/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Brug for penge akut, registreret i RKI
Fra : MCMe
Vist : 3135 gange
18 point
Dato : 21-02-03 12:04

Kære læser
Jeg har været uheldigt og havnet i RKI samt optaget lån, men har brug for at indfri mit gæld hurtigst. Jeg har prøvet adskillige kreditforeninger, men forgæves.
Banken kan desværre heller ikke hjælpe mig. Banken er udelukkende.
Er der nogle, der kan orienterer mig, om hvorledes jeg skal forholde mig. Hvor ellers kan jeg søge lån på ca. 50000 kr.
Hjælppppp.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-02-03 12:28

Kære MCMe

Det bliver ikke nemt for dig at finde en långiver der vil yde dig et lån når du er registreret i RKI.
Så skal du i hvert fald ud på det GRÅ eller endnu værre, det SORTE marked, hvor renten for at låne bliver meget dyr. Så du skal tænke dig meget godt om, inden du evt. sætter dit navn på noget som helst.
Det bedste vil være hvis du kan skaffe en kautionist, som kan godkendes i et pengeinstitut. Bank eller Kreditforening.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 21-02-03 13:37

Har du talt med en økonomisk sagsbehandler i den kommune, hvor du er tilmeldt folkeregisteret?

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-02-03 16:59

Hej MCMe
Det er jo skruet sammen sådan, at hvis du har noget, kan du også låne noget. Hvis du har fast ejendom, ejerlejlighed eller lign., vil udlånerne godt låne dig penge, selvom du
står i RKI. Har du ikke fast ejendom, bliver det ret svært. Du må prøve om du har venner og familie nok, så de eventuelt kan låne dig en mindre sum hver. Hold dig væk fra det sorte marked, det er mit råd, vi har jo hørt så meget om dummebøder og div., hvis du ikke kan overholde lånet. Desuden er det tårnhøje renter, du risikere aldrig at blive færdig.
Held og lykke, venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-02-03 17:55

Til maya123

Hvilke udlånere vil gerne låne penge ud til en person med fast ejendom og som står registreret i RKI?
Det vil jeg meget gerne vide.

M.v.h.
Franksp

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-02-03 18:27

Hej Franksp
Der har ofte stået et par annoncer i vores lokalblad, om lån til private også selvom de stod i RKI, bare de havde fast ejendom. Jeg vil prøve at kigge efter annoncen igen, så jeg kan fortælle hvad firmaet hedder. Der er sikkert andre på kandu.dk, der også har set disse annoncer.
MVH maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-02-03 18:35

Ok Franksp
Her er den første Dantil Finans ApS - Vi tilbyder lån i fast ejendom også ved RKI eller udlæg adressen er : http://www.dantil.dk/
Der er sikkert mange flere, men jeg har ike tid lige nu.
VH maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-02-03 19:44

Til Franksp
Her er den næste
Alle, der ejer fast ejendom kan i princippet låne. Også hvis du f.eks er registreret hos RKI KreditInformation som dårlig betaler, eller der er fogedudlæg i din ejendom.

Adressen er : http://www.denford.net/
Du må selv finde flere på søgemaskinerne, jeg har brugt google her.
MVH maya123

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-02-03 20:57

Kære Maya123

Jeg har læst begge dine links. Egentlig burde jeg anmelde dem til ombudsmanden og Finanstilsynet, hvilket jeg vil overveje at gøre.

De hjemmesider de har, er helt og aldeles ulovlige - jvf. Markedsføringsloven. De nævner ingen steder, noget som helst om renten for at låne og ikke noget som helt om lånets løbetid.

De skriver at det koster kr. 823,00 om måneden at låne kr. 100.000 - ikke noget om hvor mange år lånet skal tilbagebetales over.

Det samme lån koster i en kreditforening;

kr. 100.000 løbetid 30 år månedlig ydelse kr. 471,00 - Rente p.a. 5,33%
kr. 100.000 løbetid 20 år månedlig ydelse kr. 590,00 - Rente p.a. 5,14%
kr. 100.000 løbetid 25 år månedlig ydelse kr. 723,00 - Rente p.a. 5,03%

Disse priser er beregnet for et fastforrentet obligationslån - dvs med fast rente i hele lånets løbetid, fredag, d. 21. februar 2003.

