/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Bukser som smitter af
Fra : Linkin
Vist : 12258 gange
100 point
Dato : 29-02-08 11:46

Jeg har et par forholdsvis nye cowboybukser, som er blå, og disse smitter af både på hænder og ben. Hvad kan jeg gøre for at få dem til at holde op med at smitte af, uden at de mister farven?

Kommentar
Fra : strits

Dato : 29-02-08 11:54

Hej

Der er ikke noget af gøre. Den farve, som smitter af, er overskydende farve. Man han brugt for meget farve ved indfarvningen.

Det eneste du kan gøre, er at vaske dem en del gange på skånevask. Men du kan ikke undgå, at buksernes udseende ændre sig en smugle.

Hvis du efter en del vaske, syntes, at de er ændret sig for meget, kan du jo selv indfarve dem igen.

God vask

STRIT

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 29-02-08 11:55

Har du vasket dem før brug?

Det skalm an. Ellers kan dette ske.

Men ellers læg dem i blød i vand tilsat eddike.

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 29-02-08 12:09

Jeps, den er go' nok - iblød med vand og eddike en ½ times tid
og så skylle eddiken ud i rent vand en 2 - 3 gange.

Hvis du bruger fx. opvaskebaljen til iblødsætningen, så brug 2 - 3 dl. husholdnings eddike.

Det binder farven, det er ren kemi.

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 29-02-08 12:48

Jeg plejer nu bare at putte et par dl eddike i vaskemaskinen, det virker også fint, og så slipper man for at have det til at stinke af eddike i hele huset...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-02-08 15:51

Eller vask dem i vaskemaskine ved 60°, det fjerner overskudsfarve fra alt stof.

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 100 point
Dato : 02-03-08 22:26

JEG HAR OGSÅ HAFT SÅDAN ET PAR, DER SMITTEDE AF PÅ ALT, OGSÅ PÅ BENENE.

HAR PRØVET ALT, OGSÅ EDDIKEVAND, INTET HJALP, DER STOD "INTOWN" I DEM.

SIDEN HAR JEG KØBT ANDRE AF SAMME MÆRKE, BUTIKKEN SAGDE DEN NYE SENDING IKKE SMITTEDE AF, OG DET PASSEDE OGSÅ.
SÅ JEG TROR DESVÆRRE IKKE DER ER NOGET DU KAN GØRE.
DE SMITTER AF SELV EFTER 12 GANGE VASK.

MVH
AG112

Godkendelse af svar
Fra : Linkin

Dato : 10-04-08 21:02

Tak for svaret AG112. Ja, bukserne smitter stadig af.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 10-04-08 22:45

SELV TAK LINKIN.
VENLIGST AG112