/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Adgang nægter
Fra : Purark
Vist : 543 gange
20 point
Dato : 03-03-08 01:10

Biblioteket med mine billeder (36 GB) er blokeret. Når jeg prøver at komme ind får jeg meddelelsen H:\Billeder\nikon er ikke tilgængelig, Adgang nægtet.

Heldigvis har jeg en 98 % backup af biblioteket, men vil gerne have de sidste 2 % frem. Desuden bevirker meddelelsen, at jeg ikke kan slette biblioteket med billeder, og dermed frigøre de 36 GB.

Jeg har en mistanke om, at problemet opstod i forbindelse med, at jeg installerede Adobe Photoshop Elements 5.0.

Hvad gør jeg for at få adgang. Hvad gør jeg for om nødvendigt at slette biblioteket. Hele drevet er på 279 GB - effektivt - så jeg er ikke vild med at reformatere hele harddisken (300 GB)

Hjælp mig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-08 02:23

Mit bedste bud på at slette mappen er: http://ccollomb.free.fr/unlocker/ Unlocker et gratis lille værktøj som hjælper med at slette selv de mest genstidige mapper, det er vist beskrevet på siden hvordan du bruger det, men selvfølgelig er der et eller flere uerstattelige billeder i mappen, jeg ville forsøge med en Linux live cd, det er et Linux styresystem som Windows, men live cd kører fra cd skuffen og du har fri adgang til mapperne i Windows installtionen, uden at Windows er startet, du kan så flytte alle billeder over i en ny mappe eller brænde en cd med billeder, eller overføre til en usb memory stik, ISO filen som du kan hente fra linket nedenunder fylder en hel cd, så der går lidt tid med at hente, husk ikke pakke den ud men brænd filen som ISO, genstart computeren med Ubuntu cden i skuffen, under opstart går du ind i BIOS og sætter cd som First Boot Device gem med F10 og gå ud med Esc, nu starter computeren og læser Ubuntu ind i computernes RAM intet bliver installeret, på første skærmbillede trykker du F2 og vælger Dansk som sprog og tryk Enter
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download?action=show&redirect=download
Hvis det er noget du vil forsøge og har flere spørgsmål, så er vi en del her på Kandu som bruger Ubuntu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-08 10:23

Prøv at hente billeder fra en anden mappe når du har åbnet Elements - din genstridige mappe er måske koblet op til Elements.
Så kan det være at den slipper taget til mappen.

Som O.V.N. siger så kan ubuntu som regel "tage fat" i mapper, uden at installere programmet.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 10 point
Dato : 03-03-08 10:38

Hej

Prøv evt at kigge her
http://support.microsoft.com/kb/810881/da

Citat
Symptomer
Når du forsøger at åbne en mappe i Microsoft Windows XP, vises følgende type fejlmeddelelse muligvis, hvor Mappe er navnet på den mappe, der ikke kan åbnes:

Mappe er ikke tilgængelig. Adgang nægtet.

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : Purark

Dato : 03-03-08 14:09

Tak for svaret Klaudi. Det ville ikke løse mit problem med de 2 % manglende billeder, så jeg har brugt det sidste svar jeg har fået.

Kommentar
Fra : Purark

Dato : 03-03-08 14:12

Altså, Klaudi. Jeg har byttet om og kludret i min kommentar. Du skulle jo have haft nogle flere point, for der var 100 % hjælp på den sti, du angav.

Tak

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-08 14:32

Det var så lidt.
Håber da at du fik reddet dine billeder.

Pyt med point, dem kan jeg ik' bruge til noget alligevel

mvh klaudi