Kære Maya, jeg synes det kan være farligt at henvise mennesker der er i økonomisk nød til denne form for långivere. Alle fornuftigt tænkende mennesker ved jo godt, at de ikke låner penge ud til "svage" lånere for deres blå øjnes skyld.
Hvad tror du der sker, første gang låneren ikke kan betale tiden??????, hvis den situation skulle opstå, hvad der kan ske for os alle.

Til sidst MCMe, jeg ved godt det er en h....... situation du er i, men jeg vil stadig advare dig om at sætte dit navn på noget du ikke er 100% sikker på hvad er.
Har du ingen mulighed for at skaffe en kautionist???
Skriv gerne igen.

Med venlig hilsen
Franksp
Ansat på 41. år i Kreditforening/Bank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-02-03 21:03

Jeg beklager, jeg har lavet en fejl, som jeg retter her:

Jeg skrev:

kr. 100.000 løbetid 25 år månedlig ydelse kr. 723,00 - Rente p.a. 5,03%

Der skulle have stået:

kr. 100.000 løbetid 15 år månedlig ydelse kr. 723,00 - Rente p.a. 5,03%

Beklager den skete fejl.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-02-03 21:06

Små slag Franksp
Det var dig selv der kom med spørgsmålet.Læs her.
CITAT
Fra : Franksp Dato : 21-02-03 17:55

Til maya123

Hvilke udlånere vil gerne låne penge ud til en person med fast ejendom og som står registreret i RKI?
Det vil jeg meget gerne vide.

M.v.h.
Franksp

CITAT SLUT
Jeg vil da ligeledes advare mod at stifte yderliger gæld og skrive under på noget. Jeg har opremset de muligheder jeg har haft kendskab til, færdig. Det er vel det spørgsmålet går ud på. Jeg aner intet om markedsføringsloven, men så er det da godt at du gør. Franksp.

CITAT maya123:
Du må prøve om du har venner og familie nok, så de eventuelt kan låne dig en mindre sum hver. CITAT SLUT. Dette må så være mit bedste bud.
Mange venlige hilsner fra maya123

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 02-03-03 20:40

Jeg har før givet denne reference - www.omegalaan.dk kan netop hjælpe dig med fast ejendom og samtidig en RKI - registrering og/eller udlæg i din ejendom - prøv dem !!
mvh
Birgit

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-03-03 19:46

Da Maya123 åbenbart er klogere og bedrevidende end mig, som har været financiel rådgiver i mere end 40 år, og stadig er ansat som sådan i et pengeinstitut, skal jeg undlade at komme med flere kommentarer til dette spørgsmål.
Livet er for kort til at beskæftige sig med .......... ........ ... .......

Til dig MCMe, som oprindeligt stillede spørgsmålet vil jeg en sidste gang sige:

uddrag af citat vist ovenfor
[citat]
du skal tænke dig meget godt om, inden du evt. sætter dit navn på noget som helst.
[/code]

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 04-03-03 21:39

Kære Franksp
Jeg prøver da gerne igen, men kun fordi du bliver personlig, hvad jeg ikke mener har noget at gøre i dette forum.
Hvis du vil være venlig at nærlæse det hele igen, ser du jo at jeg giver dig ret i, at vedkommende spørger, skal passe på med at stifte yderligere gæld.
Det var bare ikke det spørgsmålet gik ud på, vel ?
Hvem er vi der kan tillade os at stille os moralske og bedrevidende, hvad jeg netop mener du startede med.
1. I det første spørgsmål til mig, stiller du dig tvivlende, dadu aldrig har hørt om disse lån.
2. Du anklager mig i dit næste indlæg for at gøre det "farligt" at oplyse om et spørgsmål på kandu.dk
3. Bagefter anklager du mig for pludeselig at være bedrevidende.
Jeg er da sikker på at du har en bunke viden om finansverdenen, men det er jo ikke det spørgeren efterlyser, jeg brugte den viden jeg havde, så må vedkommende jo selv sortere.
Desuden mener jeg også at liver er for kort til .........
Mange stadig venlige hilsner fra maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 04-03-03 22:01

ps.
Så røg der en masse hurtige trykfejl, det var da også fordi jeg blev så ophidset, så noget har Franksp da opnået. Jeg er aldrig i mit liv blevet svinet sådan til af en helt ukendt person. Jeg har og vil aldrig med vilje opfordre til ulovligheder.

