/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
tåådløs router > bærbar
Fra : svendmogensen
Vist : 443 gange
200 point
Dato : 01-03-08 16:07

Jeg har skiftet udbyder fra Arrownet til LIC net (TDC) og kan efterfølgende ikke bruge min trådløse router. Det er lidt irriterende, da jeg har min laptop i stuen Jeg synes at jeg har prøvet alt??
Jeg kører med vista på min stationære og har et kabel i modemet, men ville gernme bruge den trådløst til min bærbare (XP)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-08 16:18

Tilslut din router til stikket fra modemet, sæt din stationære til routeren med kabel, gå ind i routerens menu, det gør du ved at åbne din browser og indtaste adressen, min D-Link har denne adresse: http://102.168.0.1 din skal have en adresse som ligner, de to sidste cifre kan måske være .1.1 derinde kan du indstille, på min kører jeg Wizard guiden som er lige til at gå til, den sætter selv indstillinger, jeg skal bare fortælle om jeg har dynamisk eller statisk IP adresse, ingen sikkerhed i første omgang, når du har forbindelse ud af huset, kan du logge på med din bærbare, trådløs, når den er på kan du sætte sikkerheden op, næste gang den bærbare skal på, skal du skrive netværks nøgle for at logge på

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 01-03-08 16:20

Skrive fejl, adressen er ikke 102.168.0.1 men 192.168.0.1

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-03-08 16:26

Tror så den måske skal nulstilles først????????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-08 16:31

Godt kommet i tanker om dr-dem det glemte jeg, selvfølgelig starter du med at nulstille routeren, der er et lillebitte hul hvor du kan presse en udrettet papirclips ind i ca. 30 sekunder, så er routeren som ny

Godkendelse af svar
Fra : svendmogensen

Dato : 01-03-08 18:21

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-08 18:53

Selv tak, du kom på ikke ?

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 02-03-08 09:31

jo - begge arbejder trådløs nu - nu skal jeg bare have sikret dem optimalt