/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
tådløst netværk
Fra : svendmogensen
Vist : 629 gange
200 point
Dato : 01-03-08 12:57

Jeg har skiftet udbyder fra Arrownet til LIC net (TDC) og kan efterfølgend eikke bruge min trådløse router. Det er lidt irriterende, da jeg har min laptop i stuen Jeg synes at jeg har prøvet alt??

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-03-08 13:22

har du prøvet at resette din router. Det er ofte en undersænket knap på bagsiden. Hold den inde i 20 sek og prøv igen

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 01-03-08 13:31

har prøvet - men den kan ikke få fprbindelse med fjernserveren

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-03-08 13:35

Jeg går du fra at du har prøvet med en kablet forbindelse til den trådløse?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-03-08 14:10

Hvis du har skiftet skal du lave det hele om igen da det ikke er samme indstillinger til de forskellige udbydere.

Som nævnt reeset din router og start forfra. Det skal du gøre ved at sætte et lan kabel i og oprette det trådløse Wlan igen. Husk sikkerhed, kryptering, mac-filtrering osv. osv.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 01-03-08 16:01

LAN capel fra pc til routeren? og oprette det derfra? Kan jeg gå rådløs fra den bærbare og så til den stationær og bruge den som router?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-03-08 17:12

Der må være en forskel på opsætningen mellem de to udbydere. Hvis du fx. før har kørt statisk og nu har en dynamisk opkobling, så er det klart at du ikke kan få forbindelse med den IP-adresse som tilhører en anden udbyder.

Det er dog kun et gæt, da du behændigt har undladt at give detaljerede oplysninger, som vil kunne gøre det nemmere for os, at hjælpe dig!

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 01-03-08 17:22

Du skal bruge routeren til alle pcer. Den skal bare opsættes derfra med den ene pc pc monteret med et lan kabel.

Altså
Stik i væggen - modem fra udbyder - router - pc

Godkendelse af svar
Fra : svendmogensen

Dato : 01-03-08 17:27

Tak for svaret Fijala.