Desuden er det vel min bestemte opfattelse at disse lån er fuldt ud lovlige, ellers ville der vel ikke blive reklameret med dem, snart sagt overalt, både i lokalblade, dagsblade og på internettet. Hvis de ikke er lovlige ville en eller anden instans vel bryde ind. De har været fremme i årevis.

Det var så det sidste fra en nu helt rolig maya123

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 04-03-03 23:20

... gad vide hvad der egentligt blev af MCMe??

Kommentar
Fra : johnjohn

Dato : 28-03-03 09:25

Hej - jeg vil gerne anbefale Omegalaan.dk de er søde og rare og forstående - og selvfølgelig skal de også tjene penge samtidig med at de tager en risiko ved at tage en "allerede" registret dårlig betaler ind i folden - men prøv dem

en glad kunde

Kommentar
Fra : Medo

Dato : 06-05-03 16:45

Hej Maya123 :)
Dav min pige, du kender mig ikke men jeg vil blot fortælle dig at dine svare til Franke-manden var helt okay, jeg kan ikke forstå han blev så gal, selv om man er ansat 40 år i en bank eller ligne så lære man jo noget hverdag selv fra "unge" mennsker som ikke aner noget om at arbejde i en bank. Vores meninger skal have lov til at være her ellers bliver det al for kedeligt, selv for en garvet hjemme-hjælper som mig dog er jeg kun 25 men kom på arbejdes market da jeg var 18 så lidt garvet er jeg

Ha det pænt, knuzer
Nadia (hm4ever2000@yahoo.com)

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 06-05-03 18:16

Hejsa Nadia/Medo
Ja, jeg forstod det heller ikke, jeg svarede på et spørgsmål, min personlige mening om det er etisk korrekt, er vel sagen uvedkommende. Du skal ihvertfald have tak for dit indlæg, som varmer, selv så lang tid efter. Det var jo heller ikke min mening, men sagen er den, at disse udlåningsfirmaer eksistere, det er en konstatering og et svar til ham der stillede spørgsmålet. Desuden har vi ikke siden hørt fra MCMe.....??
Selvfølgelig er kandu.dk ikke kun forbeholdt folk med en vis alder Det ville da blive alt for kedeligt....Ha det selv rigtigt pænt, Nadia. Mange venlige tanker fra maya123 (som er fyldt 49, men aldrig har arbejdet i bank og ikke er spor klogere end andre, he he tværtimod).

Kommentar
Fra : Medo

Dato : 06-05-03 21:07

Hejsa Maya123
Håber at MCMe har fået løst sine penge problemer, for der er virkelig ikke noget så forfærdlig ind at skylde penge væk eller kommer i R.K.I, jeg har dog aldrig selv opnået at havne i sådan en situation (jo skylde penge væk men kikke R.K.I), alle har brug for en hjælpene hånd eller et venskabs kram når og hvis man virkelig er nået bunden, man står magtløs når det første rykker brev er kommet ind af døren, og man prøver at "gemme" det langt væk men alligevel dukker Fodge manden op og stikker et stykke papir i din hånd og pludselig kunne man virkelig ønske sig at Osma Bin Laden fyrede den af under Den Danske Bank, (det skal siges at jeg ikke har noget i mod Den Danske Bank jeg nævner bare en bank jeg vel helst ikke fornærme nogle) og virkelig håbe at ens kunderådgiver blive lemlæstet. Sådan en situation får man lige med det samme når brevet først er i ens hænder. Min mor bandede langt væk og skreg at hun håbede at Vibeke ville falde død om inden min mor skulle i retten og forklare, men Vibeke lever endnu og er min mor's "aller bedste veninde"...MOR...for 2 år siden ville du have hende slået ihjel at World Trade Center bombe manden, tag dig samme kvinde

Nu skal jeg bygge futtog med min søn. Og det skal lige siges at hele min familie er nu gæld fri, sidte betaling på lånet (det STORE som min far kalder det) blev tilbage betalt i Maj mdr, 2000. Så nu kan man start forfra igen på den onde cirkle.

