelund

Dato : 03-03-08 12:18

Tak for svaret rtl817.