/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
hvilken mc ???
Fra : sweetblue2839
Vist : 746 gange
150 point
Dato : 02-03-08 22:37

hejsa.

har som nogle ved en honda 400 for supersport.
og vil lidt senere invistere i en ny mc. skal være en honda igen.

har så tænkt på en honda shadow. men med den sidder man jo mere lænet tilbage og har jo ingen erfaring med den kørestil.
så vil det være en god mc ???
er det behageligt at sidde sådan på en lang tur ???
hvordan er den at køre ???

men er så også kommet lidt i tvivl om det så aligevel skal være en shadow !!!

her er det så jeg beder om jeres hjælp. er sikker på nogle af jer har langt mere erfaring end jeg har. p.t.

men de ting jeg ønsker er :
villig til at invistere max 110000 kr.
skal være honda fabrikat.
skal med oppakning og 2 personer kunne køre max 160 km/t.
skal kunne vise på instrumentbræt hvad gear jeg er i. helst gerne.
skal have stor vindskjold foran. til at tage af for blæsten.
skal have moderne kobling og bremser. tror det vil gøre det noget nemmere at betjene.
skal kunne køre meget langt og også til korte ture.
skal passe til en person på 170 cm. nr 2 person er 160 cm.
skal ikke være fra 1940 - 1985, af årgang.

tror jeg har fået det meste med. men spørg hvis der er noget jeg har glemt.

håber i kan hjælpe.

hvis i svarer, så kom venligst med en forklaring omkring hvorfor i vælger den mc i gør og gerne med link til billede.

Kommentar
Fra : O.B

Dato : 02-03-08 22:43

Du får ikke meget ny Honda for 110000kr.Men prøv www.dba.dk der meget godt brugt.

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 02-03-08 22:48

hmm.

har heller ikke sagt den skal være ny.

og er mest til forhandlere ved køb af mc. og ikke til dba.

og måske er min pris ikke realistisk. men har set mange mc'er fra 20000 og op til over 100000. men problemet er jo ikke direkte pengene. men aligevel sætter jeg en grænse.

men spørgsmålet var jo hvad kunne eller ville være godt og opfyldte nogle eller alle af mine kriterier.

Kommentar
Fra : slander

Dato : 02-03-08 23:03

Du kan evt prøve at se lidt på de forskellige modeller her http://www.motorcykelgalleri.dk/ evt spørg stil samme spørgsmål derinde.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-08 08:44

Jae den er jo bare lækker http://www.rbookman.com/db4/00346/rbookman.com/_uimages/2002HondaShadowACE.JPG
I forhold til denne http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7550
Citat
men de ting jeg ønsker er :
villig til at invistere max 110000 kr.
skal være honda fabrikat.
skal med oppakning og 2 personer kunne køre max 160 km/t.
skal kunne vise på instrumentbræt hvad gear jeg er i. helst gerne.
skal have stor vindskjold foran. til at tage af for blæsten.
skal have moderne kobling og bremser. tror det vil gøre det noget nemmere at betjene.
skal kunne køre meget langt og også til korte ture.
skal passe til en person på 170 cm. nr 2 person er 160 cm.
skal ikke være fra 1940 - 1985, af årgang

Som du kan se i linket herunder er det muligt at få en til den pris du selv nævner
Alt efter hvor meget oppakning kan den også leve op til dit krav om hastighed
Nogle modeller kan vise gear ellers kan det eftermonteres
Mht.Vindskjold Det kan eftermonteres
bremser kobling følger med tiden altså afhængig af årgang
Shadov skulle passe i størrelse som du ønsker
Se årgange i nederste link

Tilføjelse Shadowmodellen på billedet i denne tråd er vandkølet Et+
http://www.mcinternet.dk/asp/motorcykler.asp?motorcykler=honda&q=shadow

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-03-08 09:07

Citat
skal med oppakning og 2 personer kunne køre max 160 km/t

Citat
er det behageligt at sidde sådan på en lang tur ???

Honda Shadow.......Nope

En Shadow egner sig hverken til længere ture eller at stuve oppakning på

M.h.t. kørestil....den tilbagelænede kørestil egner sig ikke til to personer og høje hastigheder....alt over 120 km/t på en strækning over 100 km vil føles anstrengende og forkrampende....selv med en lille vindskærm på.....vindskærmen tager ikke ret meget af, og langt de fleste vil opleve problemer/ønhed i lænden.....og i håndled/skuldre/overarme.....

Ud fra de krav du stiller, og når det skal være Honda, kan jeg umiddelbart kun forestille mig to modeller der kan være aktuelle.......først og fremmest ST1100 Pan European (Kører skidegodt, er nem at håndtere selv om det er en stor maskine o.s.v.)...en rígtig allroundcykel både stil sportslig- og touringkørsel........eller en Goldwing.....noget mere klodset og en typisk langturscykel der ikke er god til korte byture.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-08 10:20

Du skal da helt klart have denne så kan du også have en masse bagage med og at du sidder op betyder ikke noget http://cache.jalopnik.com/images/2006/06/goldwing_tow.jpg

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 03-03-08 10:39

hej sunowitch.
hmm. er den ikke en anelse for stor og at trække en bil. hmm. er vist ikke lige min stil.

hej dova.
ang. ST1100 Pan European. så har jeg ikke kunnet finde dens top fart skrevet nogen steder. men hvor er den da grim og ser meget stor og klodset ud. også vejer den dobbelt så meget som 400 four, er det til at styre for sådan en lille mand som mig.

hmm. glemte da vist at fortælle at jeg da også gerne ville kunne være stolt af min mc.

