/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
sletning af indhold
Fra : føroyar
Vist : 637 gange
165 point
Dato : 01-03-08 12:58

Hvem vil give et bud på hvordan man får slettet noget indhold der jo findes dybest set på harddisken. Efter sletning af mails og indhold fra pc-en findes disse jo stadig på overskydende ledig plads dybest i pc-en. Dette vil jeg gerne have totalt væk -for ever.
Hvordan?

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 01-03-08 13:02

Min PC-guru siger den eneste måde er at bruge et af disse programmer der skriver det over 20-30 gange...

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 01-03-08 13:05

Hvis det er synlige filer så ligger de i papirkurven som skal tømmes.

Hvis det er totalt slettede filer der skal væk så de ikke kan gendannes igen, så skal der programmer til.

Du kan få programmer der overskriver det du sletter, om man kan få nogle der overskriver ledig plads ved jeg ikke lige.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 165 point
Dato : 01-03-08 14:08

Hent dette lille program Eraser. Det overskriver netop hd over flere omgange od man vil ikke kunne læse data fra den igen

http://www.heidi.ie/eraser/download.php

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 02-03-08 13:12

tak,jeg forestillede mig måske noget i retning af at de slettede filer i pc-harddisken dybest nede(der er slettet fra papirkurv) skal helt fjernes.Måske at størrelsen på denne hukommelse hér ikke er så stor,dvs. at disse filer hér hurtigere bliver overskrevet.
Pudsigt at jeg ved at bruge programmet "recuva" kan se hvor mange gamle internetsider der vises hér som er uønsket.
Altså disse skal overskrives hurtigere.

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 02-03-08 13:38

Det skal du gøre via Denne Computer > Harddisk (højreklik) > Egenskaber > Under Fanen Generelt, tryk Diskoprydning. Så skulle det gerne fjerne de helt bitte små ting du aldrig for brug for igen, og ting du i forvejen har slettet :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-08 14:07

Du får ikke bedre værktøj end det Fijala linker til, Eraser har netop en højre klik funktion Erase Recycle Bin, når du højre klikker på Papirkurv, brug den og filerne overskrives det antal gange som du har indstillet til, max 35 så skal virkelig special værktøj til at gendanne, hvis det overhovedet kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-08 14:25

Køb en ny harddisk og en skærebrænder.
Pas på det kan godt ose lidt når du skærer i snavsede filer.

Men ellers ville jeg bruge et lowlevel program, som tager adskillige timer og hele harddisken på een gang.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-03-08 14:32

For at gøre det hele mere indlysende. så fungerer det på denne måde. Når man sletter en fil bliver den ikke fysisk slettet, men man fjerner henvisningen(placeringen) til den og computeren opfatter den som slettet. Den bliver først "slettet" når den bliver overskrevet. Og det sker ved at man gemmer en ny fil på netop den placering. Det Eraser så gør, er netop at oprette en masse filer og overskrive hele harddisken over flere omgange med disse filer som faktisk er ulæselige da de kun indeholder 0 og 1 taller. Det gør alle filer forøvrigt, men de skal jo stå i en bestemt rækkefølge for at de er læselige for computeren.

Blev det nu mere forvirrende eller ej. Jeg er sgu selv i tvivl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-08 15:09

Hvis ikke det er fordi PCen skal sælges er det da UDEN betydning om "resterne" bliver skrevet over i morgen eller i næste måned

Men du er måske terrorist....

Skal den sælges og du er nervøs for at "visse" ting kan ses - så isæt en ny harddisk....

Det er både nemmere og billigere end alle mulige programmer som "måske" ikke virker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-08 17:33
Kommentar
Fra : helgec

Dato : 11-03-08 20:37

Kan du ikke bare bruge KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html

Godkendelse af svar
Fra : føroyar

Dato : 12-03-08 09:52

Tak for svaret Fijala.