/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Formular med variabel modtager
Fra : brokke44
Vist : 925 gange
300 point
Dato : 02-03-08 12:56

Jeg skal have lavet en formular til forespørgsler på en hjemmeside.

Formularen tænkes opbygget med en rulleliste øverst med flere personer.

Når formularen sendes, skal den sendes til den person, der er valgt i rullelisten.

Har forgæves ledt efter et script eller andet, der kan klare den opgave.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 02-03-08 13:19

Har du noget serverside script du kan bruge? (asp - php - fommail?)

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 02-03-08 16:09

Ja, jeg kan bruge formmail

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 03-03-08 00:50

Så skal du lave en rulleliste hvor name ="recipient" .

se http://www.html.dk/artikler/00012/

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 07-03-08 16:43

Det får jeg simpelt ikke til at virke. Du bliver jo promptet for en "value" i recipient og den skulle gerne variere med det som er valgt.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 08-03-08 08:57

HAr du et link eller kan du sætte din kode ind hér?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-03-08 10:14

Ja, den kommer her - jeg har erstattet navne og domæner.
Vil være taknemmelig for lidt hjælp

----------------------------------------------------------------------

<form ACTION="--WEBBOT-SELF--" language="JavaScript" name="FrontPage_Form1" method="POST" onsubmit="return FrontPage_Form1_Validator(this)">
<!--webbot bot="SaveResults" U-File="_private/form_results.htm" S-Format="HTML/BR" S-Label-Fields="TRUE" B-Reverse-Chronology="FALSE" S-Email-Format="TEXT/PRE" S-Email-Address="navn@domæne.dk" B-Email-Label-Fields="TRUE" B-Email-Subject-From-Field="FALSE" S-Email-Subject="Spørgsmål til Foreningen" S-Builtin-Fields S-Form-Fields="sendestil navn email emne besked " U-Confirmation-Url="spoergsvar.htm" startspan --><input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--webbot bot="SaveResults" i-checksum="43374" endspan -->
<div align="center">
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="1" style="border-collapse: collapse" width="95%" id="table1">
<tr>
<td width="79">
<font face="Verdana" style="font-size: 9pt" color="#214265">Sendes til:</font></td>
<td><font face="Verdana"><span style="font-size: 9pt">
<!--webbot bot="Validation" b-disallow-first-item="TRUE" -->
<select size="1" name="recipient" style="font-family: Verdana; font-size: 9pt">
<option>-----Vælg modtager-----</option>
<option value="navn@domæne.dk">Foreningens formand</option>
<option value="navn2@domæne.dk">Foreningens næstformand</option>
<option value="navn3@domæne.dk">Foreningens sekretær</option>
<option value="navn4@domæne.dk">Foreningens kasserer</option>
<option value="navn4@domæne.dk">Bestyrelsesmedlem</option>
</select></span></font>

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 300 point
Dato : 08-03-08 10:58

Så vidt jeg kan se på det bruger du Frontpage til at varetage forsendelsen af dine formulardata og ikke FormMail som beskrevet i http://www.html.dk/artikler/00012/

Godkendelse af svar
Fra : brokke44

Dato : 23-03-08 17:49

Jeg lukker spørgsmålet - ja, jeg bruger som regel FP og redigerer koderne bagefter (doven).

Det tror jeg nu ikke man kan i dette tilfælde. Jeg kender godt html.dk, men synes ikke forklaringer m.m. er særligt gode for begyndere udi scripts (og andet) som jeg. Den med formmail kan jeg slet ikke greje endnu.

Det er jeg åbenbart ikke helt alene om - eller også gider andre ikke svare denne tråd.