/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Forskellige spørgsmål.
Fra : mose1992
Vist : 519 gange
40 point
Dato : 02-03-08 20:03

Hej. Jeg overvejer at skifte til Mac styresystem og har lige nogle spørgsmål omkring.

Hvis jeg ikke har en ipod og ikke gider erhverve mig en kan jeg så godt få overført musik?
Får man IWork med når man køber en bærbar eller stationær computer med Mac?
Kan jeg godt chatte med alle de venner som kører MSN? Og hvis ikke kan jeg så godt installere det og køre det?
Kan jeg godt overføre min Windows Kalender over i ICal?

Mose1992

P.s. Det kan godt være der kommer flere spørgsmål. Og der kommer helt sikkert flere point at hente.

P.p.s. Jeg er ikke hjemme i næste uge. Men efter det bliver der svaret! :D

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-03-08 20:09

Hvorfor vil du skifte til Mac?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-08 20:10
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-03-08 07:58

Det er meget fornuftigt at skifte til MAC.
Så får du en computer der virker hver gang og er stabil.
Nogle gange kommer de nye udgaver af Microsoft pakken først som MAC udgave.
Jeg har kørt MAC i ca. 8 år og har kun haft opstart problem 1 gang, det kan windows ikke prale med.
Du kan også få et program som virker som XP til din MAC, så du kan køre alt med din MAC, men mere stabil. Mange kontorer går over til MAC i stedet for PC. Tele Danmark forlag har i mange år kun kørt med MAC.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 40 point
Dato : 03-03-08 16:34

ad 1)
Ja, du kan godt overføre musik til en Mac uden at have en iPod.

ad 2)
Nej, iWork skal købes ved siden af (lige som Office 2008). Men begge programmer følger med i en "30 dages gratis prøve" udgave.

ad 3)
Ja, du kan godt chatte med folk der benytter MSN. Faktisk kan du kører MSN på en Mac, men der findes også andre alternativer til Mac som både kommunikerer med MSN og Apple iChat.

ad 4)
Ja, du kan godt overføre data til Apple iCal, der gerne modtager arkiver i ".ics" format.

Kommentar
Fra : mose1992

Dato : 05-03-08 21:03

Det ser jo godt ud alt sammen. Lig et mere:

Jeg har hørt noget om at musen er vildt svær at bruge. Specielt hvis man skal trykke på det der svarer til højre musetast i windows. Hvad er det for noget?

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 05-03-08 22:18

Det du har hørt er noget sludder fra én der tydeligvis ikke ved hvad vedkommende taler om!
Hvis du køber en MacBook vil du sikkert slet ikke bruge nogen mus men derimod den indbyggede pegeplade. Og den er enhver Windows-laptop overlegen med de nye to-finger funktioner Apple har introduceret.
Hvis du køber en MacMini følger der ikke nogen mus med og du vil være nødt til at anskaffe en ved siden af. Og så kan du jo bare vælge en anden end Apples. Det er kun til de store MacPro maskiner der medfølger en Apple mus.
Under alle omstændigheder kan alle Apples computere tilsluttes en hvilken som helst USB-mus, du måtte ønske at anvende. Personligt foretrækker jeg Logitechs mus design p.g.a. deres bedre ergonomi. Den "MX Revolution" model jeg bruger, lige nu, er trådløs, har fem knapper og to scroll-hjul og den fungerer lige godt med min Windows maskine som med min MacPro eller min MacBook Pro.

Godkendelse af svar
Fra : mose1992

Dato : 05-03-08 23:03

Tak for svaret UlrikB. Ved du forresten hvor man kan få en MacBook Pro billig hvis det er muligt. Eller bare en Mac.

Mose1992

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 05-03-08 23:18

Der er så vidt jeg ved ikke den store variation i priserne på Apples computere. Jeg har selv købt adskillige MacBooks igennem Apples web-shop, hvor jeg også har opnået rabat som uddanelsessøgende.

Kommentar
Fra : mose1992

Dato : 05-03-08 23:20

Uddannelsessøgende er det gymnasiet og opefter eller hvordan?