/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
sorg
Fra : jettemichael
Vist : 739 gange
100 point
Dato : 01-03-08 10:07

jeg ved ikke om jeg er sær men kan ikke komme vidre efter jeg har mistet min far som jeg jo kun nåede at kende i 10 da han var alkoholiker men savnet er godt nok stort han var en dejlig mand de sidste år men i min barndom var han der aldrig heller ikke min mor som i dag ikke vil have kontakt med mig da hun har fået mig med min far ja mennesker kan være mærkelige mvh jette

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 01-03-08 10:26

Du er ikke sær, men du bærer på en sorg du ikke lige kan slippe. Det er meget naturligt at føle sorg, selv om den forvirrer dig.
Det bedste du kan gøre er at tale med nogen om din sorg og på den måde få den bearbejdet. Det er måske en god ide med et indlæg her, selvom personlig kontakt virker meget bedre. Tal evt med en psykolog, de vil kunne hjælpe dig igennem denne svære tid og hjælpe dig med at leve med sorgen som en naturlig del af din hverdag. Ofte skal der ikke så meget til, man behøver bare et lille "puf" for at komme videre.

Fijala

Kommentar
Fra : iah

Dato : 01-03-08 10:29

Citat
mennesker kan være mærkelige mvh jette

Det kan du da have ganske ret i...

Måske du kunne have gavn af at gå ind her:

http://www.cyberkirken.dk/

Sjælesorg:

http://www.cyberkirken.dk/index.php?id=484

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 01-03-08 10:57

hej fijla tak for de søde ord skal til en psykiater den 10 marts så kommer jeg nok vidre min familie har gjort hvad de kunne og venner også mvh jette

Godkendelse af svar
Fra : jettemichael

Dato : 01-03-08 10:58

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-03-08 11:41

Min datter blev involveret i en trafikulykke for et års tid siden. Hun kom på scooter og den højresvingende bil lige ind foran hende.
Hun kom sig rimeligt over ulykken dog med varige mén i form af et beskadiget knæ. Dog lykkedes det hemde at finde et fuldtids job i sommers. Pludselig begyndte hun af være i dårligt humør det meste af tiden og vi talte en del med hende, men kom ligesom aldrig helt ind til sagens kerne. Det var ligesom hun havde fundet alt det dårlige frem omkring hende selv og sin kæreste, familie og hele baduljen. Hun måtte opsige sit job og alt ramlede omkring hende. Vi blev i fælleskab enige om at prøve en psykolog.
Der var hun 8 gange og vi har idag en glad "og næsten helt som den gamle" pige tilbage igen. Hun fik en hel masse tanker bearbejdet og det var ikke kun omkring ulykken, men hele sit liv blev vendt og drejet. Det er de bedste penge jeg endnu har givet ud. Dog er hun lige pt lidt nede, da dem endelige dom over hendes knæ lige er fladet, efter endnu en knæoperation kan der nu ikke gøres mere. Brusken i knæet er fuldstændig smadret og kommer aldrig til at hele, så hun skal tænke over hvad og hvordan hun skal gå, stå osv resten af hendes liv. Der er begyndende slidgigt allerede og hun er altså kun 18 år.

Nå det var min historie. Det var mest for at fortælle dig om de ting vi her i huset er kommet igennem med hjælp fra en dejlig psykolog. Og husk det er ikke flovt at få hjælp til et problem eller en sorg, og vær endelig åben omkring din situation. Du vil opleve ar det meste af dine omgivelser vil støtte dig meget mere end du aner.

Held og lykke i fremtiden. Jeg føler med dig.

Fijala

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 01-03-08 16:25

hej fijala det gør mig ondt at læse en så ung pige jeg er trods alt en ældre årgang og skal nok komme op af hullet igen har en dejlig familie held og lykke med din datter mange hilsner fra jette

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 02-03-08 16:59

tak til alle jer der kom med gode råd i er dejlige mennesker mvh jette

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 30-03-08 13:40

så har jeg igen grædt det meste af natten over min fars død ringede til hosoice søholm hvor han døde og fik en god snak med dem det lettede lidt men er langt nede i dag det går op og ned

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-03-08 15:51

Det er godt at snakke om sin sorg og om at få den ud af brystet. Ikke for at den skal glemmes men for at man kan lære at leve med den. Mon din store sorg bunder ud i at der er så mange uopklarede ting mellem dig og din far som aldrig blev løst. Det sidder nu og nager og gør ondt, men bare snak løs om det til dem der vil lægge øre til. For hver gang du fåer en snak om det, hjælper det en lille bitte smule og til sidst er det blevet en naturlig del af dit liv, så begynder det hele at se meget lysere ud. Fat mod og du skal nok komme igennnem dette også.