/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne Vista, problem !
Fra : Sygate
Vist : 386 gange
300 point
Dato : 29-02-08 00:38

Hejsa !

Jeg har en ven der har problem med at fjerne Vista fra hans computer. Han vil gerne have xp på.

Alt virker som det skal lige indtil xp skal til at blive installeret.

Han booter fra sin xp, og den starter som den skal. når den har læst filerne ind og skal til at installere, så bliver skærmen blå og der sker ikke noget i lang tid. Så står der pludseligt at det har ngoet at gøre medhardisken og raid det ene og det andet.

Nogen der har prøvet noget lignende?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 29-02-08 01:00

Vista bruger vist nok nogle helt specielle bundkort drivere, hent XP drivere til bund kortet og installer dem før i kører XP ind, det kan måske være løsningen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-02-08 01:11

Visse nyere maskiner købt med Vista kan være vanskelige.

Tjek om der er XP-drivere på producentens hjemmeside.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 29-02-08 10:18

Tak for hjælpen.. det lyder meget rigtigt..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-02-08 10:42

Lige i starten hvor XP læser filer ind - på et tidspunkt skal der trykkes på F6 (mener jeg), men det fortæller XP, for at få 3.parts drivere ind til Sata harddisken der er på computeren.

Ved godt at du har lukket sprg. men måske et forsøg værd.