/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Genbrandbare dvd’er
Fra : thoustrup
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 02-03-08 23:13

Jeg er kommet i tvivl om hvad jeg skal svare min svigerfar. Hans spørgsmål er:
Hvis man optager fra en video til dvd optager, og man skal skifte video, kan optagelsen så holde pause, og så kører videre, når den nye video er sat til i videomaskinen.

2. spørgsmål er, hvis man optager på en dvd, der kan slettes og optages på igen. Kan man evt. optage på kun en del af dvd’en, og så senere optage videre, hvor 1. optagelse stopper, eller sletter maskinen alt og starter forfra?

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 02-03-08 23:55

hej
1)
ja nogle dvdoptager kan man godt sætte på pause under optagningen.
2)
ja det kan du godt, den sletter ikke noget med mindre du sætter den til det.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-03-08 08:13

Der kan skrives/slettes omkring 1000 gange på disken.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-03-08 08:48

Rigtig sletning på en genskrivelig , er alt eller intet.Og så er al plads ledig igen.
Men på nogle optagere kan man godt redigere så en del af en optagelse "slettes" men pladsen er stadig optaget. Den springes bare over ved gengivelse.

Det er lidt forvirrende at du tilsyneladende mener videobåndoptager, når du skriver video.

DVD, fjernsyn, computerskærme mv er jo også med videosignal. så en video er et vidt begreb.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-03-08 09:31

Ja til begge spørgsmål.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-08 10:50

Det er ikke sikkert at den genskrivbare disk kan bruges i andre DVD læsere, fordi den ikke bliver "lukket" ...............det skal den heller ikke, for så kan den ikke bruges igen.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 03-03-08 15:15

Eyvind
det er tager du fejl, den skal bare "formateres igen"

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 03-03-08 17:55

Jeg takker alle.

Det jeg mener med video til DVD

Min svigerfar har en masse videobånd, med mange års egne optagelser fra ferier og fester ect.

Han har stående ved siden af videomaskinen en DVD optager, han vil så vide om hvis han optog/overførte fra video båndet i videomaskinen til DVD skiven i DVD optageren, om man kunne sætte DVD optageren på pause, mens han skiftede videobånd, der kan jo være langt mere film på en DVD skive end på et videobånd.

Det kunne jeg så forstå at, det kunne han.

Men hvis han en dag kun når, lad os sige et videobånd at overfører, og han må skulle begge maskiner, kan han så forsætte på samme DVD skive igen, eller sletter den ”gamle” optagelse, og optager så den nye film, ELLER kan han blot forsætte optagelsen DVD skiven, hvor han nåede til, ved sidste optagelse.

DVD skiven er selvfølgelig en skive der KAN optages på igen og igen

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-03-08 18:29

Optagelsen fortsætter der hvor han slap.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-08 18:46

Om igen.
Når du optager på DVD RW er det ikke altid at du kan se resultatet på alle typer DVD læsere.

Og der kan slvfølge brændes efter en sletning ja.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-03-08 19:40

Den kan lukkes ved at finalize den, og den kan herefter læses i de fleste andre dvd maskiner. Finalize er et menu punkt der også kan hedde færdiggør. Den vil i alle tilfælde kunne ses på den maskine den er optaget på. er den først færdiggjort eller finalizet kan yderligere optagelse eller sletning ved et uheld ikke fnde sted.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-08 19:53

Flot at finalisere en RW = genskrivbar DVD

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-03-08 20:13

hva nu eyvind, det er den eneste måde at kunne se den på andre maskiner og den kan formateres senere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-08 22:05

Muligt - men jeg mener at have læst et sted at man kan låse en RW så den ikke kan åbnes igen.
Men jeg har dog ikke prøvet det.

Annuller spørgsmålet
Fra : thoustrup

Dato : 16-03-08 12:05

svaret var OK