/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Låsepistol
Fra : Luffe20
Vist : 9464 gange
200 point
Dato : 02-03-08 08:25

Hej...

Er der nogen herinde som har prøvet en låsepistol og ved hvordan den virker...?

Jeg her købt en låsepistol for at se om det i virkeligheden er så let som man ser på film og det er det bestemt ikke... jeg har et par små hængelåse som jeg har prøvet på og det virker slet ikke...

Hvad gør jeg mon galt...?
Findes der en dansk guide eller manual?

Håber at nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-03-08 08:30

http://www.papkassen.dk/BuyAndSell/show.asp?adid=96127

Lær at åbne ruko låse,yale,arkivskabe,hængelåse mm.

Træning og øvelse er vejen frem for at mestre dette stykke værktøj, med livstidsgaranti. Ikke alle låse kan skydes op men langt de fleste kan! Det tar imellem 5-30 sek når man mestrer denne teknik hvis låsen kan skydes op!

Der følger som standard 3 extra stifter med men flere kan bestilles hvis det ønskes.

OBS. Dette er udelukkende til privat hobby eller som led i undervisning og det er IKKE lovligt at have den på sig offentligt!!!

HUSK DETTE !!!

Kan ikke købes i butikker ! da det er ulovligt at sælge dem der

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-03-08 08:32

Har du givet 800,- DKK for at få stillet din nysgerrighed. Den tror jeg dælme ikke på LOOL Men jeg kan ikke svare dig. Jeg har nøgler til de låse, som jeg lovligt skal åbne.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-03-08 08:33

http://blog.dk/v/220410

Video med låsepistol...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-03-08 08:38

Hjælp ham endelig iah. Så han kan blive skrap til sin "hobby"

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 02-03-08 08:47

Må da lige sige at det ikke er en "hobby" jeg har og jeg har ikke givet 800kr for en låsepistol men har købt den for 100kr af en som ikke kunne bruge den og nu ville jeg så prøve at se om det er fup eller den i virkeligheden virker bare med en del øvelse...

Har set nogle video´er på nettet hvor det ser så let ud... men kan lige fortælle at det er det ikke

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-03-08 08:49

HØ HØ Klumme, tror du bliver professionel indbrudstyv af at se disse ting her?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-03-08 09:34

Ja iah, jeg er nemlig lærenem LOOL.

Og til Luffe... enhver låsesmed i verden har en låsepistol, foruden dem som ulovligt er i omløb. Og gu kan de åbne låse, men det kræver som så meget andet øvelse. Nu ved du det, så kan du godt banke den flad og smide den ud.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-03-08 09:41

Luffe.. har du købt en violin fornylig?? Det ser nemlig osse meget let ud at spille på den, men det er faktisk uhyre svært. Men det er nok ikke så interessant.... det er jo et lovligt instrument

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-03-08 09:58

Det er vel også få indbrudstyve der gider sætte sig ind i funktionerne.

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 02-03-08 10:28

Dette her er ikke noget med indbrud at gøre og jeg har ikke gang i noget ulovligt... det er bare 3 simpelt spørgsmål og hvis man ikke vil hjælpe med at komme med et svar så lade vær med at skrive.

Er der nogen herinde som har prøvet en låsepistol og ved hvordan den virker...?
Hvad gør jeg mon galt...?
Findes der en dansk guide eller manual?

Mvh Luffe20

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-03-08 15:04

Citat
Findes der en dansk guide eller manual?

Læste du mit indlæg?

http://www.papkassen.dk/BuyAndSell/show.asp?adid=96127

Lær at åbne ruko låse,yale,arkivskabe,hængelåse mm.

Der må der da være en manual hvis man skal lære det?

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 02-03-08 15:14

ja jeg tjekkede det og han havde desværre heller ikke manual eller noget

Accepteret svar
Fra : BjornJ

Modtaget 200 point
Dato : 02-03-08 18:28

Hej Luffe

Det er meget let, hvis det er 5 stifts cylindre. .
Jeg har åbnet i hundredevis af låse, men de første kræver tålmodighed og held.
Jeg kan som gammel låsesmed ikke tillade mig at afsløre hemmeligheden, men kun ønske dig held og lykke.
Hvis du har givet 100 kr for pistole er du ikke blevet snydt.

Bjørn

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 04-03-08 16:09

Hej BjornJ

Jeg har øvet mig lidt og faktisk fået min lille hængelås låst op et par gange... og du har ret i at det kræver øvelse og held..

Der er en rulle på pistolen som man kan indstille... ved du hvordan den ca. skal stå?

der står L op og H ned...

Mvh Luffe

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 04-03-08 22:40

Rullen regulere slagstyrken.
Hvad slagstyrke men skal bruge afhænger af mange ting.
Låsens alder, stifternes størelse og hvordan man bruger venstre hånd.

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : Luffe20

Dato : 05-03-08 14:14

Tak for svaret BjornJ.

Kommentar
Fra : elhas2

Dato : 16-12-14 21:27

Jeg har købt min låsepistol fra www.masterkeys.dk , jeg spurgte dem derinde, og fik lidt hjælp, de elektriske låsepistoler virker lidt bedre