/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel formler
Fra : Krassus
Vist : 3734 gange
43 point
Dato : 28-02-08 23:05

Hej Kandu!

Hvordan integrer man et farveskift af cellen, ved en given værdi??

Altså fx, hvis en celle har text så skal farven være blå, men hvis cellen har et tal skal cellen være rød.

Jeg kan godt se det er lidt svært, men er der nogen som bare vil skrive Kommandoen til det, så må jeg lige selv pusle lidt med det?

evt. Steder hvor jeg kan læse mig til noget VBA programmering --> På dansk :)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-08 23:45

Du skal bruge "Betinget formatering"

1) Marker cellen (f.eks. A1)
2) Vælg Formater -> Betinget formatering
3) I "Betingelse 1" vælger du: "Formlen er"
4) I feltet lige tilhøjre herfor skriver du: =ER.TEKST(A1)
5) Klik på knappen formater, og vælg formateringen. Afslut med OK osv....

Skriv et tal, eller bogstav i celllen - og se hvordan den ændrer sig.....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-08 23:45

...ovennævnte løsning er uden VBA ....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-08 23:59

Her kan du se hvordan....
http://Billedeupload.dk/showpic-791.jpg

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 29-02-08 00:12

Berpox har sådant set givet svaret, men jeg vil lige tilføje et par bemærkninger:
1. Under betingelse 2 ville jeg anvende =ER.TAL(a1) i stedet for. Det betyder, at hvis cellen er tom (hverken tal eller tekst), vil den være hvid i stedet for at have tal-farven.
2. Du kan lave den betingede formatering for celle a1 eller hvor du nu vil starte, og så bruge formatpenslen til at overføre den til de andre celler, som også skal bruge farveformatteringen.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 21 point
Dato : 29-02-08 00:21

OK, så kommer den forkromede løsning her.... jeg bruger blot ER.TEKST og ER.IKKE.TEKST da der ikke findes en ER.IKKE.TAL

http://Billedeupload.dk/showpic-792.jpg

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 29-02-08 10:04

Det er alt sammen meget flot, og det er helt sikkert brugbart... men jeg bruger altså Office 2007, og jeg kan simpelthen ikke overskue hvad fanden det er jeg skal have fat i, under "betinget formatering"
BILL GATES - I HATE YOU!

Nogen der kan guide mig gennem det "lille" problem?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-02-08 17:00

Nåeh......ja - office 2007 ..... SKOOOOOOD layout! Det er fandeme ikke designet til prof. brugere der hurtigt skal have udført deres arbejde!

http://office.microsoft.com/da-dk/excel/HP100739391030.aspx?pid=CH100648451030

... jeg frygter den dag jeg må slippe min 2003'er på jobbet .... og min 2000'er hjemme.....

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 29-02-08 17:31

Det er heldigvis også til arbejdet dette skal bruges... og der har vi også 2003 - men ville godt lige prøve det hjemmefra, så jeg ikke sidder og spilder åndsvagt langt tid på et excel ark.

Nogen der kan give en step by step guide til hvordan man får grøn farve ved tekst og Rød farve ved tal, i office 2007 :( ?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-02-08 19:02

Det hele står her....
http://office.microsoft.com/da-dk/excel/HP100739391030.aspx?pid=CH100648451030#Use%20a%20formula%20to%20determine%20which%20cells%20to%20format

...og så bruger du formlerne som jeg har vist i de uploadede billeder....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-03-08 19:24

Hallo Krassus (fantastisk alias - man mærker historiens vingesus.....!)

Fandt du ud af at bruge betinget formatering i Excel 2007 ?

Godkendelse af svar
Fra : Krassus

Dato : 05-03-08 18:01

Nej, det gjorde jeg ikke - men du skal da gerne få lidt kredit for din hjælp.

Jeg håber ikke du tænker på Lektor Blomme - men på den romerske politiker/ General

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-03-08 20:07

Blomme.... nej - det var ikke denne krassus-udlægning der var i tankerne.... (stakkels Thygesen...var det ikke ham det gik ud over?)

Jeg var tilbage hos romerne ....