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 03-03-08 10:47

hej Sunowich

ja den er vildt lækker. og har været i mine tanker i lang tid. som en shadow. lol.

men er desværre blevet usikker på om kørestilen er god på langt sigt.

og som dova skriver. er den ret uhandig. al respekt til dova.

men hvor er det svært at finde en ny model. tror ikke der skal så meget mere til før kørestilen / oplevelsen bliver bedre. men damn, hvor findes der mange forskellige mc'er.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-08 13:22

Du må ud og prøve nogle forskellige Og det er klart jo mere fart jo længere ned og frem på cyklen og kåbe på Shadow og også Goldwing sidder men mere rettet op på med vindskærm Men ud og prøv

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-03-08 14:47

Kanon svar Mr. Beam, men mere end meget langt fra spørgsmålet...igen LOOOOL http://piv.pivpiv.dk/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-03-08 15:41

Citat
ang. ST1100 Pan European. så har jeg ikke kunnet finde dens top fart skrevet nogen steder. men hvor er den da grim og ser meget stor og klodset ud. også vejer den dobbelt så meget som 400 four, er det til at styre for sådan en lille mand som mig

Grim

Tænk det synes jeg ikke

Og det er en nem håndterlig maskine på trods af størrelsen på den....jeg kender piger på ca 165 cm der håndterer sådan en uden problemer......

Topfarten.....ca 134 Miles/hour = ca 215 km/t

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-03-08 15:45

Du har godt tjek på disse maskiner hwa Dova LOOL

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 04-03-08 00:20

hmm .......

ja de kære mc'er.

hvad skal man vælge og hvad skal man holde fingrene fra. gode spørgsmål.

som en nål i en høstak. vil jo gerne vælge en jeg kan være glad for i årevis. men er vist som at skulle vælge den rette pc, den rigtige bil, et godt spil, den rigtige gps. m.m.

lader tråden ligge lidt endnu. kan være der kommer nogle flere gode meldinger.

til dova :
215 i timen. er lovligt meget ik. er ikke glad for en mc der kan rende mere end 200 og helst mindre. lidt bange for at blive for fristet og at i fristelsen at det kunne ende grueligt galt.
har meget respekt for maskinerne.

til Sunowich :
kan kun give dig ret. men vil vist tage en smule tid. lol. med alle de maskiner der er.

til klumme :
forstod ikke helt hvem dit første inlæg var til. men er måske bare mig.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 00:38

Nej sweetblue. Det var til geniet som gav dig så storslået et svar, som du virkelig kan bruge til noget. Det gør han meget i

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 00:40

BTW... så er jeg selv bidt af en gal BMW...Det er bare cyklen Har desværre ikke nogen for tiden. Og foråret står for døren. snøfffft

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 04-03-08 07:53

til klumme :
føler med dig. ss. må være svært at skulle undvære friheden, blæsten, lyden, når man bare suser derudad.

elsker det selv meget.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-08 08:19

Har nogle set Borderline-klumme ? Han er stukket af fra tvangsindlæggelse.Kontakt straks http://www.netpsykiater.dk/Htmsgd/borderline.htm
Og du vil have gjort samfundet en tjeneste Nå må videre ud og lede Hav en god -rig dag

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 08:27

Citat
Har nogle set Borderline-klumme ? Han er stukket af fra tvangsindlæggelse.Kontakt straks http://www.netpsykiater.dk/Htmsgd/borderline.htm
Og du vil have gjort samfundet en tjeneste Nå må videre ud og lede Hav en god -rig dag

Hvad har det med MC spørgsmålet at gøre. Kan du for helvede ikke svare på spørgsmålene, så hold dog din ualmindelige stupide dumme kæft . Vi ved alle hvor indskrænket du er og du er komplet til grin. Så svar eller knyt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-08 09:11

piv piv

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 09:36

Hvad med at lege lidt med dit hostende askebæger hø hø hø. Det er jo et niveau du kan fornøje dig på http://piv.pivpiv.dk/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-03-08 09:39

Sweetblue. Held og lykke med køb af MC.

Jeg smutter. Den landsbytosse Sunovits gider jeg ikke. Orker ikke så meget stupiditet samlet på så lille et sted

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-08 12:08

Det er der sørme nogle der er kede af.
Citat
Orker ikke så meget stupiditet samlet på så lille et sted
er det dit hoved du snakker om klummer

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-08 12:10

Ja undskyld sweetblu jeg har ikke inviteret ham

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 150 point
Dato : 04-03-08 12:55

Citat
215 i timen. er lovligt meget ik. er ikke glad for en mc der kan rende mere end 200 og helst mindre. lidt bange for at blive for fristet og at i fristelsen at det kunne ende grueligt galt.
har meget respekt for maskinerne

Det regulerer man jo selv, hvor stærkt det skal køre

Der er forskel på tophastighed og marchhastighed........hvis du skal have en maskine der over længere strækning skal kunne tåle at slæbe 2 mand og oppakning, skal det altså være en maskine med nogen kræfter bag.......

Nu skriver du, at den helst ikke må kunne køre over 160......det bliver svært at finde......selv min næsten antikke, gamle Suzuki 400 chopper med sølle 38 hk, kan da køre 170 km/t.

Og marchhastigheden på langtur og med to mand og oppakning, vil for en maskine med en topfart på 160, ikke være meget over 100 km/t, da den elelrs vil være meget belastet hele tiden

Godkendelse af svar
Fra : sweetblue2839

Dato : 06-03-08 10:18

Tak for svaret dova.