/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
ADOVBS.INC ???
Fra : NinaBina
Vist : 566 gange
20 point
Dato : 21-02-03 14:43

Med Connection og command og Recordset objekterne indkluderer man adovbs.inc filen... hvad skal jeg indkludere for at bruge JMail objektet og for at bruge Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer") objektet?????????????

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 21-02-03 14:48

Hej NanaBina

Du skal ikke inkludere noget for at lave instruktionen set Mailer = server.createobject("SMTPsvg.Mailer"), du skal derimod registrere komponenten JMail. Dette gør du således :

Gå ind i dosprompten og skriv

Regsvr32 c:\...\...\JMail.dll

Nu skulle det så virke.

Gandalf

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 21-02-03 14:51

adovbs.inc behøver du ikke for at lave database connections, det er bare en fil med konstanter som du kan bruge sammen med din database connections.

Gandalf

Kommentar
Fra : NinaBina

Dato : 21-02-03 14:52

Jeg har prøvet at skrive det i dos prompten. men den siger den ikke kan finde dll filen... hvor skal jeg downloade den fra??

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 06-03-03 07:09

http://www.duplo.se/

Når du installerer registrerer den selv.

Mvh

sMorch

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 20 point
Dato : 06-03-03 07:16

Her er et standard script til Jmail

<%
set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
msg.ContentType = "text/html"
msg.Logging = true
msg.silent = true
msg.From = "yyyy@yyyyyy.dk" 'email FRA
msg.FromName = "Navn på den mailen er fra"
msg.AddRecipient "xxx@xxxxxxxx.dk"
msg.AddRecipientBCC"DIG@NINABINA.dk" 'eventuelt Blind Carbon Copy modtager - linien kan slettes uden videre
msg.Subject = "emne"
msg.Body = "teksten i mailen"
if not msg.Send("mail.DINSERVER.dk") then
   Response.Write "Mailen kunne ikke afsendes grundet:<br>"
   Response.Write msg.log
else
   Response.Write "Ansøgningen er afsendt.<br>"
   response.write"<meta http-equiv='REFRESH' content='2; URL=NYSIDE.asp'><br>." ' eller hvor du nu vil hen efter mailen er sendt. Linien kan slettes uden videre
end if
%>

Godkendelse af svar
Fra : NinaBina

Dato : 20-03-03 14:08

Tak for svaret smorch.