God Tirsdag aften
Nadia XX

Kommentar
Fra : spf

Dato : 06-05-03 22:47

Hvis behovet skulle opstå.. så prøv evt.
www.reko.dk

meningen er, at de meget snart kan låne penge ud...også til RKI registrede. Og uden krav om fast ejendom osv. Ganske interessant...

Håb for mange...

Kommentar
Fra : marcella

Dato : 08-05-03 14:04

til spf tak for hjælpen www.reko.dk kan anbefales

Kommentar
Fra : tornadot

Dato : 14-05-03 10:13

Kære MCMe
komentar til
>Hvor ellers kan jeg søge lån på ca. 50000 kr.

Godt nok har jeg ikke så meget erfaring som Franksp, men jeg ved nok til at man ikke skal dække en gæld med et lån.

Du kan prøve at få snakket med din kommune og få tjekket om din fradrag er iorden eftersom du har den gæld.
Få også set om du kan får noget kørelsesfradrag.
(og hvis der er nogen fra kommunen her må de meget undsyld, men i laver altså fejl engang imellem)
Se om du har en ven der har brug for at få malet sit hjem.
Hjælp dine venner selv om det måske ikke kan betale sig økonomisk. De kan måske hjælpe dig med noget andet som f.eks et bedre job.
Planlæg måltiderne, lav mad til flere dage og læg det i fryseren så det både hurtigere i hverdagen og utroligt meget billigere.
(og hvis der er nogen her der arbejder i sundhedstyrrelsen her må de undskylde mig)

Men det vigtigst af det hele... spar op.

For det første at du er i RKI betyder at du ikke kan låne flere penge, eller købe flere ting end du har råd til at betale. (jeg ved ikke helt hvordan det fungere)
Men det bedste er at spørge dem, spørg ang. renter og om du evt. kan få den afdraget.
For det andet kan man blive forbavset over hvor meget man kan spare op hvis man overvejer grundigt de ting man mest har brug,
får dem ned på papiret og priorerer det vigtigst og ved evt. at tage en weekendarbejde eller endda noget overarbejde.
Find ud af helt præcis hvor hvor meget du skal bruge om måneden og hvorfor, prøv at skære ned i hver af disse ting og find ud af hvor du kan få mest for pengene. Det tager højst 4 timer.
F.eks. 2 l cola kan købes i nørrebro meget billigere end i supermarkedet. (og hvis der er nogen fra skattevæsnet her må de undskylde mig)
Det handler også om at få set sine muligheder.
Bare som eksempel, hvis du tager en nattevagt om ugen som vikar tjener du ca. 4500 kr mere om md. (brutto) det er ca. 8.8 % af dit lån.

lad os sige at du på en måde kan få sparet 500 kr. mere op om md ved at skære ned på nogle ting, mad, tlf. etc..
lad os så sige, at hvis du tager noget overarbejde eller et fritidsjob af en eller anden art at du tjener de 4500 mere bruttto om md. at du så netto har omkr. de 2.000, ved så ikke hvormeget du bliver beskattet.

Det bliver ialt 2.500

Hvis du så bruger det til at betale gælden tilbage, på ca. på 20 mdr kan du få det betalt.
Det er måske bedre end at tage et lån på fem år hvor du skal betale renter.

Jeg står selv i en ret dårlig situation hvor jeg har ca 3 uger til at komme op med 13.000 kr
Jeg har så fundet ud af at jeg skal arbejde 4 forskellige steder. Det er meget, men OK, det er jo trods alt kun 3 uger. Det eneste jeg skal bruge er mod og ginsengpiller .Det vigtigest er at det kan lade sig gøre.

I din sag kan det tage 20 til 50 mdr., men det kan lade sig gøre, og når du har betalt det skal du ikke bekymre dig om endnu et andet gæld.

Jeg kender så ik din situation fuldt ud, og du må undskylde mig hvis du finder noget af det stødende.

Men mit råd er ha'mod og husk at du ikke dør af en gæld (medmindre selvfølgeligt hvis du har taget et mistænksom sted)
(og hvis der nogle dansklærer her må i undskylde stavefejlne)

Kommentar
Fra : 22106600

Dato : 20-05-03 21:12

Hej jeg vil gerne vide om der er nogle der ved hvor man hurtigt kan låne penge i århus jeg er virkelig i nød.B.L