/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
Kabel? Findes det?
Fra : Scrub
Vist : 543 gange
20 point
Dato : 02-03-08 13:53

Hej allesammen :)
Jeg har et problem!
Jeg vil gerne spille et spil, som kræver at min router er udelukket!
Dvs, jeg skal have mit modem direkte ind i pc'en.
Her er problemet så - Mit kabel er ikke langt nok, fordi min computer ligger i et helt andet værelse..
( jeg gider ikke skifte kablet ud, da det kræver at jeg endevender huset fordi kablerne sidder i dørkarmene osv )
Kan man købe en lille "ting" som man lige kan putte sit modemkabel ind i den ene side, og så et almindeligt internet stik i den anden som så går over i min computer?

Illustration ( lavet af mig - meget dårligt )

(modemkabel) (internetstik) (pc)
-----------------> "ting" <------------------->#

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 02-03-08 13:59

Hvilket stik er der på Er det det alm. smalle telefonstik (ligner R45 netstik)

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 02-03-08 14:06

Det er et helt almindeligt internet stik ..
sådan et som alle mennesker ejer hvis de har internet .. ( medmindre det er trådløst :P )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-08 14:10

Nej det kan du ikke.
Men de fleste routere har DMZ som er en vej "udenom" routeren til eks. spil / server / ol.
DMZ indstilles via en browser i routerens opsætning.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 02-03-08 14:18

Hvad er det for et spil ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-08 14:50

Du kunne også koble en switch imellem modem og router og så køre dit spil via switchen.

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 02-03-08 14:58

Hvad kan jeg bruge denn switch til?
Jeg er ikke god på hele internet området .. :(

Warcraft ..
Jeg skal forwarde min router, men den kan åbenbart ikke ( en helt anden fejl, gider ikk købe ny router )
Derfor vil jeg udenom routeren ..
Hvad er DMZ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-08 15:33

Switch har porte, men ingen routing så indsæt den i stedet for routeren mens du spiller, men endnu bedre lær at betjene din router.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-08 17:11

DMZ - DeMilitariseretZone betyder det.
Men i routeren er det en vej uden om routeren.

1. Hvilken router har du.
2. Kan du komme ind i routerprogrammet

Der er ingen nemme veje på internettet...................kun besværlige.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-03-08 17:37

Har du prøvethttp://portforward.com

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 09-03-08 18:59

Hey alle hjælpere til dette emne ..
Jeg har sku fået svaret af en ven af familien.
men tak for indsatsen :)

Scrub ..

Annuller spørgsmålet
Fra : Scrub

Dato : 09-03-08 19:01

Læs min sidste besked :)
( har fået svar af en ven )