/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Picture it. Program til XP
Fra : Pytten1510
Vist : 592 gange
48 point
Dato : 28-02-08 22:26

Hej

Har et lille problem. Jeg har anskaffet en ny computer, hvilken kører med vista. På min gamle XP'er havde jeg et program der hed Picture it. I dette program kunne jeg lave lykønskningskort i al verdens afskygninger, samt redigere billeder osv....Jeg har stadig disc'en, men kan ikke få programmet til at køre i vista'en....nogen der har et godt bud på en løsning. Jeg har forsøgt med programkompatibilitet, uden held....

Måske nogen ved om jeg kan hente et tilsvarende program gratis...??

Pytten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-02-08 07:29

PictureIt kan ikke køre på vista - men det kan afløseren der hedder Photo Premium (videre udvikling af PictureIt fra ms - selvom jeg personligt også bedre kan lide det gamle.) Vi brugte det i familien og er kede af at dem der kører vista ikke kunne få det til at fungere på nogen måde

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 29-02-08 09:03

Jeg ved ikke om det virker, men du kan prøve at højreklikke på programikonet og i egenskaber for programmet, vælge kør som: Xp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-02-08 11:09

Gå lige ind i hjælp og support og skriv >> kør som <<
Nu har du en forklaring på hvordan du gør.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-02-08 11:17

eyvind - jeg ville ønske det kunne lade sig gøre - her er det afprøvet - plus lidt til - PictureIt VIL ikke enes med vista - det installerer sig hvis man kører som adm - men virker ikke

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 29-02-08 18:58

Det er altså ikke kun mig der har problemer...jeg er oprigtig ked af at det ikke vil køre i Vista....
Er der noget alternativ, som jeg kan hente gratis på nettet ??
Der fulgte ikke noget med den nye computer.

Pytten

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 48 point
Dato : 02-03-08 23:51

http://www.pcworld.dk/download/13/1523 prøv den - det er et rigtig godt alternativ og gratis - og ellers spørg bare

du kan jo kigge på photo filter også - kan mere end det giver sig ud for
http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 13-04-08 00:15

Tak for svaret miritdk.