/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Ny skærm, wide eller alm?
Fra : Gizmo-man
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 02-03-08 11:41

Hej...

Jeg står og skal have en ny skærm (måske), men hvad skal man vælge, den skal være omkring 19" (tror større skærme bliver for store at se på), den skal også være god til spil og film.

Jeg er også itvivl om det skal være en widescreen eller almindelig, men holder mest til almindelig da jeg kan forestille mig at widescreen vil give et "mærkeligt format" i programmer som feks word hvor man kun vil kunne se 1/8 af dokumentet i højden, med mindre man zoomer meget langt ud og så vil der være stor spildplads i siderne.

Hvilke funktioner er ellers vigtige og hvor høje eller lave skal disse værdier være?

Hvis i kommer med direkte anbefalinger til skærme, så vil jeg godt have en god begrundelse, hvorfor jeg lige skulle vælge den skærm. Hvad det angår max pris, så skal den nok ikke være højere end 2500kr.

Håber i vil hjælpe og på forhånd tak for hjælpen :)

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-03-08 11:51

19" wide er en fortrinlig skærm

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-03-08 11:56

har lige afleveret en Widescreen, og købt en 19" alm. Widen er gyselig at se på

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-08 12:12

Køb en 22" wide skærm, så kan du have 2 A4 sider ved siden af hinanden...

Jeg har selv købt og kan anbefale neovo,
får nu på tilbud hos TDC for kun 1700 kr.

Et rigtigt godt køb, Svend

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 100 point
Dato : 02-03-08 14:22

Har lige købt en 20" widescreen i Computercity Pris kr. 1999,-

Samsung 20 TFT 2032BW
20" TFT model 2032BW Glossy Black
Opløsning: 1680x1050 - Responstid:2ms
Kontrast:3000:1(Dynamisk)
Lysstyrke:300cd/m2

Den synes jeg er god, specielt til spil og TV.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-03-08 14:24

vil også helt klart anbefale wide. Men hus at stille opløsningen så den passer til wide screen, ellers er det jo ikke til at holde ud at se på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-08 14:45

Så vil jeg hellere ha' to skærme end een wide.
Jeg bruger en alm. 19" flad LG som fungerer fint..........skærm 2 er en Samsung 17" flad som også er OK
Der er god oversigt med to skærme når der skal ryddes op i mange filer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-03-08 15:04

Jeg er også enig med Eyvind.

På jobbet kører jeg med en 15.4 bærbar samt en anden 22" wide Acer skærm. På den bærbare er mit Outlook m. kalender altid fremme mens jeg arbejder på den anden. Dejligt med noget "skrivebordsplads".
Jeg køre forøvrigt med Vista Ultimate på jobbet og havde det problem de 2 skærme til at begynde med, at jeg ikke kunne finde ud af at den bærbare var placeret til højre for den anden skærm, mens systemet troede den var placeret til venstre. Det resulterede i at når jeg ville flytte musen fra den ene skærm til den anden skulle jeg køre modsat. Det vare en 14 dags tid før jeg fik det rettet og det var faktisk pga en formatering og forfra igen. Da den så startede op igen blev jeg faktisk spurgt om hvor min primære skærm var placeret.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 02-03-08 22:10

Wide er dejligt ja, men mig irriterer det hver gang jeg skal se eller redigere i fotos, fordi billedet bliver "for langt". Tag det med i betragtningen inden du investerer.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-03-08 22:41

akle. Det du der beskriver er jo netop fordi opæøsningen er forkert. Den er til alm. 4x3 og ikke til 16x9

Kommentar
Fra : akle

Dato : 02-03-08 22:49

Tak 'fijala' - det må jeg så se at få gjort noget ved, for ellers er wide'en bare lækker!
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : Gizmo-man

Dato : 04-03-08 20:48

Tak for svaret Smokei.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 04-03-08 21:03

Selvtak Gizmo-man