/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Optage lyd på pc?
Fra : cjaab
Vist : 566 gange
300 point
Dato : 29-02-08 12:54

Hejsa... I mangel på bedere kategori kom spørgsmålet altså ind her.

Here it goes: Jeg er lige blevet mor og fik så den geniale idé, at optage eventyr jeg læser op. Planen var at jeg ville gøre det på pc'en, men har ingen idé om hvordan jeg skal bære mig ad. Har en microfon som bare kan tilsluttes, så now what?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-02-08 13:06

Ja det er bare at gå igang, du skal bruge et godt lydkort, og et lydprogram, det jeg selv bruger hedder Audacity, er gratis og kan downloades fra nettet. Jeg bruger det bl.a. til overspilning af kassettebåd og LP'er.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 29-02-08 14:51

Citat
Jeg er lige blevet mor
Stort tillykke med den lille det forklarer dit lange fravær og det lyder som en rigtig god ide du har fået, der er et stort udvalg af lydoptagere til computere, også en del som er gratis ligesom Audacity som er foreslået, jeg vil lige foreslå den nemmeste af dem alle, gratis og gemmer direkte som mp3 lyd filer: http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&subkat=lydoptagere&prog=36736&program=Audio%20Recorder%20for%20Free som med alle optagere, optager den alt der går gennem lydkortet også klikke lyde og andet, så du bør ikke foretage dig noget på computeren mens du optager, du skal lige i indstillinger, vælge en mappe at gemme i, så er det bare at klikke på den røde optage knap, der popper et lille vindue op hvor du skriver filens navn, for eksempel Peter Plys på eventyr eller hvilken fortælling det er du er i gang med, når du klikker OK starter optagelsen

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 03-03-08 18:58

Mange tak Ovn! Ja, har ikke rigtig haft tiden til at hygge herinde i et stykke tid, men det kommer vel snart igen

Godkendelse af svar
Fra : cjaab

Dato : 03-03-08 19:00

Tak for svaret o.v.n..

Nice! Den kan selv jeg finde ud af!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-03-08 02:02

Citat
har ikke rigtig haft tiden til at hygge herinde i et stykke tid, men det kommer vel snart igen
godt at høre du er optimist sådan en lille en er et fuldtids job men vi hører vel fra dig når barnet kommer i skole tak for at du kunne bruge programmet, ja den er nem