/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Hjemmeside, bredbånd, mail osv
Fra : Niederhof
Vist : 722 gange
100 point
Dato : 02-03-08 17:50

Et par af mine venner har en hjemmeside hos SxxxxxNet , og har også deres netforbindelse der igennem, men nu ønsker de at skifte til et andet web-hotel.
Vi har fundet ud af at vi kan bibeholde web-adresse (simpel overflytning af webside), og at vi kan bibeholde mailadresser (kræver muligvis lidt taste-arbejde, men det er muligt) MEN hvad med deres netforbindelse - hvor skal man oprette den ? (og hvorledes ?)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-08 17:53

Hvad har netforbindelsen med det at gøre....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-08 17:55

Og hvem er dette "mystiske" net

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 02-03-08 17:59

Hos SxxxxxNet betaler men for en netforbindelse, og får et webhotel sammen med - MEN vi kan finde mange webhoteller, der er både billigere og bedre... Men opsiger vi hos SxxxxxNet, så ryger forbindelsen jo, og hvor finder vi så en stabil og prisbillig netforbindelse ?

PS. SxxxxxNet 'kunne' jo være noget med en by i det nordvest-jyske

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-08 18:02

I kan vel bare beholde forbindelsen - det er vel ikke TVANG men skal have en hjemmeside.....

Og så løser dine mailindstillinger jo sig selv

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 02-03-08 18:05

Jo, men nu var ideen at vi SAMTIDIGT kunne spare lidt 'gryn' - så derfor spørgsmålet om en billig forbindelse.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-08 18:07

Nå du vil flytte ALT......

Du får det næppe billigere andre steder - men det kommer jo an på hvad du HAR og til hvilken PRIS....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-08 18:09

Hvis du har mailadresser hos struernet får du næppe lov at beholde dem - selvom de næppe gider slette dem....

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 02-03-08 18:12

Mailadressen er vel tilknyttet den hjemmeside de refererer til, ikke ??
De hedder f.eks info@xxxxxxxx.dk ( xxxxxxxx.dk er hjemmesiden vi vil flytte) og er nogen jeg har oprettet.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 02-03-08 18:13

Jeg kan anbefale at gå over til Uniff Gruppen, de billige og stabile.
Se her: http://www.uniff.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-08 18:21

Hvis ikke mailadressen hører til netudbyder men til hjemmesiden er der da ingen problemer...

Men som sagt - anden udbyder kan ikke anvises billigere uden at kende prisen nu....

Samt HVAD den pris dækker....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-08 18:22

Så det du betaler nu må jo være for netadgang + webhotel til EGEN hjemmeside...

Eller hvad ????

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 02-03-08 18:25

Tjah - som sagt er det et vennepar, der 'ejer' siden, og forbindelsen (jeg redigerer bare lidt på siden), så en eksakt pris kender jeg ikke.
Men jeg ved at www.one.com/da har billige hoteller - og vi kan såmænd nøjes med det mindste fra One.com - men så smutter forbindelsen vel ??

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 02-03-08 18:43

Hvis de opsiger struernet (eller hvad xerne nu betyder - ja så ryger netforbindelsen.....

Det er en gal vej at gå når du søger netforbindelse pga. et WEBHOTEL - det kan du gratis flere steder (dog ikke med eget domæne) - det er FORBINDELSEN der koster - resten er småpenge....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-08 18:47

Altså.
Du har din Internet forbindelse gennem en udbyder.
Mail kan være gennem ydbyderens domæne (ditnavn@domæne.dk)
Det er sjældent at man kan beholde en mailadresse hvis man ikke er koblet via denne udbyder.

Køb eget domæne hos www.gratisdns.dk
Køb hotelplads evt. her: www.web10.dk
Nu kan du ved at pege på dit hotel, lade gratisdns styre adgangen til din
hjemmeside
lille ftp adgang
masser af mail-adresser (dog max 10 MB pr. mail)
Lade google håndtere lagerplads ved hjælp af videresend.

Men du mangler lige en udbyder til at give dig adgang til internettet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-08 18:57

Citat
Men du mangler lige en udbyder til at give dig adgang til internettet.

Det er ligesom der prisen trykker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-08 19:26

Den der onecom tager 75 ålig for domæne....................jeg betaler 45 kr. direkte til hostmaster.

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 30-05-08 18:59

Tak for svaret refi.